جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۳۴
نگاهی تحلیلی به مناظره دوم زاکانی و تاج زاده

وقتی لیدر فتنه همه را ناامید کرد/ اعتراف بزرگی که تاج‌زاده درباره رهبری کرد!

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 668087
تاج زاده درباره فتنه 88 و ریشه های آن یک استدلال جدید رو کرد و این بسیار قابل توجه است. امثال تاج زاده و خاتمی که پیش از این تصریح کرده بودند که اساسا امکان تقلب در انتخابات 88 نبوده است، اینبار مدعی هستند چون فقط موسوی باور داشته که تقلب صورت گرفته بنابراین باید حاکمیت به او پاسخگو باشد و عجیب تر اینکه خواسته هایش را هم بپذیرد!
وقتی لیدر فتنه همه را ناامید کرد/ اعتراف بزرگی که تاج‌زاده درباره رهبری کرد!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: مناظره دوم  زاکانی و تاج‌زاده با محوریت فتنه 88 در حالی برگزار شد که می‌توان آن را مناظره‌ای پرمحتواتر و حتی مستندتر از مناظره اول بیان کرد. به نظر می‌رسد که تجریه مناظره اول دو طرف را نیز با شناخت بیشتر و مطالعه بالاتری از یکدیگر به صحنه مناظره دوم رسانده بود.

اما درباره تحلیل مناظره دوم بخوانید:
یک: دکتر زاکانی پس از مناظره اول اینبار با مستندات بیشتری پای در مناظره دوم گذاشته بود. البته این خود می‌تواند بخشی از تاکتیک وی نیز محسوب شود که این روند شاید در ادامه مناظرات بیشتر خود را نشان دهد. تاکتیکی که می‌گوید پس آماده‌شدن افکار عمومی و کاهش برخی مسایل هیجانی حاصل از مناظره باید مستندات را به صحنه آورد. به همین دلیل انتظار اینکه در آینده مستندات قابل تامل‌تری از طرف وی بیان شود، محتمل است. اما تاج‌زاده در مناظره اول تلاش کرد تا به مخاطبین مناظره القا کند که درباره فتنه 78 مستند سخن می‌گوید. اما مناظره دوم دقیقا چیز دیگری را ثابت کرد. اینک معلوم شده او مستند خوانده ولی ناقص خوانده است! یعنی هم همه راست را نگفته و به تعبییر دیگر همه حقیقت را نخواسته بیان‌کند. البته تاج‌زاده در مقابل زاکانی که بادست پر به مواجه با او آمده بود شیوه‌های مختلفی را برای فرار از پاسخگویی عملیاتی کرد؛ از عدم پاسخگویی گرفته تا مناظره با افراد و نهادهای غایب!

دوم: تاج‌زاده همانند گذشته و همچنان که پیش‌بینی می‌شد از اول مناظره تلاش کرد پایه‌های سخنانش به جای ارائه مستندات و تحلیل منطقی، بر متلک گفتن! و ابهام آفرینی و جنگ روانی با دانشجویان شروع  و ادامه دهد. اصرار بر دو قطبی دانشجو، نیروی انتظامی، دانشجو لباس شخصی (حزب اللهی ها!) و نهایتا دانشجو حاکمیت. ضمن اینکه «ما انقلاب نکردیم که اعتراف گیری کنیم»، «در مناظره با بازجوها گفتم» و ... تک جمله‌هایی از این دست که گفته شد، معلوم بود فردی مثل تاج زاده فرصت گفتن آن را از دست نخواهد داد و با برنامه و به موقع خواهد گفت. رفتار تاج‌زاده در دو مناظره اخیر همان منطقی است که می‌گوید اصلاح‌طلبان بعد از هر بزنگاهی در انقلاب بیش از آنکه به دنبال حقیقتی باشند، بیشتر به دنبال عملیات روانی هستند و برای ادامه حیات سیاسی همه صحنه کشور را یک میز بزرگ جنگ روانی می‌بینند.

