پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۱

جشنواره گاف‌های سریال «بچه مهندس»! +تصاویر

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 668193
در مورد «بچه مهندس» انگار هیچ تلاشی برای ساختن فضای اوایل دهه ۸۰ یا سال ۸۳ صورت نگرفته و اتفاقات و امکاناتی در این سریال دیده می‌شود که چند سال جلوتر از زمان قصه است. در ادامه به چند تا از این سکانس‌ها اشاره کرده‌ایم.
به گزارش جهان نيوز، فصل اول سریال «بچه مهندس» ماه رمضان ۹۷ از شبکه دو روی آنتن رفت و دوره کودکی زندگی شخصیت اصلی سریال یعنی «جواد» را نشان می‌داد. اکنون کمتر از یک ماه است که پخش فصل دوم این سریال آغاز شده است و در این فصل، دوره نوجوانی زندگی شخصیت «جواد» روایت می‌شود.

پرداختن به مسائل کودکان و نوجوانانی که در محیطی مانند پرورشگاه بزرگ می‌شوند و قصه پر کشش آن باعث شد «بچه مهندس» در فصل اول و دوم مورد توجه مخاطبان به ویژه مخاطبان نوجوان، قرار بگیرد و خانواده‌ها نسبت به تماشای آن رغبت زیادی از خود نشان دهند. اما در کنار همه نقاط قوت، یکی از مشکلات مهم سریال که موضوع این مطلب است، طراحی صحنه بسیار ضعیف آن است که لطمه بزرگی به باور پذیری آن وارد کرده است.

در قسمت هفدهم از زبان «ژاله» شنیدیم که «جواد» سال ۶۷ به پرورشگاه سپرده شده و حالا ۱۶ ساله است، پس با این حساب قصه سریال در سال ۸۳ می‌گذرد. البته که این اتفاق در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های معروف هم رخ می‌دهد، اما در مورد «بچه مهندس» انگار هیچ تلاشی برای ساختن فضای اوایل دهه ۸۰ یا سال ۸۳ صورت نگرفته و اتفاقات و امکاناتی در این سریال دیده می‌شود که چند سال جلوتر از زمان قصه است. در ادامه به چند تا از این سکانس‌ها اشاره کرده‌ایم.

اگر در جریان قصه نباشید، تصور می‌کنید این سکانس مربوط به زمان حال است! در این سکانس یکی از مدل‌های جدید خودروی اسپورتیج در حاشیه خیابان پارک شده است.

به‌روز بودن خودرو‌هایی که در سریال می‌بینیم، تنها به خودرو‌های عبوری یا پارک‌شده محدود نمی‌شود و ماشین شخصیت «وثوق» با بازی علی اوسیوند، مرسدس بنز مدل سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۵) است.
 

علاوه بر مدل، پلاک خودرو‌ها هم جدید است. پلاک‌هایی که در سریال می‌بینیم مربوط به سال ۸۴ به بعد است و قبل از آن طرح پلاک خودرو‌ها قدیمی بوده است.
 

در حالی که در قسمت پنجم مدل قدیمی کامپیوتر را می‌بینیم، در قسمت هشت، ناگهان تکنولوژی پیشرفت می‌کند و روی میز شخصیت «وثوق»، یکی از مدل‌های جدید لپ تاپ دیده می‌شود.
 

در سکانسی که «ژاله» وارد فروشگاه شد فروشنده و دوستش درباره بازاریابی شبکه‌ای صحبت می‌کردند، پدیده‌ای که در اواخر دهه ۸۰ در ایران رواج پیدا کرد.
 

دوشنبه‌شب در سکانس روبه‌رو شدن «ژاله» با «صورت زخمی»، کتاب «رفیق مثل رسول» در قاب تصویر دیده می‌شد که زندگی یکی از شهدای مدافع حرم «رسول خلیلی» را روایت می‌کند و در سال ۹۶ چاپ شده است!
 
منبع: خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا بی خیال با بدبختی دارند ملت را با این سریال سرگرم می کنند تا لوایح امضا بشود.....!!!
بهبود فریبا
Iran, Islamic Republic of
بود بود نبود نبود
Iran, Islamic Republic of
سرگرمي براي جيبمان!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بسیاری از این مسائلی که در فیلم اتفاق می افتد از واقعیت به دور است مانند علاقه جواد به مژگان آن هم به این شدت یا رفتاری که با مادر و صورت زخمی انجام می دهد و موضوعات دیگر .
علی
Iran, Islamic Republic of
به این موارد اضافه کنید در چند صحنه خودروی وطنی تیبا که سال 89 تولید شده مشاهده می شود
Iran, Islamic Republic of
سریال سرکاریه حیف بودجه هایی که به این نوع سریال ها تعلق میگیره
فرانک
United States
به شدت موافقم!!!!
Iran, Islamic Republic of
به شدت مخالفم اتفاقآ در همین سریال باورهای مذهبی فراوانی با زیبایی بیان شده که بچه های این سن به شنیدنش نیاز دارن
البته نمیدونم سرنوشت علاقه به مژگان چه خواهد شد و قبول دارم که کثرت گافهای مذکور ذهن بیننده بزرگسال را منحرف از داستان میکنه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سریال آبکی
Iran, Islamic Republic of
تعجب از سایت شما که به ماجرای عشق و عاشقی نوجوانان و قبح زدایی از روابط نامشروع با ماله کشی ماهرانه، اعتراض نمی کنید. صدا و سیما خیلی وقته که در عمل یکی از مجریان فرهنگی 2030 به شکل نرمتری هست.