کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در انتقاد از اقدام ضدایرانی آمریکا؛

روسیه: نشست ورشو غیرسازنده است

3 بهمن 1397 ساعت 9:18

نماینده روسیه در سازمان ملل می‎گوید نشست ورشو به دلیل رویکرد یکجانبه ای که علیه ایران دارد؛ غیرسازنده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل طی اظهاراتی نشستی را که قرار است اواخر بهمن در لهستان برگزار شود، به دلیل تمرکز بر ایران و غفلت از سایر مسائل مهم منطقه، غیرسازنده توصیف کرد.

گفتنی است این نشست ضد ایرانی  به ابتکار آمریکا طی روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن در ورشو برگزار خواهد شد و روسیه از شرکت در آن امتناع کرده است.نبنزیا همچنین تاکید کرد که این نشست به دلیل ماهیت تک محوری که دارد، در ارتقاء امنیت خاورمیانه ناکام خواهد بود.

وی در ادامه اظهارات خود با زیر سوال بردن هدف ظاهری این نشست که پیشبرد صلح و امنیت در خاورمیانه عنوان می‌شود، پرسید: اگر این گونه است، پس چرا از ایران که یکی از مهمترین و بزرگترین کشورهای منطقه است دعوت نکردید؟

نبنزیا همچنین عدم طرح مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین را از دیگر نقاط ضعف این کنفرانس عنوان کرد.وی افزود: تلاش برای ایجاد نوعی ائتلاف نظامی در سطح منطقه آن هم با برگزاری کنفرانس‌ و اتخاذ رویکرد یکجانبه که به طور مشخص مربوط به ایران است؛ سازنده نیست. چنین اقدامی بیش از پیش چشم‌انداز رسیدن به معماری امنیتی خاورمیانه را دور از دسترس می‌کند.


کد مطلب: 667608

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/667608/روسیه-نشست-ورشو-غیرسازنده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com