چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

سرقت از افغانستانی‌ها راه به جایی نبرد

چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 667747
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مأمورنمایی خبر داد که با لباس و آرم و علائم پلیس، از افاغنه سرقت کرده بودند.
سرقت از افغانستانی‌ها راه به جایی نبرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نیمه شب بیست و پنجم آذر ماه 97 خبری با عنوان سرقت مسلحانه چند سارق با لباس، آرم و علائم پلیسی از اتباع خارجی، به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس مخابره شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه، مشخص شد در شب حادثه، پنج مرد که 2 نفر از آنها لباس پلیسی با درجات سرهنگی و سروانی به تن داشتند، پس از ورود به محل سکونت اتباع افاغنه خود را پلیس معرفی کرده و با تهدید سلاح گوشی‌های تلفن همراه و 20 میلیون تومان وجه نقد آنها را گرفته و به سرعت از خانه بیرون رفته و با استفاده از 2 دستگاه خودروی مشکی رنگ و نقره‌ای از محل متواری شده‌اند.

پس از بررسی‌های اولیه، پرونده تحت عنوان سرقت مسلحانه تحت عنوان مامور قلابی به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد و تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت تا اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته یکی از اعضا این باند به نام احسان شناسایی و دستگیر شد.
در تحقیقات صورت گرفته از احسان، سایر اعضای این باند سرقت که همگی دارای نسبت فامیلی ( پدر، برادر، پسرخاله، دایی و دوست پسر خاله) با وی بودند، شناسایی و در ادامه پدر و دوست پسر خاله احسان، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

 پدر احسان، در اعترافات خود اعلام کرد که پیشنهاد این سرقت توسط غلامرضا دوست پسرخاله احسان به آنها داده شده و وی به انها گفته از آنجا که تعداد زیادی از افاغنه در خانه‌ای در خیابان جشنواره تهرانپارس زندگی می‌کنند و به تازگی حقوق ماهیانه خود را دریافت کرده‌اند می توان به عنوان مامور پلیس به آنجا رفت و سرقت کرد.

 این متهم همچنین در ادامه اعترافات خود گفت: بعد از هماهنگی‌های انجام شده با 2 دستگاه خودروی سواری حدود ساعت 2 نیمه شب به در خانه مورد نظر رفتیم و در حالیکه 2 نفر از ما لباس پلیس برتن داشت و بقیه اعضا هم با ادوات پلیسی از جمله کلت کمری، دستبند، اسپری اشک آور قلابی، پس از در زدن به داخل خانه رفتیم و پس از تهدید ساکنان خانه پول و گوشی‌های آنها را گرفتیم و به سرعت از آنجا متواری شدیم.

 این در حالی بود که یکی از مالباخته‌ها در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت حدود 2 بامداد بود که در به صدا درآمد و وقتی در را باز کردیم، 6 نفر که خود را مامور کلانتری معرفی کردند با استفاده از گاز اشک آور و سلاح و بی‌سیم شروع به بازجویی و جمع آوری گوشی‌ها و پول‌های ما کردند و در مجموعه 19 دستگاه گوشی و حدود 20 میلیون تومان وجه نقد از ما به سرقت بردند.

سرهنگ گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه پرونده این باند سرقت مسلحانه تحت عنوان مامور در حال حاضر در شعبه دوم بازپرسی ناحیه 34 تهران در حال رسیدگی است، خاطر نشان کرد: سه نفر از این باند سرقت مسلحانه در حال حاضر دستگیر و سرنخ‌هایی برای دستگیری دیگر اعضا این باند در دست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *