پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

واکنش اتحادیه اروپا به اوضاع ونزوئلا

پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 667886
اتحادیه اروپا حمایت کامل خود را از مجمع ملی ونزوئلا به عنوان یک نهاد منتخب و دموکراتیک اعلام کرده است.
واکنش اتحادیه اروپا به اوضاع ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در واکنش به تحولات سیاسی و اوضاع ونزوئلا گفت: اتحادیه اروپا به طور کامل از مجمع ملی ونزوئلا به عنوان یک نهاد منتخب و دموکراتیک حمایت می کند، نهادی که باید قدرتش احیا شده و به آن احترام گذاشته شود.

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا قویاً خواستار آغاز یک روند سیاسی سریع در ونزوئلا است که منجر به برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت: حقوق مدنی، آزادی و امنیت همه اعضای مجمع ملی ونزوئلا از جمله خوان گوایدو باید حفظ شده و به طور کامل محترم شمرده شود.

این در شرایطی است که رئیس شورای اروپا نیز حمایت خود را از خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرده است.

دونالد تاسک با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امیدوارم همه کشورهای اروپایی در حمایت از نیروهای دموکراتیک در ونزوئلا متحد شوند. بر خلاف نیکولاس مادورو، مجمع ملی ونزوئلا از جمله خوان گوایدو در بین شهروندان ونزوئلا یک مقبولیت دموکراتیک دارد.
خوان گوایدو" رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز چهارشنبه با ادای سوگند، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت کشور معرفی کرد.

اکثر کشورهای عضو گروه لیما متشکل از کشورهای آمریکای لاتین حمایت خود را از رهبر مخالفان ونزوئلا اعلام کرده و وی را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.

آمریکا نیز خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت و قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته است.

روسیه و ترکیه ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرده‌اند که همچنان مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *