سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آیا حریری از نخست‌وزیری لبنان کنار می رود؟

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 668185
موضع گیری سعد حریری در خصوص تعیین تکلیف روند تشکیل دولت طی هفته آینده، گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص استعفای حریری در صورت بن‌بست مجدد مذاکرات مطرح کرده است.
آیا حریری از نخست‌وزیری لبنان کنار می رود؟
به گزارش جهان نيوز، روزنامه الجمهوریه لبنان در مطلبی نوشت که شایعاتی از سوی جریان‌های مختلف سیاسی مطرح شده که نشان دهنده فضای مثبت در روند تشکیل دولت طی روزهای آینده است. البته هیچ شاخصی مثبتی در این زمینه وجود ندارد. با این وجود سعد حریری نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه اعلام کرده است که طی هفته آینده تصمیم قطعی خود را اعلام خواهد کرد.

این موضوع باعث برخی گمانه‌زنی های رسانه ای در خصوص احتمال کناره‌گیری سعد حریری از نخست‌وزیری در صورت به بن‌بست رسیدن مجدد مذاکرات شده است.

 

در همین رابطه برخی منابع اعلام کردند که حریری تماس‌های اخیر خود را دنبال کرده و به تمامی گروه‌ها می‌گوید که آنها باید به لزوم تشکیل دولت با توجه به شرایط کنونی اعتقاد داشته باشند.

این منابع تاکید دارند که «مشخص شدن تکلیف» که حریری از آن سخن گفته، در معنای مثبت آن در راستای تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن است، اما در صورتی که نتیجه این تلاش‌ها منفی باشد، در آینده مواضعی که لازم است، اتخاذ خواهد شد.

محافل مرتبط با جریان المستقبل نیز گزارش دادند که موضوع کناره‌گیری سعد حریری از روند تشکیل دولت در شرایط کنونی مطرح نیست و فعلاً وی به دنبال برون‌رفتی است تا بتواند بر اساس آن دولت لبنان را در آینده‌ای نزدیک تشکیل دهد.

این منابع اعلام کردند که موضوع حضور جریان گفتمان مشورتی در دولت همچنان پایه اساسی اختلاف نظرها است.لبنان از ۲۵۰ روز پیش با پایان مدت مأموریت دولت پیش توسط دولت پیشبرد امور اداره می‌شود و تلاش گروه‌های سیاسی با کارشکنی برخی جریان های وابسته به غرب مانع از تشکیل دولت جدید در این کشور شده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *