جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

همکاری وزارت امور خارجه با جشنواره فیلم وارش

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 667222
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مشترکی با دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، از همکاری وزارتخانه متبوعش برای برگزاری این رویداد فرهنگی هنری خبر داد.
همکاری وزارت امور خارجه با جشنواره فیلم وارش
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مشترکی با نماینده مردم بابل و دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، از همکاری این وزارتخانه برای برگزاری این رویداد فرهنگی هنری خبر داد.

وی اظهار داشت: جشنواره فیلم وارش می‌تواند پایگاهی فرهنگی هنری برای علاقمندان سینما باشد و برای رسیدن به این مهم به ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه نیاز داریم.

قاسمی با استقبال از این نشست مشترک، گفت: اقدامات فرهنگی جشنواره وارش در تقویت و توسعه مناسبات راهبردی مؤثر است و با توجه به اینکه این جشنواره در حوزه مناسبات منطقه‌ای و درباره ایرانی فرهنگی است، به برگزاری هر چه بهتر آن علاقمند هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه، با بیان اینکه تا آنجا که امکان داشته باشد در کنار جشنواره خواهیم بود، افزود: با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری جشنواره، می‌توان با برنامه ریزی مناسب تصمیمات و اقدامات خوبی را به سرانجام رساند.

علی نجفی نیز در این دیدار با اشاره به ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی جشنواره فیلم وارش گفت: سینمای ایران از سالهای دور موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌های جهانی داشته و شایسته است مدیران فرهنگی ازاین ظرفیت برای دیپلماسی عمومی استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس پروتکلی که در همکاری‌های فرهنگی با کشورهای همسایه داریم می‌توانیم با مشارکت وزارت امور خارجه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش را به بهترین شکل برگزار کنیم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین بر اهمیت برپایی رویدادهای فرهنگی هنری بین‌المللی در استان مازندران تاکید کرد.

* پتانسیل وارش برای تبدیل شدن به رویدادی فراملی

مهدی قربانپور دبیر جشنواره فیلم وارش نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی از پیشینه جشنواره تاکید کرد: این رویداد هنری پتانسیل آن را دارد که به رویدادی فراملی تبدیل شود.

وی گفت: حضور مهمانان و فیلمسازان شاخص از کشورهای حوزه دریای کاسپین در ادوار گذشته باعث شد که برای بین المللی شدن این جشنواره مصمم باشیم و از این ظرفیت برای تعامل هنرمندان ایران با کشورهای همسایه استفاده کنیم.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ادامه داد: زیر ساخت‌ها برای برگزاری این دوره جشنواره در حال آماده سازی است و امیدواریم با برنامه ریزی علمی بتوانیم جشنواره‌ای در خورشان نام ایران برگزار کنیم.

قربانپور تاکید کرد: نهمین دوره جشنواره فیلم وارش در حال برنامه ریزی برای اتفاقات کلان فرهنگی در شمال ایران است و برنامه‌های فرهنگی و توجه به آیین‌های ایرانی را در دستور کار خود داریم.

دبیر جشنواره فیلم وارش با اشاره به دستاوردهای هر رویداد فرهنگی گفت: جشنواره‌ها باید به اقتصاد منطقه کمک کرده و حوزه فرهنگ به دلیل گستردگی می‌تواند شرایط پایداری را برای اقتصاد فرهنگی فراهم کند.

الهه نوبخت مدیر بخش بین الملل جشنواره فیلم وارش با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند جریان سازی کند، گفت: هدف اصلی ما توجه به موضوع میراث مشترک و مردم شناسی در سینماست و خوشبختانه پس از اعلام فراخوان، این جریان فرهنگی مورد استقبال فیلمسازان کشورهای حوزه دریای کاسپین قرار گرفته است.
نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش بهار ۱۳۹۸ در استان مازندران برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *