جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۰۳
یادداشت حسین شریعتمداری//

خر برفت و خر برفت و...!

جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب: 668034
اشاره‌ای گذرا و کاملا مستند به کنوانسیون پالرمو و CFT ضروری به نظر می‌رسد و انتظار آن است که موافقان برای موافقت خود دلایل قابل قبولی داشته باشند و در غیر این صورت از تصویب آن خود‌داری کنند تا چوب حراج بر امنیت کشور نزده باشند.
خر برفت و خر برفت و...!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشته است: در مثنوی ملای رومی، داستان مسافری آمده است که خسته از سفر به خانقاهی رسید و با این امید که شب را به روز آورد خر خود را به سرایدار سپرد و در خانقاه اتراق کرد. شب هنگام از هلهله و رقص و سماع صوفیان به وجد آمده و به جمع آنان پیوست. صوفیان در رقص و سماع این بیت را می‌خواندند که؛«خر برفت و خر برفت و خر برفت» و مسافر نیز پای در میان نهاد و با آنان هم‌آواز شد؛

چون سماع آمد ز اول تا کران
مطرب آغازید یک ضرب گران
خر برفت و خر برفت آغاز کرد
زین حرارت جمله را انباز کرد

...صبح فردا که فرا رسید، مسافر دیشب خانقاه بار و بندیل خود جمع کرد تا بر پشت خر بگذارد و به سفر ادامه دهد ولی به هر گوشه‌ای سرک کشید اثری از خر ندید. یقه سرایدار را چسبید که چه بر سر حیوان آمده است؟ سرایدار گفت صوفیان خر را فروختند و هزینه جشن و سماع دیشب کردند! مسافر خروشید که چرا اجازه دادی؟ و سرایدار گفت حمله آوردند و بیم جانم در میان بود! مسافر گفت: چرا به من خبر ندادی؟ و سرایدار گفت: چند بار آمدم که از داستان باخبرت کنم ولی چنان غرق رقص و سماع بودی و همصدا با صوفیان و با حرارت‌تر از آنان، خر برفت و خر برفت می‌خواندی که یقین کردم از ماجرای خر بی‌خبر نیستی!

گفت والله آمدم من بارها
تا ترا واقف کنم زین کارها
تو همی‌گفتی که خر رفت ‌ای پسر
از همه گویندگان با ذوق‌تر

درباره عواقب فاجعه‌آفرین کنوانسیون پالرمو و لایحه CFT پیش از این، یادداشت‌ها و گزارش‌های مستند فراوانی داشته‌ایم که نیازی به تکرار آن نیست. گزارش‌هایی که تاکنون از سوی دولت محترم و سایر موافقان بی‌پاسخ مانده است. اما از آنجا که قرار است امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در‌باره این دو لایحه تصمیم بگیرد،‌ اشاره‌ای گذرا و کاملا مستند به کنوانسیون پالرمو و CFT ضروری به نظر می‌رسد و انتظار آن است که موافقان برای موافقت خود دلایل قابل قبولی داشته باشند و در غیر این صورت از تصویب آن خود‌داری کنند تا چوب حراج بر امنیت کشور نزده باشند.

موضوع اصلی این دو لایحه «مبارزه موثر با جرایم سازمان‌یافته فراملی» و «مقابله با تامین مالی تروریسم» است. اختلاف اصلی ما با حریف درباره تعریف تروریسم است. آنها با صراحت اعلام کرده‌اند که هیچ تعریفی از تروریسم را که با تعریف آنان مغایرت داشته باشد نمی‌پذیرند و از سوی دیگر، سپاه پاسداران، سپاه قدس، وزارت دفاع، وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، حزب‌الله لبنان، حشد‌الشعبی عراق، جهاد اسلامی، حماس و... را تروریست می‌دانند. بنابراین در صورت پذیرش کنوانسیون پالرمو و CFT باید بودجه سپاه و وزارت دفاع و نیروی قدس و... را قطع کرده و تمامی حساب‌های بانکی آنها را مسدود کنیم! یعنی در یک کلمه نه فقط مردم را در مقابل تروریست‌هایی نظیر داعش بی‌دفاع بگذاریم، بلکه کشور را هم دو دستی به دشمن تحویل بدهیم!

آیا غیر از این است؟! آقایان می‌گویند درباره تعریف تروریسم از حق شرط-Reservation- استفاده می‌کنیم! و این ادعا درحالی است که بر اساس ماده ۱۹ کنوانسیون ۱۹۶۹ وین که به قانون اساسی حقوق معاهدات شهرت دارد «حق تحفظ یا شرط در یک معاهده بین‌المللی فقط هنگامی قابل پذیرش است که با موضوع و هدف معاهده ناسازگار -Incompatable- نباشد». و اما، وقتی شرط ما آن است که تعریف کنوانسیون درباره تروریسم و مصداق گروه‌های تروریستی را نمی‌پذیریم، این شرط، به زعم آنان با موضوع کنوانسیون مغایرت دارد و صریحا نیز اعلام کرده‌اند که هیچ شرطی را نمی‌پذیرند.

بنابراین نتیجه پذیرش این لوایح ذلت‌بار از هم‌اکنون روشن است و آن، اینکه نظام و مردم را دست بسته به دشمن می‌سپارد! عجیب آنکه موافقان می‌گویند قبول داریم که اگر تصویب کنیم هیچ مشکلی حل نمی‌شود ولی باعث می‌شود که شرایط از این بدتر نشود! که باید پرسید مگر شرایطی بدتر از تحویل کشور به دشمن هم قابل تصور است؟!

مبادا مانند آن مسافر در داستان ملای رومی، علت رقص و سماع رندان را ندانیم و همصدا با آنان خر برفت و خر برفت بخوانیم؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
FATF جزو ساختار وزارت خزانه داری امریکاست و پیوستن به آن باعث هوشمند شدن تحریم ها خواهد شد و تصویب آن به صلاح کشور نیست .
Iran, Islamic Republic of
قوانین بین المللی غربی دو پهلو نوشته میشود که از هر طرف خواستند به نفع خود تفسیر کنند. از یکطرف می گویند می توانید نظرات خود را در معاهدات بگنجانید و از طرف دیگر اعلام می کنند به شرط آنکه با اصول معاهدات در تعارض نباشد!
Iran, Islamic Republic of
آقا ما مخالفیم زیرا این سوراخی است که چند بار گزیده شدیم. اقا فایده مبهم آنرا نمی خواهیم.
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری تمام استدلاهای شما درست.ولی به مردم بگویید که چگونه مشکلات اقتصادی و مراودات پولی کشور در صورت تحریم های مالی جهان حل خواهد شد ولی انصافا فقط با شعار دادن و گفتن خوداتکایی جواب ندهید.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
روی این جماعت اصلاح طلب فقط می تونی در مورد مذاکره، آنهم با شرط وادادگی حساب کنی و نه چیز دیگر! ...
مسافر
Russian Federation
