جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله نوری همدانی:

مردم ارزانی را در سفره‌های خود نمی‌بینند

سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 667457
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مردم در چند سال اخیر وعده‌های زیادی را در حوزه اقتصاد شنیدند، ولی آن‌ها ارزانی را در سفره‌های خود نمی‌بینند.
مردم ارزانی را در سفره‌های خود نمی‌بینند
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جامعیت دین اسلام اظهار کرد: این دین آسمانی در حوزه مسائل مختلف ازجمله اقتصاد حرف برای گفتن دارد و مسئله اقتصاد دارای اهمیت زیادی است.

وی ادامه داد: هر اقدامی در حوزه اقتصاد به سرعت خودش را نشان می‌دهد و مردم بهبود وضعیت اقتصادی را باید در سفره‌های خود و نه آمار مدیران ببینند، آن‌ها طاقت ندارند که چندین سال منتظر اجرا شدن برنامه‌های مدیران برای بهبود وضعیت اقتصادی خود باشند.

این مرجع تقلید افزود: انفال در دین اسلام در اختیار خداوند، رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است، انفال شامل مواردی همچون معادن و جنگل‌ها است که باید کسی که صاحب ولایت است، از آن استفاده کند تا شاهد فقر در جامعه اسلامی نباشیم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به لزوم میدان دادن به جوانان اظهار کرد: اگر به آن‌ها میدان داده شود، جوانان می‌توانند که مشکلات اقتصادی را حل کنند.

وی ادامه داد: ثروت‌ها نباید راکد باشند، بلکه ثروت‌ها باید در جریان باشند تا رونق اقتصادی را داشته باشیم، در اسلام فقر نداریم و اگر جلوی اسراف‌ها و احتکارها گرفته شود، دیگر فقیری نخواهیم داشت.

این مرجع تقلید افزود: مردم در چند سال اخیر وعده‌های زیادی را در حوزه اقتصاد شنیدند، ولی آن‌ها ارزانی را در سفره‌های خود نمی‌بینند، ارزش پول کشورمان کاهش یافته است و کالاهای ضروری برای مردم گران شده است.

آیت‌الله نوری همدانی اولویت بندی در تامین نیازهای مردم را ضروری دانست و تصریح کرد: دولت پیش از پرداختن به بازار خودرو و سکه باید تامین نیازهای اولیه مردم را در دستور کار خود قرار بدهد.

وی ادامه داد: براساس روایات باید حاکمان جامعه زندگی خودشان را در سطح فقرای جامعه قرار دهند تا تحمل فقر برای فقرا راحت باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر بارها گفتم که دیرکرد حرام است و دیرکرد ربا به شمار می‌رود، اما باز هر روز مردم به من نامه می‌نویسند که در بانک‌ها از آن‌ها دیرکرد گرفته می‌شود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *