پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷

محسن رضایی: تحت فشارها قرار نمی‌گیریم

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 668236
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رد لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو در کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام را تأیید کرد.
محسن رضایی: تحت فشارها قرار نمی‌گیریم
به گزارش جهان نيوز،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران درباره فرجام بررسی لایحه پالرمو، گفت: دو لایحه از لوایح اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان از باب مصلحت به مجمع ارجاع شد، یکی مربوط به کنوانسیون پالرمو و دیگری موضوع CFT که مرتبط با مسائل تروریستی است.
 
وی افزود: جمع بندی مباحث کارشناسی در دبیرخانه مجمع به اتمام رسید و به کمیسیون‌های ذیربط شامل دو کمیسیون سیاسی، دفاعی، امنیتی و حقوقی قضائی برای بررسی‌های بیشتر ارجاع شد و امروز هر دو کمیسیون دیدگاهشان را اعلام کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت و مجلس فرصت کافی یافتند و سخن گفتند اما ما برای اینکه این موضوع، مسأله‌ای مهم و حیاتی بود از وزرای امورخارجه و اقتصاد و دارایی و رئیس بانک مرکزی و معاون حقوقی رئیس جمهور دعوت کردیم که دیدگاه‌هایشان را مطرح کنند.

رضایی اضافه کرد: دو کمیسیون ذیربط مجلس نیز دیدگاه‌هایشان را مطرح و هر دو کمیسیون تخصصی مجمع نیز نتایج رأی گیری شأن را ارائه کردند.

وی با بیان اینکه ما در پی این هستیم که آنچه به منافع ملی مربوط و در بهبود زندگی مردم مؤثر است و نیز آنچه به نفع نظام و انقلاب است مدنظر قرار دهیم، اظهارداشت: در حقیقت مجمع آخرین سنگر منافع ملی و منافع جمهوری اسلامی است و ما در اینجا نمی‌توانیم تحت تأثیر فشارها قرار بگیریم و باید آنچه به نفع ملت و کشور است پیش ببریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکیدکرد: بر همین اساس مقرر شد که موافقان و مخالفان از جلسات آینده گفتگوها را آغاز کنند و بحث‌ها ادامه یابد.

رضایی گفت: در ارتباط با تشخیص مجلس شورای اسلامی مبنی بر مصلحت دانستن این موضوع هم موافقانی وجود دارد و هم مخالفاتی پس باید به آنان فرصت کافی بدهیم که دیدگاه‌هایشان را بیان کنند.

وی ابرازامیدواری کرد، آنچه به مصلحت مردم و نظام است در مجمع به نتیجه برسد که اعلام می‌شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که در خبرها آمده است که موضوع الحاق ایران به پالرمو در کمیسیون‌های تخصصی به مصلحت دانسته نشده است، تاکید کرد: این، واقعیتی است اما تصمیم نهایی را در این باره مجمع می‌گیرد یعنی کمیسیون‌های کارهای کارشناسی را انجام می‌دهند و نتایج را به صحن مجمع می‌دهند که باید در این باره نظر نهایی را اعلام کنند.

رضایی، یکی از مباحث جدی مرتبط با پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی پالرمو را مربوط به حق تحفظ کشورمان در این کنوانسیون دانست.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مبهم بودن حق شرط ایران در پیوستن به کنوانسیون پالرمو، گفت: البته ابهامات زیادتری هم وجود دارد که قرار شد در جلسه آینده، موافقان و مخالفان به بررسی این ابهامات بپردازند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موافقان در خصوص رفع ابهام و مخالفان درباره حق تحفظ صحبت خواهند کرد؛ یکی از موضوعات جدی همین مسئله حق تحفظ است اما ابهامات بیشتری هم هست که در آینده موافقان و مخالفان صحبت می‌کنند و در مجموع، مجمع تصمیم خواهد گرفت.

رضایی در پاسخ به اینکه نتیجه بررسی‌ها چه زمانی مشخص و اعلام می‌شود گفت: برای ما، مسئله دقت در کار اهمیت دارد؛ این موضوعات، موضوعات پیچیده حقوقی و سیاسی مهمی هستند.

وی افزود: اگر در تحریم نبودیم شرایطی بر تصمیم گیری ما حاکم بود و اکنون که در تحریم هستیم شرایط دیگری هست، بعضی می‌گویند پیوستن به این کنوانسیون نوعی خود تحریمی است که تحریم‌ها را می‌افزاید و برخی با رد این دیدگاه می‌گویند اگر آن را تصویب نکنیم راه برون رفت نخواهیم داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این موضوعات را نمی‌شود با شتاب زدگی و عجله پیش برد، گفت: مجمع آخرین سنگر نظام و مدافع منافع ملی است پس باید تمام جزئیات را با دقت کامل بررسی کند که در حال انجام این کاریم.
رضایی همچنین در پاسخ به یکی از مقامات وزارت خزانه داری امریکا مبنی بر اینکه بررسی این لوایح در ایران به درازا کشیده است، تاکیدکرد: هر نوع دخالتی در امور داخلی ما پاسخ دندان شکنی خواهد داشت؛ ما انقلاب نکردیم که منفعل باشیم.

وی گفت: ما خودمان تصمیم می‌گیریم و جز منافع ملی و مصالح نظام به هیچ چیزی توجه نخواهیم کرد و به همین مسیر ادامه می‌دهیم.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار رضایی.
فشار نفس
Iran, Islamic Republic of
برخی تحت فشار صدام شکست خوردند، برخی تحت فشار آمرکا، و برخی تحت فشار نفس اماره شان.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
رضایی کسی است که یک متن راجع به کربلای 4 که اصولا خودش ابتدا به ساکن و ناگهانی آن را مطرح کرد، نوشت و سپس مجبور شد در مصاحبه ی تلویزیونی با گریه حرفش را پس بگیرد. من تعجب می کنم برخی ها جنگ را چگونه اداره می کرده اند و از دیگرانی که به این ها امید بسته اند بیشتر تعجب می کنم!
رر
Iran, Islamic Republic of
....
معنای کلمه ی لاف در فرهنگ دهخدا
Iran, Islamic Republic of
لاف . (اِ) اسم از لافیدن . خودستائی به دروغ . به تازی صلف بود و به پارسی خویشتن ستودن . (لغت نامه ٔ اسدی ). صَلف . (دهار).تصلّف . دعوی باطل . گزاف . (دهار). تیه . (منتهی الارب ). کلام فضول و عبارت گشاده و خویشتن ستائی و خودنمائی باشد. (برهان ). سخن زیاده از حد و دعوی بی اصل و با لفظ زدن و پیمودن مستعمل است .
Iran, Islamic Republic of
در جنگ اقتصادي هستيم در پي تسخير سنگر هاي مالي كشور هستند هوشياري لازم است گول وعده وعيد كري و جرمي و .... را يكبار خورديم براي دهها نسل كافيست