پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
عضو کمیته کشوری آنفلوانزا :

ابتلای به موارد جدید آنفلوآنزا در ۲ماه گذشته

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 667135
عضو کمیته کشوری آنفلوانزا با اشاره به موارد جدید ابتلا به آنفلوآنزا طی ۲ ماه گذشته در کشور گفت: هموطنان علاوه بر رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی باید از سفرهای غیرضروری خود به کشور گرجستان بپرهیزند
ابتلای به موارد جدید آنفلوآنزا در ۲ماه گذشته
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوانزا  در ارتباط با موضوع آنفلوانزای H1N1 (خوکی) اظهار داشت: در سال 2009 این بیماری در ایران و گرجستان به صورت تک گیر وجود داشته که البته در حال حاضر بروز موارد جدید در کشور گرجستان زیاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از دانشگاه‌های گرجستان به دلیل تعلل در این قضیه و شیوع آنفلوانزای H1N1 تعطیل شده است، گفت: در کشور ما نیز همه گیری‌ آنفلوانزا نیز وجود دارد که خوشبختانه در حال کنترل است. 

عضو کمیته کشوری آنفلوانزا خاطرنشان کرد: هموطنان علاوه بر رعایت مسائل بهداشت فردی و اجتماعی باید از سفرهای غیرضروری خود به کشور گرجستان بپرهیزند و شست‌وشوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنند. همچنین دست ندادن و روبوسی نکردن از مسافرانی که تازه از گرجستان برگشته‌‌اند توصیه می‌شود. 

مردانی گفت: در کشور ما طی دو ماه گذشته تاکنون طی سرد شدن هوا موارد جدیدی از آنفلوانزای H1N1، B، H3N2 داشته‌ایم و تعدادی مرگ و میر نیز در این زمینه رخ داده است که البته میزان آن قابل انتظار بوده و همه ساله وجود دارد. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *