کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انصاری، فعال اصلاح‌طلب:

هدف اصلاح طلبان از انتخاب روحانی فراتر بود/ دنبال نجات کشور از شرایط دولت‌ احمدی‌نژاد بودیم/ جهانگیری مدیر کارآمد دولت است/ باید اختیارات ویژه بگیرد

4 بهمن 1397 ساعت 11:52

به جرأت می‌توان گفت که بی‌شک در دولت دوم آقای روحانی یکی از کارآمدترین و با تجربه‌ترین مدیران آقای جهانگیری بوده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامرضا انصاری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان، اسحاق جهانگیری را از مدیران موفق دولت دانسته که باید روحانی همچون دولت یازدهم اختیارات ویژه ای به او بدهد. پیش تر خود جهانگیری هم درباره کاهش اختیاراتش در دولت دوم روحانی زبان به گلایه باز کرده بود که با واکنش و تکذیب برخی نزدیکان روحانی همچون آشنا مواجه شد. چند روز پیش هم عطریانفر ایجاد تفاوت بین اختیارات جهانگیری در دولت های یازدهم و دوازدهم را خلاف واقع دانست.

بخش های مهم این گفتگو را خواهید خواند:

*از روز اولی که آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری پا به عرصه سیاسی گذاشت اصلاح‌طلبان هدفی کلی‌تر از شرایط موجود را می‌دیدند که آن نجات کشور از شرایط ایجاد شده در دوره حاکمیت دلواپسان دردولت نهم و دهم بود. تمام تلاش این یود که عقلانیت، اعتدال و کارآمدی در کشور حاکم شود. دولت اول آقای روحانی به صورت نسبی این واقعیت را به صورت نسبی به انجام رساند. چراکه کارگزاران با تجربه، کارآمد وتوانمندی را به صورت نسبی در دستگاه‌های اجرایی مختلف به کار گرفت، اما هر چه به جلوتر رفتیم و خصوصا در دولت دوم شاهدیم که این فاصله با پایگاه اجتماعی بیشتر شده و افرادی امروز در مصادر امور در بخش‌های مختلف قرار گرفته‌اند که هیچ سنخیتی با جریان حداکثری و حاکم ندارند. امروز اگر ما به افکار عمومی مراجعه کنیم به طور قطع و یقین بخش قابل توجهی از ناراحتی بخش‌های مختلف اجتماعی صرفا منبعث از تحریم‌ها یا مضایق اقتصادی نیست. بخش قابل توجهی از آن ناشی از ناکارآمدی و بخش دیگر آن معطوف به قرار گرفتن در مصادری از کار هستند که به همین شعارهای حداقلی دولت نیز ایمان ندارند و به آنچه اعتقاد دارند عمل می‌کنند.

*به جرأت می‌توان گفت که بی‌شک در دولت دوم آقای روحانی یکی از کارآمدترین و با تجربه‌ترین مدیران آقای جهانگیری بوده است. در دولت یازدهم نیز عملا با توجه به اینکه فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در اختیار وی گذاشته بوند ما کارنامه دولت اول آقای روحانی را بسیار بهتر از دولت دوم ایشان می‌توانیم ارزیابی کنیم. بخشی از این مساله به دلیل حضور جدی معاون اول یعنی آقای جهانگیری در نظارت و هدایت بدنه اجرایی و مدیران میانی و مناطق و تسلط بر بخش اقتصادی دولت است که کارنامه اقتصادی کاملا موفقی از آقای جهانگیری به یادگار گذاشته است. بنابراین فکر می‌کنم یکی از نکاتی را آقای روحانی می‌تواند انجام دهد تا در زمان باقی مانده ناکارآمدی دولت در برخی حوزه‌ها را مرتفع سازد واگذاری اختیارات ویژه به آقای جهانگیری مثل دولت اول است که دولت بتواند حداقل کارنامه عملکردی خوبی از خود برجای بگذارد.


کد مطلب: 667899

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/667899/هدف-اصلاح-طلبان-انتخاب-روحانی-فراتر-دنبال-نجات-کشور-شرایط-دولت-احمدی-نژاد-بودیم-جهانگیری-مدیر-کارآمد-دولت-باید-اختیارات-ویژه-بگیرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com