هزاران بار گفته شده اگر گوش شنوایی داشتی دیگه نمیپرسیدی : «مشکلات اقتصادی که با حمایت از تولید کنندگان و فعال سازی واقعی بخش خصوصی به راحتی امکان پذیره علی الخصوص خصوصی سازی صنعت خودرو. طرح مبادلات پولی و بانکی هم با ایجاد واحد پول مشترک بین دوطرف تجاری یعنی ایران و طرف مقابل(اگر روسیه ریال و روبل- اگر چین ریال و یوان و ...) در دوران دولت نهم و دهم مطرح شد ولی اجرا نشد در حالیکه کشورهایی مانند چین و روسیه و چند کشور آسیایی دیگه سالهاست از این طرح استفاده میکنن و بهره ها بردن. راه حل براش درست شده ولی به نفع منافع شخصی برخی ها نیست که اجرا بشه...
Iran, Islamic Republic of
یا منکر وجود مشکلات معیشتی مردم هستید ویا آنکه خود را نابینا میپندارید.سوال واضح بود مردم باید لمس کنند حل مشکلات را.وگرنه با توجه به راه حلهای ارائه شده توسط شما .مردم بعد از چهل سال نباید مشکلات معیشتی میداشتند.مخصوصا در دوران زمامداری 8ساله در طول این چهل سال.
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمایید چگونه و بدون اینکه به استقلال کشور خدشه وارد شود، تحریم ها را برداریم؟ در برجام یکبار استقلال کشور را حراج کردیم ،چه نتیجه ایی داشت؟ مطمئن باشید باید مثل بعضی از کشورها گاو شیرده باشیم یا باید مثل افغانستان ، عراق ،سوریه و... در ناامنی زندگی کنیم. راه سوم را شما بفرمایید کدام است البته با مصداق ؟
...
به اسم حل مشکلات، نکبت را بر مردم ایران نازل کردید
Iran, Islamic Republic of
آقای 817 ، اصلا تمام صحبت های شریعتمداری غلط، ولی دولت اکنون دست شماست و این شما هستید که باید پاسخ دهید با برجامی که رییستان در وعده هایش گفت چرخ اقتصاد را می چرخاند دلار را 6 برابر کردید، با این CFT که رییس می گوید بی اثر است دیگر چه بلایی می خواهید بر این مملکت نازل کنید؟ شعار برجام بود، پوپولیست آقای رییس بود، این شما هستید که شش سال است مردم را با شعارهای عوام فریبتان سحر کرده اید و اکنون طلبکارانه از بقیه راه حل تخریب های خودتان را می طلبید!
برجام، کلیدی برای دلالان دلار و نکبتی برای مردم کف بازار
Iran, Islamic Republic of
نکبت برجام تنها مشکلات اقتصادی دلار فروشانی را حل کرد که در عرض کم تر از یک سال دلارهایشان از 3200 به 19350 رسید و بعد از فروش آن، خودشان دوباره آن را از کف باز با قیمت 10000 جمع کردند و اکنون با CFT دوباره آن را به به 30000 می رسانند و با مدد برادر این مقام ارشد و آن مقام ارشد و آن یکی مقام ارشد دولت امید، در نهایت به آن سوی آب ها پرواز می کنند.
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز.
در صورت تصویب اف ای تی اف، خود ما جزو همین اجرا کنندگان تحریم مالی میشویم.
یعنی خود زنی، یعنی خود تحریمی.

گذشته از این اون برجامی قرار بود آنچنان رونق اقتصادی درست کنه، شده این، وای به حال اف ای تی اف که خود ظریف گفته هیچ تضمینی برای اقتصاد نداره.
رضا
Iran, Islamic Republic of
حل مشکلات اقتصادی و مراودات پولی کشور را چند ساله کارشناسان اعلام می کنند ولی کو گوش شنوا :مراودات پولی دوجانبه-مبادلات تجاری گسترده با همسایگان به جای چشم دوختن به دست غربی ها-اجرای اقتصاد مقاومتی-و .................
Iran, Islamic Republic of
اگر برجام دلار را بالای ده تومن برد این امید است که FATF دلار رو بالای بیست تومن ببرد خب این کجاش بده؟ عدد رفته بالا هرچه بیشتر بهتر
Iran, Islamic Republic of
برای دلال ارز بله.
Iran, Islamic Republic of
بعد از FATF نوبت ... مردم است!
United States
از کی تا حالا شما غصه مردم را می خورید اقای شریعتمداری ؟ فکر کنم منظور شما از مردم مردم فلسطین ، یمن ، عراق ، لبنان ، سوریه هستند . چون دیگه همه میدونن حاج حسین اقا که مردم برای شما در جایگاه ۱۰۰ هستند . البته راست میگی من هم مثل شما پول بیت المال دستم بود شاید مثل شما فکر می کردم . البته من اول به کشور خودم میرسیدم بعد فکر دیگران می کردم .
الهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟
Iran, Islamic Republic of
تو نفهميدي ؟ از اين واضح تر؟
Russian Federation
کرکره هات پائینه ها. چند چندی با خودت ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چون قافيه تنگ آيد شاعر به جفنگ آيد
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم
United Arab Emirates
ولی من ولی من درست بهت منفی دادم.
....
با شما هستم ۳۲: ۷
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین ۵۰ ساله غصه مردم رو میخورن . از اون موقعی که کدخدای شما شاه رو بالاسر مردم گذاشت تا الان که خائنین و منافقین رو به جان مردم انداختن
در ضمن " اللهم عجل ... " رو وجهه مقبول شدن جملات منافقانه خود قرار ندهید . تو اگر امام زمان رو می شناختی مردم یمن و عراق و لبنان و... رو از امت اسلام جدا نمی دونستی در حالیکه برای سه تا آدم خوش گذرون که تو کاباره های پاریس کشته شدن شمع روشن می کنی . امام زمان فقط برای ایرانی ها ظهور نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
اگر غصه مردم را مي خورد صحبتي در جهت منافع مردم مي زد و نه منافع ايدئولوژيك و اقتصادي گروهي خاص !!!!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
نام مبارک امام زمان را وقتی درکلامت ببرکه کلامت پر از تهمت و
تکرار دروغ دیگران نباشد
Iran, Islamic Republic of
اصلا شما فرض کن شریعتمداری به فکر سوریه و یمنه نه ایران، ولی در زمان دولت قبل ارز سه برابر ولی ایران هم موشکی و هسته ای و فضایی و نانو محور شد. در دولت ایرانی شما که کشتی آذوقه رو از یمن دور کرد، ارز شش برابر شد و ایران موشکی و فضایی و هسته ایش رو هم از دست داد و داعش هم در بیخ گوشش شکل گرفت و به قلب حکومت حمله ی تروریستی کرد که با قتل عام نمایندگان مجلس رسمی ایران تنها یک در راهرو که اشتباه شده بود فاصله داشت.
پس لعنت به ملی گرایی خیانتکارانه ی تو، و درود بر فکر شریعتمداری.
Iran, Islamic Republic of
معلومه مقاله بالا رو نخوندی و همین جوری نظر دادی. اصلا حرفی از مردم زده؟
بعدش هم دین فروشی کردی.
دوست عزیز امام زمان رو هم بگذارید برا مردم بمونه، با دعای سلامتی امام زمان بازی سیاسی نکنید لطفا.
Iran, Islamic Republic of
باید پرسید ما چرا در چنین شرایطی قرار گرفته ایم ؟اگر برجام یا FATF را تصویب کنیم ، چیزی گیرمان نمی آید، اگر تصویب نکنیم ضرر می کنیم؟!!!
می بایست مدیران و سران قوا و کلیه دست اندرکاران پاسخگوی این سئوال باشند؟آیا خیلی از دست اندرکاران در حد و قواره کار خود نبودند؟یا هدف و برنامه یکسان و جامعی نداشتند؟...
Iran, Islamic Republic of
و بايد پرسيد در اين 40 سال چكار كرديم حالا اينقدر زبون شديم كه جيبوتي هم براي ما شاخ و شونه مي كشد تاريخ انقلابات را بخوانيد ...
Iran, Islamic Republic of
انقلاب در این چهل سال کاری کرد که با دست خالی قدرت اول منطقه هستیم ، ولی اقتصاد کشور را دادیم دست مشتی خود باخته از خدا بی خبر که هم فکران شما باشند ما را به این روز انداختند که می بینید ...!!!!
درود بر مردان خدا
Iran, Islamic Republic of
آفرین به درایت جناب شریعتمداری
امیری
Iran, Islamic Republic of
مشگل مادی مال تحریم نیست...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم که روشنگری می کند.
علیکمال
Iran, Islamic Republic of
....
دانا
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی در آن بخشی از اقتصاد که به خارج از کشور مربوط می شود تحریم است که با اجرای برجام هسته ای بالمره رفع نشد و مشکل تحریم های ثانویه امریکاست که بر اساس آن اگر کشور و شرکتی با ایران مراوده اقتصادی داشته باشد را جریمه می کند.پیوستن به FATF با پذیرش کنوانسیونهای پالرمو،سی.اف.تی و...اطلاعات مالی ما را در اختیار دشمن قرار می دهد تا تحریم بیش از پیش هدفمند شود. با پذیرش این کنوانسیونها بانک های ما نباید به افراد یا نهادهای ایرانی که از سوی دشمن تحریم شده اند خدمات بانکی بدهند!
Iran, Islamic Republic of
باپذيرش و بدون پذيرش تحريم هاي ثانويه وجود دارد و اگر آنرا نپذيريم ارتباط بانكي با اروپا كه مي تواند راه نفسي
براي كشور باشد هم باز نمي شود . راهي جز تعامل با جهان
نداريم و نمي توانيم بصورت جزيره اي زندگي كنيم.!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خوش باشد! شما فکر می کنی با CFT اروپا تحریم های آمریکا را دور خواهد زد ؟ پس به اوضاع بین المللی آشنا نیستی اروپا و آمریکا با هم اتحاد راهبردی دارند و هرگز هم از آ« کوتاه نمی آیند و شما را مانند برجام سرکار گذاشته و می گذارند.
Iran, Islamic Republic of
آفرین به آقای شریعتمداری
همین مثالهای زیبا و مطالعات ابدی ایشان هست که باعث علاقه من به ایشان شده
Iran, Islamic Republic of
در صورتی که CFTو پالرمو به تصویب نرسند و مردم از ذلت نجات پیدا کنند و کشور در آرامش و امنیت باشد . نهایتاً داستان ملای رومی برای موافقان آن انجام خواهد شد و با خفت و خواری هم انجام خواهد شد . و مردم ایران اسلامی وطن فروشان پست فطرت را به سزای اعمالشان خواهند رساند . به امید آن روز
فریاد
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
میخواستیم کاری کنیم که تحریمها از بین برود حالا دشمن میخواهد با دست خودمان ما را تحریم کند، خر برفت و خر برفت و خر برفت، وقتی به جای خدا به کدخدا تکیه کنیم خداوند همان طاغوت و غیر خدا را بلای جانت میکنه، عبرت بگیرید ملت!!!!
Iran, Islamic Republic of
وا جهان عزیز مطالبت تکراری است و تکراری است و تکراری است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به شما این مجوز را داده که تامین کننده منابع مالی جهاد اسلامی و حشدالشعبی عراق و ... دیگر گروهها باشید در حالیکه مردم ما در سخت ترین شرایط زندگی می کنند. رفراندوم برگزار کنید تا ببینید ایا مردم ما راضی هستند که تامین کننده منابع مالی این گروهها باشند.
از لحاظ شرعی وقتی مردم راضی نباشند حکمش چیست
ش
Iran, Islamic Republic of
با توجه به همه مشکلات موجود و بی مدیریتی داخلی کشور که همه را قبول داریم به نظر شما اگر همین هایی که شما اسم بردید نبودند و ما به آنها کمک نمی کردیم تا در مقابل دشمنان ما بایستند وضع زندگیمان بهتر بود!!! انسان گرسنه خوابش می برد ولی انسانی که امنیت ندارد نمی تواند بخوابد.
جمشید
Iran, Islamic Republic of
...
کارگر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان يك ايراني راضي نيستم
همه اينها براي بقاي حكومت خودشان است نه امنيت مردم
مگه ما زمان شاه مسجد نداشتيم عاشورا و تاسوعا نداشتيم
نماز نمي خوانديم روزه نمي گرفتيم
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
من هم به عنوان یک ایرانی راضی هستم. ممنون از همه کسانی که به دوستانمان کمک میکنند.
Iran, Islamic Republic of
گمان نکنم تو آن زمان بودی که نماز بخوانی! بنده خدا عاشورائی که زیر سلطه یزید و با حمایت یزیدیان باشد نبودش بهتر از بودش است. اصلاً عاشورا بود که زمینه انقلاب را ایجاد کرد!
...
Iran, Islamic Republic of
اگر گروه های جهادی و مدافعان حرم نبودند الان باید نیروهای مسلح کشور در مرز هایمان با تروریست ها و دشمنان می جنگیدند. بفهم
Iran, Islamic Republic of
چرا جنگ؟؟؟ مثل طالبان میشد با آنها مذاکره کرد
Iran, Islamic Republic of
مذاکره هم کی کرد نماینده وادادهای اصلاح طلب !!!
Iran, Islamic Republic of
...
برو ردیف بودجه را مطالعه کن بودجه نظامی 5 درصد را با بودجه های وزارتخانه هایی که قرار است شغل و ارزش پول ما را تامین کنند قیاس کن بعد نتیجه کارهای این دو را کنار هم قرار بده. معادله عجیبی به دست میاوری
Iran, Islamic Republic of
شما مردمی؟ چرا از طرف مردم بی خود نظر میدی. مردم خودشون به وقتش تصمیم میگیرن. شما نظر خودت رو بگو، مردم رو سپر نکن.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی به شما مجوز داده در مورد امنیت کشور نظر بدید، در حالی که تخصص ندارید؟ البته اطلاعات کافی هم ندارید.
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر حسین آقای شریعتمداری که همیشه وهمه جا مدافع این انقلاب بوده است
نظرپور
Iran, Islamic Republic of
اگر به FATF پیوسته بودیم خیلی راحت میشد امثال خاوری را آورد و محاکمه کرد و جلوی خیلی از حق خوریها و دزدی از ملت گرفته میشد.
حالا اگر به حزب الله و حوتی ها و حماس و صدها حزب و کشور دیگه نتونیم کمک کنیم و اون پول را مجبور بشیم خرج مردم همین ایران کنیم آیا از اقتدارمان کم میشود؟! به ولای علی که مقتدرتر هم میشوید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پولی که ب اونا کمک میکنیم چقدره؟
چون نمی دونی خودم میگم، اگر تقسیم بر جمعیت ایران کنی به هر ایرانی در سال کمتر از ۲۰۰۰۰ هزرا توام میرسه.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما مسئول فرستادن این پولها هستی که دقیق میدونی رقم را. یعنی اگر 20000 را ضرب در 80000000 جمعیت کنیم میشه 1600000000000 تومان 1600 میلیارد ناقابل
... . نصف بودجه کشور را اینجوری به باد میدن
United States
ماشالله!!!
Iran, Islamic Republic of
مشخص شد که اصلاً از بودجه سر درنمی آوری! کل بودجه مملکت 3200 میلیارد است؟ بنده خدا فقط درآمد نفتی کشور در یک سال بیش از 50 میلیارد دلار است که اگر در 10 هزار تومان ضرب کنی چقدر می شود ؟ این تازه کمتر از نصف درآمدهای کشور است. در مجموع بالای 500 هزار میلیارد کل بودجه سال است که مبلغ 1600 میلیارد گوشه ای از آنهم نمی شود و به اندازه سرمایه شخصی یکی از وزرای دولت آقای روحانی هم نمی شود. آن وقت با آن امنیت ملی کشور را نگه داشته ایم. با این حداقل کاری به این بزرگی کردیم اما دولت تدبیر و امید شما با این بوجه های گزاف چه کرده است؟ چرا از آنها نمی پرسید با پول ها چه کرده اید؟
Iran, Islamic Republic of
باسلام
چرا سپاه پاسداران و قدس و وزارتخانه های یادشده نشسته و دست روی دست گذاشته اند و هیچ صدایی و دفاعی نمی کنند منتظر چی هستند از وزارت اطلاعات در تعجب هستم که در برابر این لوایح ذلت بار چرا سکوت کرده اند .
Iran, Islamic Republic of
چو.ن سیستم می خواد مصوب بشه وگرنه دوسوت پرونده ش بسته می شد....
خرمی
Iran, Islamic Republic of
تشبیه جالبی بود. منتها در حکایت مولانا بعضی عناصر مهم نظیر سرپرست خانقاه و بصیرت سرپرست و نرمشگری و قهرمان بودن و تشبیه صوفیان به سربازان خانقاه فراموش شده یا به عمد, حذف شده است. بنابراین خوب است ایشان دقت بفرمایند که الان دوره تیرکمانشاه ثانی نیست و ملت میتواند با یک سرچ ساده همه چیز را مرور کند و کسی نمیتواند به بهانه خوشبین نبودم از خود سلب مسئولیت کند
سرور
Iran, Islamic Republic of
دقیقا می شود با یک سرچ ساده همه چیز را مرور کرد. ....
سرور
Iran, Islamic Republic of
خودم هم منفی دادم تا دلتان خنک شود.
تا سایتهای اصولگرا امثال شما اینقدر ترسو باشید شکستهای پیاپی جرعه جرعه گوارای وجودمان باد.
خدایی اش دبدون کلی گویی دلیل بیاورید کجای نوشته بنده خلاف منشور اخلاقی شما بود و گرنه خیانت در امانت کرده اید و باید پاسخگو باشید.
Iran, Islamic Republic of
...
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
اي اصلاح طلبان خود را جلوي غرب به خاك ذلت بكشيد اموالي كه متعلق به مردم است و شما به ناحق به ديار فرنگ منتقل كرده ايد در امان نيست همچنين كاخ هاي شما هم در لواسانات و ديگر نقاط كشور از وضعيت مشابهي بر خوردار است ...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان زاييده بازار گرايان اند دو روي يك سكه اند
Iran, Islamic Republic of
واقعا تو با اون پرچم آمریکا الهم عجل لولیک الفرج میگی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مثل قضیه برجام که هر کس انتقادی می کرد پیشنهادی داشت انواع و اقسام اتهامات را نثارش می کردند و الان که نتیجه آن را دیدند اززیر بار مسئولیت آن شانه خالی می کنند . ...
ح
Iran, Islamic Republic of
...
سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چهل سال است این قولها را می دید اینقدر کهدبه روسیه باج می دید به امریکا با ج بدید
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ان مثل اوردن نفت سر سفره بود...
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
ای والله آقای شریعت مداری
Iran, Islamic Republic of
...
فرانک
United States
تصویب FATF با ایدئولوژی جمهوری اسلامی که" مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل" است منافات دارد....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
برای برون رفت از بحران هسته ای که سناریویی نداشتید برای این چه
فقط نق نزنید طرح شدنی بدید!
Iran, Islamic Republic of
فرض که طرحی نیست، مگه باید برای حل مشکل هر چیزی رو قبول کنن
Iran, Islamic Republic of
استاد عزیز همه رفتند چرا شما نرفته اید.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
به ۱۵:۲۴
آخه استاد اونقدر نمیخوره که تو استخر سنگ کوب کنه.
مثل غریق استخر...
انقلابي علي
United States
برادر عزيز، جناب شريعتمداري. خواهشا در نسخه فرداي كيهان عرض بفرماييد كه آيا FATF مورد كلان و حياتي بحساب مي آيد يا خير
United States
....
Iran, Islamic Republic of
از دولت سه برابري توقع نداشته باشيد وضع از اين بهتر بشه بدتر هم ميشه با اين مصوبه هاي غربي
شلمانی
United Kingdom
...
ف . ستوده نیا
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، اگر مثل ملای رومی باشه ، مثلی هم است که در تاریکی هر کس فیلی را لمس می کرد ه و نظر و تصور خودش را می گفته . پس آقایان شرط اول روشنائی است و بعد اظهار نظر ، بیایید در اظهار نظر هایمان با واقعیت و آنچه که هست واقف باشیم ....
امید سیمانی
Iran, Islamic Republic of
با دشمن شاد و با خودی غمگین است
گویا که اصول دیپلماسی این است

می خورد کباب و «خر برفت»ش به هوا
می گفت که امضای کری تضمین است


این رباعی رو من شب یلدای امسال (1397) سرودم