سوم: نکته عجیبی نبود که تاج‌زاده از یک مهره ضدانقلاب همانند اسماعیل بخشی از همان ابتدا در آغاز مناظره دفاع کند. این قسمت از مناظره، همان بخشی است که نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان کنش سیاسی خود را در رفت و برگشت با چنین عناصری تعریف کرده اند. اصرار به همین کنش است که نیازی به سند‌های پیچیده امنیتی نیز ندارد که اثبات کنند اصلاح طلبان همواره ضلع داخلی و پرکننده پازل طرف آمریکایی و غربی در ایران محسوب می شوند. هرچه روند مذاکرات می‌گذرد رفتار تاج‌زاده خود بخش از اسنادی می‌تواند باشد که فتنه 78 و 88 طراحی شده بوده! و این نکته بسیار مهمی است. زیرا تفکرات تاج‌زاده به خوبی نشان می‌دهد که حال و هوای اصلاحات در این دو ایام مهم چه بوده و به دنبال چه بوده‌اند.

چهارم: تاج‌زاده اصرار دارد که از طرف اصلاح طلبان بگوید اهل گفتگو هستند. آنهم ژست گفتگو با همه از بازجویان گرفته تا کاخ سفید! اما هم نتیجه گفتگو با کاخ سفید(برجام) تکلیفش معلوم است و هم گفتگو با بازجویان. اعترافات عجیب و غریب اصلاح طلبان در مواجه با بازجویان سالهاست آنها را اذیت می کند. همانند اعترافات جالبی که ابطحی کرد و پخش مجدد آن در مناظره چهره تاج‌زاده را درهم کشید.

پنجم: تاج‌زاده در مناظره اول گفت من به رهبری نقد دارم و در مناظره دوم نیز گفت به امام‌خمینی(ره) نیز نقد دارد. اینجا نکته مهمی وجود دارد و آن اینکه اساسا عمل رهبری منطبق بر منطق رفتار سیاسی امام در مراحل مختلف انقلاب، به صورت طبیعی این گزاره را بوجود آورده است که افرادی که از رهبری عبور می کنند در اصل از امام خمینی نیز نهایتا و- البته همزمان- عبور می‌کنند. به معنای دیگر عبور از رهبری عبور از امام خمینی(ره) است و این بزرگترین سند شباهت سیره سیاسی امام و رهبری و البته اعتراف بزرگی افرادی همچون تاج‌زاده است.

بنابراین مسیری که اصلاح‌طلبان در حال طی کردن است گرچه گاها با ادعای تابلوی ادامه راه امام خمینی (ره) می‌پیمایند، ولی با عبور از برخی منویات مقام‌معظم‌رهبری جبرا به عبور از امام خمینی(ره) نیز منتهی شده است. اما حیرت‌انگیزترین و تاسف‌انگیزترین مناظره آنجای بود که فردی همانند تاج‌زاده تکلیفش را با امام خمینی (ره) یکسره می‌کند ولی از پاسخ به این سوال که بالاخره آمریکا را دشمن می‌داند یا نه؟ طرفه می رود! این نفاق بزرگتری است که اصلاح‌طلبان این روزها دچارش هستند.

ششم: زاکانی فساد در همه دولت‌ها را محکوم کرد ولی تاج زاده می‌گفت دولت خاتمی و موسوی پاک‌ترین دولت‌ها هستند، همین تعصب جناحی یعنی "نگاه سیاسی" به فساد داشتن است. به تعبیر ساده‌تر همان ابتدا صلاحیت افرادی همانند تاج‌زاده برای سخن گفتن درباره فساد زیر سوال است. بماند که در این روزها که به قول دکتر زاکانی دولت روحانی در فساد اقتصادی روی دولت خاتمی را هم سفید کرده، امثال تاج‌زاده تنها سندشان برای مبارزه با فساد در این دوران تنها یک توییت است! این را هم بگذاریید در کنار استدلال تاج زاده که ریشه فساد را نظارت استصوابی معرفی می‌کند و معلوم می‌شود چه نگاه انحرافی بزرگی درباره فساد اقتصادی در درون جناح اصلاحات وجود دارد.

اما زاکانی یک نکته راهبردی درباره ریشه فسادهای بزرگ در کشور گفت که خود برگ جدیدی در این حوزه محسوب می‌شود. زاکانی در مناظره تاکید کرد که علاوه بر پیوند همیشگی قدرت و فساد، هرگاه در کشور ناامنی و آشوب بزرگی راه افتاده، پشت سرش یک غارت‌بزرگ نیز شکل گرفته است. یعنی سکه فتنه تنها یک روی فساد سیاسی و امنیتی ندارد بلکه روی دیگرش نیز فساد اقتصادی است! بماند که بعد از هر فتنه ایران تحریم بیشتر می‌شود و همچنین کشور ناچارا ضررهای اقتصادی بزرگ ناشی از ناامنی را هم تحمل می‌کند و مهم‌تر هم اینکه چه سرمایه‌گذاری حاضر است به کشور مشغول فتنه سرمایه‌اش را بیاورد؟!
 
هفتم: تاج زاده درباره فتنه 88 و ریشه‌های آن یک استدلال جدید رو کرد و این بسیار قابل توجه است. امثال تاج‌زاده و خاتمی که پیش از این تصریح کرده‌بودند که اساسا امکان تقلب در انتخابات 88 نبوده است، اینبار مدعی هستند چون فقط موسوی باور داشته که تقلب صورت گرفته بنابراین باید حاکمیت به او پاسخگو باشد و عجیب‌تر اینکه خواسته‌هایش را هم بپذیرد! در این صورت نه تنها افرادی همانند تاج‌زاده قابل‌ملامت نیستند که چرا موسوی را توجیه نکردند که تقلب نشده بلکه شایسته تقدیر نیز خواهند‌بود که موسوی را در باور به تقلب درک و همراهی کردند!

اما یک سوال مهم؛ وقتی تاج‌زاده‌ها نزدیک‌ترین افراد به موسوی در انتخابات 88 بوده‌اند و خود نیز معتقد به تقلب نیستند، پس چه کسانی موسوی را درباره نتیجه انتخابات دچار توهم کردند؟!

از سوی دیگر تاج‌زاده درحالی مدعیست که با امثال او حاکمیت رفتار دوگانه دارند که پنهان کردن عدم اعتقاد به تقلب در انتخابات از مردم خود بزرگترین سند رفتار دوگانه با انقلاب و مردم است. این بیماری البته تنها مربوط به تاج‌زاده نیست بلکه امثال خاتمی در اوج این بیماری هستند.

با سطح استدلال‌های تاج زاده درخواست «کمیته حقیقت‌یاب» نیز یک یک فرار به جلو محسوب می‌شود. «کمیته حقیقت‌یاب» در واقع چه زمانی و بر چه پایه مستندی باید شکل بگیرد؟ آنهم وقتی هنوز قادر به ارائه یک سند کوچک بعد از ده‌سال نیستند!

در هر صورت تاج زاده حتی همه به ظاهر معتدلیون داخل نظام را هم ناامید نکرد. تاج‌زاده نماد صریح جریانی است که وقتی در حاکمیت هستند به اسلامیت نظام و وقتی در خارج از مسئولیت هستند به جمهوریت نظام می‌تازند. یعنی از انقلاب اسلامی فقط قدرت می‌خواهند و به اسلام هم اگر مانع‌شان شود، رحمی نخواهند کرد. به زبان ساده امثال او و دوستانش دو قبضه مشروعیتی برای بازگشت دوباره به نظام و حاکمیت انقلاب‌اسلامی را ندارند.

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کافی
Iran, Islamic Republic of
مگر قرار است تاج زاده دفاع نکند؟ ...
Iran, Islamic Republic of
....
مسعود
Iran, Islamic Republic of
خاتمی و تاجزاده و دیگر لیدرهای فتنه باید درباره خسارات فتنه 88 که بیشتر از خسارت 8 سال جنگ تحمیلی بود به مردم پاسخگو باشند.
سیامک
Iran, Islamic Republic of
تاجزاده تو مناظره گفت سال 78 برای جمع کردن فتنه از سپاه خواستیم وارد عمل بشه چون نیروی انتظامی گفت توانشو نداریم!
اینا چرا اینجورین!؟!؟!؟
میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخابات سالهای اخیر نشان دهنده نظر مردمه
Iran, Islamic Republic of
اینایی که منفی دادن، قبول ندارن انتخابات نشان دهنده نظر مردمه. یا قبول ندارن میزان رای ملته.
البته بنده هم قبول دارم انتخابات نشان دهنده نظر مردمه ولی معتقدم وضع امروز مملکت هم نتیجه همون نظره.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
انتخابات در تمامی ادوار نشان دهنده نظر مردم است. کسانی که به نظر بالا منفی دادند، به نظر اصلاح طلبان منفی دادند که انتخاباتی که اصلاح طلبان در آن برنده شوند را تنها نشان دهنده نظر مردم می دانند
سی بر صفر=نظر مردم
Iran, Islamic Republic of
...
سی بر صفر که خسارت محض شد.
Iran, Islamic Republic of
سی بر صفر = با جهالت برخی از مردم تهران
میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
...
بیست و یک بر صفر=نظر مردم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بی منطق تر از این قماش وجود ندارد. اگر حرفی برای گفتن نداشته باشند کارشان به حمایت از منافقین ، وهابیون و حتی اسراییل می رسد و به زمین و زمان توهین می کنند و تهمت می زنند.
وافی
Iran, Islamic Republic of
وقتی 3 موسسه نظرسنجی امریکایی صحت انتخابات 88 را تایید کردند تکرار دروغ تهمت تقلب مضحک و شرم آور است .
Iran, Islamic Republic of
نظرسنجی وزارت کشور،وزارت اطلاعات و صداوسیما نشان می داد که انتخابات سال ۸۸ به دور دوم کشیده می شد
Iran, Islamic Republic of
عملکرد احمدی نژاد در 4 سال اول موفق بود و تورم کنترل و نرخ ارز تثبیت شده بود و مشخصه که رئیس موفق در دور اول با اکثریت آراء برنده خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
آنقدر احمدی نژاد خوب کار کرده بود که از ترس شکست در انتخابات نزدیک ایام انتخابات به توزیع پول بین مردم پرداخت و نام آن را سود سهام عدالت گذاشت!؟
حامی
Iran, Islamic Republic of
سیاست احمدی نژاد اجرای عدالت بود و در دوم ریاست جمهوری طرح هدفمندی یارانه ها را اجرا کرد تا به مردم محروم کمک نماید.
Iran, Islamic Republic of
عدالت احمدی نژاد منتهی به ۲ برابر شدن شاخص فلاکت در پایان دوره اش شد!
هدفمندی یارانه های احمدی نژاد منتهی به دادن یارانه به ثروتمندان و نمایندگان مجلس و مدیران ارشد و در یک کلام هدرمندی یارانه ها شد!
Iran, Islamic Republic of
طبق آمار بانک مرکزی بعد از اجرای طرح هدفمندی برای اولین بار بعد از انقلاب ضریب جینی کاهش یافت .
Iran, Islamic Republic of
کاهش ضریب چینی پس از پیروزی انقلاب شکل گرفته بود!
کاهش ضریب چینی در دوره احمدی نژاد یک سال بیشتر طول نکشید و با تاثیر اثرات سو هدرمندی یارانه ها،افزایش ضریب چینی شدت گرفت!
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
لیدرهای فتنه و فتنه گران سال 88 اثبات کردند که قواعد دموکراسی و رای مردم را نمی دانند و دیکتاتور واقعی هستند .
حمایت علنی تعدادی از اعضای شورای نگهبان از کاندیدای پیروز
Germany
شکایت از شورای نگهبان را به شورای نگهبان میبردند؟ حتما باید کمیته حقیقت یاب تشکیل میشد
Iran, Islamic Republic of
....
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از اعضای شورای نگهبان از کاندیدای پیروز حمایت نکردند و کاملا"بی طرف بودند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اعصای شورای نگهبان از احمدی نژاد حمایت نکردند،فقط به نفع احمدی نژاد سخنرانی کردند!؟
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از اعضای شورای نگهبان به نفع هیچ کاندیدایی سخنرانی نکردند .
Iran, Islamic Republic of
به آخرین میتینگ انتخاباتی احمدی نژاد که در مصلی تهران و ۲ روز قبل انتخابات برگزار شد،مراجعه کنید و ببینید کدام عضو شورای نگهبان سخنرانی کرد و...
سخنرانی عضو شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی عضو شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی کاندیدای پیروز در مصلی تهران ثبت در تاریخه برادرا چی رو انکار میکنن؟
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از اعضای شورای نگهبان به نفع کاندیدای پیروز سخنرانی نکردند و اصلا"میتینگ برگزار نشد.
بس دروغ
Germany
هر چی شما بگی برعکسش درسته
کلیپ اعترافی ابطحی توسط زاکانی پخش شد .
Iran, Islamic Republic of
خود ابطحی اعتراف کرده که موسوی و هاشمی و خاتمی از سر حسادت و خیانت و انتقام گیری از رهبری وارد فتنه 88 شدند .
Germany
اعتراف در زندان که ارزشی نداره
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
اعتراف ابطحی در زندان نبود .
Iran, Islamic Republic of
کجا بود؟ دست بسته از زندان اومد تو دادگاه و اعتراف کرد...!!
Iran, Islamic Republic of
فدای مظلومیتش بشی
فدای مظلومیت اون و همه قداره بند های اصلاحات
در زندان نبود پس کجا بود؟
Iran, Islamic Republic of
برادر دروغ بس اعتراف در کجا بود؟ تو که بهتر خبر داری بگو گلم
Iran, Islamic Republic of
ای موجود علاف
نصف کامنت ها مال توئه
خودت هم جواب میدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز به یکدیگر احترام بگذاریم و نظرات یکدیگر را نقد کنیم!
پاسخ به هادی
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 از سال 84 کلید خورد و کار کاندیدای شکست خورده سال 84 بود و از اول سال 88 کمیته صیانت از آراء تشکیل دادند و شائبه دروغ تقلب را مطرح کردند.
Iran, Islamic Republic of
کودتای سال 88 حاصل تفکر افراطی جماعتی بود که خود را مالک و صاحب کشور میدانستن و خود را ارباب و رعیت مردم می پنداشتند مردم در نگاه آنان محترم است به شرط اینکه قدرت و ثروت را در اختیار داشته باشند و الا اگر مردم به آنها رای ندهند جماعتی نفهم و اسطوره کش معرفی می شوند !
داوری که بی طرف نبود
Iran, Islamic Republic of
داوری که بی طرف نبود نتیجه انتخابات را تا ابد زیر سوال برد
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
داور کاملا"بی طرف بود و انتخابات 88 کاملا"سالم برگزار شد.
Iran, Islamic Republic of
....
تاج زاده 20 درصد راست میگه
زاکانی 60 درصد راست میگه
ولی مسلما کسی 100 درصد راست نمیگه
نه اصلاح طلب
نه اصولگرا
فقط نیروی انقلابی امثال احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد ...
Iran, Islamic Republic of
ما که خوندیم و دیدیم مناظره رو پس اینقدر الکی واسه زاکانی نوشابه باز نکنید
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخاباتهای سالهای اخیر نشون میده مردم چجور فکر میکنن
خود گویی و خود خندی
Iran, Islamic Republic of
عجب مرد هنرمندی
Iran, Islamic Republic of
احسنت رحمت بر پدر ومادرت ،
صاحب
Iran, Islamic Republic of
واقعا شان روزنامه نگاری را رعایت کن برادر عزیز
مدیر مسول ، اینقدر فاش پاچه خواری کردن !! محطب را را به خنده وا می دارد
Iran, Islamic Republic of
باچه خور چيه داداش ؟! نونخور زاكانيه ! اين جماعت همگى پادوى پايدارى اند !
Iran, Islamic Republic of
درد آور بودن برخورد با ضد انقلاب آموزش دیده مانند آقای بخشی برای استحاله طلبان نشانگر آن است اطلاعات افشا شده درست بوده و به هدف خورده است.مناظره چهره استحاله طلبان را بیش از پیش برای افراد کم اطلاع آشکار می کند.
مجيد
Iran, Islamic Republic of
اين تاج زاده و دوستانشان كساني بودند كه فتنه 78 را در كوي دانشگاه به راه انداختند و خيانت ها كردند و الان خودشان را زده اند به مظلوم نمايي!!!
Iran, Islamic Republic of
. حالا که آقای تاجزاده از پاک دستی دولت خاتمی دفاع کرده است خوب است به این سوال ساده جواب دهد . چرا ذیحسابی وزارت ارشاد در زمان تکرار می کنم از کار برکنار شد ؟
آاقای تاجزاده و یکنفر دیگر در خارج تحصیل می کنند و ماموریت خارج از کشور از دولت می گیرند ذیحسابی به خاتمی اعتراض می کند و این کار را غیر قانونی می داند و انتظار قطع اینکار را دارد ولی با کمال بی انصافی بعد از نماز جماعت ظهر آقای پاک دست اعلام می کند آقای ذیحسابی خسته است و دوست دارد در جای دیگر خدمت بکند . این است پاک دستی
Iran, Islamic Republic of
بهتر است برا یمقایسه دولتها جدلی درست کنید و اولین سال دولت با اولین سال دولتی قبلی و بعدی مقایسه کنید ولی ادعا چیزی را ثابت نمی کند
Iran, Islamic Republic of
فقط کرسنت دولت اصلاحات 50 میلیارد دلار که یعنی با نرخ دلار 12000 تومانی معادل 600 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد نموده است .
بهمن
Iran, Islamic Republic of
مفاسد عظیم کرسنت و توتال و استات اویل و اختلاس شهرام جزایری در دولت خاتمی اتفاق افتاده و غیرقابل انکار است .
سه هزار میلیارد
Iran, Islamic Republic of
از سه هزار میلیارد چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
از بابک بهاری و nهزار میلیارد تومن که به خارج منتقل کرده و گویا بهاری ها میدونن کجا برده،چه خبر؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
از 12000 میلیارد صندوق فرهنگیان که در سال 94 اتفاق افتاد چه خبر ؟!
Iran, Islamic Republic of
گویا فساد صندوق فرهنگیان از دوره احمدی نژاد آغاز شده و در دوره روحانی ادامه داشته است!
پول های غارت شده توسط بابک بهاری از کشور خارج شده و در دسترس نیست!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کاش آقای زاکانی مستندات خودش را در مورد فساد دولت ها بیان بکند ببینیم که بر چه اساسی ادعا میکند که فلان دولت فاسد تر از دیگران است؟
Iran, Islamic Republic of
موافقم
تا سیه روی شود هر که درو او غش باشد
کرسنت و استات اویل رو اول بررسی کنیم خوبه
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از آقای زاکانی برای حضور در مناظره،از ایشان انتظار می رود که مستند و دقیق و با آمار و ارقام سخن بگویند و از اتهام زنی و گمانه زنی پرهیز کنند و بیشتر رعایت انصاف و اخلاق را نمایند!
پاکدستی دولت خاتمی بلفی بیش نیست
Iran, Islamic Republic of
پاکدستی دولت خاتمی بلفی بیش نیست
استات اویل و کرسنت پرونده های باز دولت خاتمی هستند
عناصر بچاپ بچاپ رانتخوار به بلوغ رسیدگان دولت خاتمی اند
اون زمان رسانه و فضای مجازی اهمیتی نداشت و حوزه نفوذی نداشت تا کثافت کاری های اقتصادیشون رو بشه
مطلع
Iran, Islamic Republic of
....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز این 300 نفر جاسوس دولت اصلاحات را دکتر عباسی عزیز مطرح کرده بود چرا سانسور کردی ؟!
Iran, Islamic Republic of
آقایان عباسی،زاکانی،شریعتمداری و... در بیان هر مطلبی آزاد هستند،اما آقای ظریف از طرف قوه قضاییه باز خواست می شود!؟
Iran, Islamic Republic of
در پاکدستی خاتمی همین بس که هیچ تخلفی صورت نداده بود تا احمدی نژاد و راست افراطی و قوه قضاییه علیه خاتمی اقامه دعوی کنند!!!!!!
پاکدستی احمدی نژاد را همه در واریز ۱۶ میلیارد تومان به حساب شخصی خود و بقایی دیدند!؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
16 میلیارد تومان که پس داده شد.
چرا مهدی هاشمی رشوه 15 میلیون دلاری استات اویل را که در سال 2003 در دولت خاتمی گرفته را پس نمی دهد ؟!
Iran, Islamic Republic of
۱۶ میلیارد تومان پس گرفته شد و پرونده تشکیل شد و اعلام جرم شد!
Iran, Islamic Republic of
در پاکدستی !!! خاتمی همین بس که مهدی هاشمی رفسنجانی در دولت ایشان 30 میلیون دلار از توتال رشوه گرفته و پس نداده است !
Iran, Islamic Republic of
اگر چنین جرمی از سوی مهدی هاشمی واقع شده،باید قوه قضاییه به جرم وی رسیدگی کند همانطور که قوه قضاییه باید به مشارکت و آمریت احمدی نژاد در جرم اختلاس بقایی رسیدگی کند!
امیدواریم رییس قوه قضاییه جدید هم به پرونده مهدی هاشمی ورود دوباره کند و هم به پرونده احمدی نژاد رسیدگی کند!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد اگر پرونده داشت که تا حالا صد بار محاکمه شده بود.
Iran, Islamic Republic of
پرونده احمدی نژاد قطور است که با تغییر رییس قوه قضاییه رسیدگی به آن آغاز می شود...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
لطفا طرفداری کور کورانه نکنید همین کار ها موجب شده است یک طبقه اشرافیگر در جامعه بوجود امده است که از سختی زندگی مردم که بر اثر بی تدبیری و ندانم کاری آنها پیش امده است لذت می برند و ماشین روکش طلا سوار می شوند ...
Iran, Islamic Republic of
زاکانی شما باختی رهبری هم نظرش به ایشان نز دیکتر
Iran, Islamic Republic of
بچه جان تأثیر این مناظره ها 10 درصد بیشتر نیست
مردم این باختی - بردم ها را برعکس تو می فهمند
و امروز هم مردم دنبال جریال سر و صدا کننده هوچی گر نیستند
مشکل مردم سوء مدیریت کاسبان سبز و بنفشه
Iran, Islamic Republic of
این آقای تاج زاده که علیه فسادصحبت می کند چرادرموردتقلب دررای مرحوم هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس ششم --که خودتاج زاده هم معاون سیاسی وزارت کشور(مجری انتخابات)بودند---توضیح قانع کننده ای نمی دهد....؟؟؟؟؟
مهندس
Germany
مگه در سیستم انتخاباتی ما تقلب هم امکان داره؟
Iran, Islamic Republic of
11 میلیون ؟ نه
مهندس
Germany
پس چن تا؟
Iran, Islamic Republic of
یکی دو میلیون
در حد 30 بر 0
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام هاشمی در انتخابات سال 78 مجلس ششم و انتخابات سال 84 ریاست جمهوری با دست رد مردم مواجه شد و شکست سختی خورد.
Poland
...
آیت الله هاشمی نفر اول لیست خبرگان در تهران
Germany
هاشمی در آخرین انتخابات خبرگان نفر اول لیست شد با اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم و همچنین فرزند آیت الله هاشمی نیز نفر اول لیست شوراها شد
ملاک سنجش حق و باطل فتنه 88 بود.
Iran, Islamic Republic of
ملاک حال فعلی افراد است امام خمینی(ره)
Iran, Islamic Republic of
اگه معیار حق و باطل کهریزک باشه که کلاهتون پس معرکه هست!!!!
Iran, Islamic Republic of
قتل های زنجیره ای دولت اصلاحات را فراموش نکن .
Iran, Islamic Republic of
داستان قتل های زنجیره ای را باید از یار غار سعید امامی و حامی احمدی نژاد و نیز همان کسی که می خواست انتخابات سال ۷۶ باطل شود و رهبری با او برخورد تند کردو سعید امامی معاون وی بود،بپرسید!
سوال
Iran, Islamic Republic of
علت شکنجه سعید امامی و همسرش در دولت اصلاحات چی بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتی ابعاد گوناگون جریان خودسر و منحرف- که در وزارت اطلاعات به قتل های زنجیره ای اقدام کردو به وزارت اطلاعات و نظام ضربه زد-روشن شود،بی شک پاسخ شما هم داده می شود...
Iran, Islamic Republic of
...
مهندس
Germany
پس امکانش از نظر برادرا هست؟
Iran, Islamic Republic of
افشاگری اخیر موسوی خویینی ها درباره مهندسی انتخابات ها توسط حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی خیلی از حقایق فتنه را آشکار کرد.
Iran, Islamic Republic of
پس برادرا قبول دارن که امکان مهندسی انتخابات وجود داره؟
Iran, Islamic Republic of
عجب این باخت سال 88 جاش درد میکنه نه؟
Iran, Islamic Republic of
درد ميكنه ؟! چنان زخم عميقى درست شده كه صد تا شيمى درمانى هم جوابگوش نيست.شما هم فقط متلك بپرونيد عزيز !!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
باخت برای احمدی نژاد بود که مشروعیت نداشت ...!!!!
بستگی به نتیجه انتخابات داره
Iran, Islamic Republic of
اگه نتیجه انتخابات به ضرر ما باشه تقلب امکان داره اگع به نفع ما باشه امکان نداره
سروش
Iran, Islamic Republic of
چرا جهان نیوز و امثالهم زبانی را به کار نمی گیرد تا با همه ملت ارتباط برقرار کنند، بجای اینکه فقط همیشه یک عده خاص پای ثابت حرف ها باشند.
Iran, Islamic Republic of
الان رسانه های اصلاحات زبان چه کسانی هستند؟
چقدر سایت ها و روزنامه هاشون هوادار داره؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
چرا اصلاح طلبان در سال 88 به رای اکثریت تمکین نکردند و مملکت را به آشوب کشیدند و باعث ترغیب دشمن به تحریمهای ظالمانه شدند ؟!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
بیاییم جمهوری اسلامی رو به دیکتاتوری اصلاح طلبی تغییر دهیم تا شاید آرام شوند.
افتخار
Australia
متاسفم که به امثال تاج زاده که فقط تشنه قدرت هستند...!!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یک عده ای این طور هستند! ...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یه عده هم اون طوری هستن...
Iran, Islamic Republic of
....
بهنام مجیدی
Iran, Islamic Republic of
سلام امیدوارم سطح تحملتان را کمی بالا ببرید و این پیام را که به نفع انقلاب هم هست نمایش دهید: دکتر علیرضا بازارگان: "وقتی افراد احساس می کنن که رسانه های داخلی حرف دلشون رو نمی زنن و بهشون اهمیت نمی دن و حقیقت رو بیان نمی کنن، به ناچار کشیده می شن به دامن رسانه های فتنه گر خارجی. و با گذر زمان، با این که اون رسانه ی خارجی عمیقا به خون مردم ایران تشنه است، خودش رو به عنوان خیرخواه مردم جا می زنه و مردم رو به سمتی که می خواد هدایت می کنه." http://301040.blogsky.com/1388/10/09/post-437/
Iran, Islamic Republic of
زاکانی با این مناظرات دنبال چی میگرده ، اگه دنبال روشنگری وتوجیه مردم است باید بداند افراد بزرگتر از او هم این حرفها را زدند ولی مردم جوابشان را در انتخابات 92 و96 ومجلس وشوراها دادند ، اگر هم دنبال معرفی خود بعنوان رجل سیاسی برای انتخابات رییس جمهوری است باید بداند تا حالا دو دفعه شورای نگهبان او را رد صلاحیت کرده واین همای بخت ، بر دوش او نخواهد نشست.
Iran, Islamic Republic of
زاکانی بدنبال قدرت و ثروت نیست بلکه ایشان بدنبال رسوا کردن باند ثروت و قدرت است .
Iran, Islamic Republic of
اگه دنبال قدرت نبود دو دفعه برای ریاست جمهوری کاندید نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
زاکانی بدنبال خدمت به مردم است .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ادبیات زاکانی متاسفانه مانند کیهان بی ادبانه وتوهین آمیز وسخیف بود مدام به تاج زاده با کلمات سخیف توهین میکرد
Iran, Islamic Republic of
کیهان و زاکانی با کمال احترام خائنان و منافقان را رسوا می کنند و بی ادبی جزو ذات فتنه گران است .
نتایج خیره کننده سی و بیست و یک بر صفر یعنی بصیرت مردم
Iran, Islamic Republic of
مردم با دو دوره رای به روحانی و همچین نتایج خیره کننده سی و بیست و یک بر صفر بصیرت خود را نشان دادند
خخخ
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر بصیرت داشتن امروز اینقدر گرفتار معیشت شون نبودند مردم اکنون چوب انتخاب غلط شون را می خورند.
Iran, Islamic Republic of
هنوز به نتایج لیست امید خیره خیره می نگری؟
جلال
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مردم ایران به فکر منافع ملی و مذهبی خود نیستند وبه دلیل لجبازی رای می دهند چه در دوره احمدی نژاد برای مخالفت با هاشمی رفسنجانی به احمدی نژاد رای دادند و چه دوره روحانی که به دلیل لجبازی با اصول گرایان به رای دادند . اگرچه احمدی نژاد بیشتر در مسیر منافع ملی و مطابق با آرمانهای انقلاب حرکت کرد اما حتی رای مردم به او به دلیل این مسائل نبوده است
Iran, Islamic Republic of
خداوند ریشه اصلاح طلبان را بخشکاند.
Iran, Islamic Republic of
اعترافاتش در زندان نبود در محاکمه بود والان هم همانها را میگوید.
Iran, Islamic Republic of
هر کشوری غیر از ایران بود همه فتنه گران را در عرض ۲۴ساعت اعدام کرده بود.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم حرف مفت نزن ، الان در ونزوئلا طرف بدون شرکت در انتخابات خود را رییس جمهور معرفی کرده وهمه کشور را به هم ریخته ، ایا کسی او را 24 ساعت اعدام کرد؟
Iran, Islamic Republic of
از پاسخ به سوال «طفره» می رود، دلبندم.
«طرفه» یعنی «عجب» و «طرفه می رود» در ساختاری که شما به کار برده اید؛ غلط و بی معنی است.


یک بیت طرفه دار هم تقدیم به شما

گدایی در میخانه طرفه اکسیری است
گر این عمل بکنی خاک زر توانی کرد
Iran, Islamic Republic of
تاج زاده افراطی ترین فرد اول انقلاب الان شده نظریه پرداز لیبرالیسم... ای خدا! !!!
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
هر چه می کشیم از این جماعت غربزده است.هر روز به هر بهانه ای.