جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲۵

زاکانی: باید مشخص شود که چه کسانی از شیره جان مردم ارتزاق می‌کنند و از کجا آورده‌اند/ اظهار‌نظر درباره شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا»

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 667108
در انقلاب اسلامی قرار شد که همه با مردم روراست و نوکر مردم باشند. من می‌گویم با اسم اصلاحات یا به اسم چیز دیگری این درست نمی‌شود، حقیقت ماجرا را باید پیگیری کرد.
زاکانی: باید مشخص شود که چه کسانی از شیره جان مردم ارتزاق می‌کنند و از کجا آورده‌اند/ اظهار‌نظر درباره شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا»
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا درگفتگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر نیاز  به جراحی در جریان اصلاحات می‌گوید: باید اصلاحات واقعی را انجام دهیم و با فقر و فساد و تبعیض مواجهه داشته باشیم. در حقیقت شعار آزادی ندهیم اما خودمان دیکتاتور باشیم.

زاکانی درباره عملکرد جریان اصولگرایی هم تاکید کرد: ما به آنها هم معترض هستیم و به دنبال این هستیم که آنجا هم اصلاحات انجام شود. مشروح این گفتگو را درادامه خواهید خواند:
 
*آقای زاکانی، وقتی از زبان مردم می‌شنوید اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا چه حسی به شما دست می‌دهد؟
یعنی هر کسی و به هر اسمی فساد کرده، کارش دیگر تمام است و باید پرونده او بسته شود. هر کسی به مردم خیانت کرده، حقوق مردم را اجحاف کرده باید پرونده‌اش بسته شود. به هر اسمی، در هر شان و جایگاهی این اتفاق رخ داده باید به همین شکل عمل شود و ما هم به دنبال این هستیم.
 
*به نظر می‌آید الان در مرحله‌ای قرار داریم که مردم دیگر برایشان مطرح نیست که چه کسی و از کدام جناح، اعتماد مردم متزلزل شده است؟
اصلا بحث، بحث جناحی نیست. الان وقت این است که در جامعه شفافیت ایجاد شود، قاعده از کجا آورده‌ای مشخص شود و معلوم شود که همه چه هستند، در چه جایگاه قانونی قرار دارند و از کجا آورده‌اند و در این چهل سال چه کاری کرده‌اند.
 
*از این روش می‌شود اعتماد مردم را بازگرداند؟
 ایجاد شفافیت خودش اعتمادزاست. علاوه بر اینکه همان‌طور که گفتم اگر این مسیر از کجا آورده‌ای، شفافیت و امکان مشخص شود، معلوم می‌شود که چه کسانی مانند غده سرطانی در جامعه حضور دارند و از شیره جان مردم ارتزاق می‌کنند. وقتی با اینها برخورد شود همه چیز مشخص می‌شود.
 
*الان بعد از چهل سال که از انقلاب می‌گذرد، این انقلاب کجا ایستاده است؟ آیا همچنان پشیبانی جوانان را دارد؟
انقلاب بله؛ اما جریانات سیاسی که نان انقلاب را می‌خورند و هزینه برای انقلاب درست می‌کنند نه. لذا اگر به اصل انقلاب برگردیم که عدالت، پاک دامنی استقلال و پیشرفت است کار درست می‌شود. باید به اصل خود بازگردیم.
 
*به هر حال جریانات سیاسی هم در کشور حضور دارند، نمی‌توان آنها را نادیده گرفت؟
حضور دارند اما باید جهت سیاسی خود را با واقعیت‌ها تطبیق دهند و به اصل انقلاب اسلامی برگردند. همچنین هر کسی اجحافی در حق مردم کرده باید به سراغ او رفت و احقاق حقوق مردم را کرد.
 
*هم کیهان لندن و هم کیهان ایران در حال حاضر همزمان به اصلاحات فحش می‌دهند، فکر می‌کنید چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟
 آمریکایی‌ها، رادیو اسرائیل و ... از اصلاحات حمایت می‌کنند، چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ هر کسی ممکن است چیزی بگوید، باید دید که چه می‌گوید؟ وگرنه رادیو اسرائیل هم از آقای مهندس موسوی حمایت می‌کرد، چرا سال ۸۸ حمایت می‌کرد؟ سوال را من اینجا مطرح می‌کنم، چرا حمایت می‌کرد؟

*من خبرنگار هستم نظر شما را می‌پرسم، در جایگاه پاسخ‌دهی نیستم.
من هم یک نفر از مردم هستم و از شما سوال می‌کنم. هر کسی از مقصد و منظور خود ماجرا را دنبال می‌کند. بنابراین نمی‌توان گفت که این دارد می‌گوید و آن هم می‌گوید. باید دید که این چه می‌گوید و آن چه می‌گوید. در حقیقت ممکن است کسی بگوید که جریان اصلاحات خطا نکند، کسی دیگر بگوید جریان اصلاحات چرا کم خطا می‌کند. این دو هر جفتشان اعتراض می‌کنند.
 
*شما فکر می‌کنید باید خطا نکند یا چرا کم خطا می‌کند؟
پاسخ این بماند برای بعد.

*می‌خواهم شما این را توضیح دهید که نظرتان درباره جریان اصلاحات و این مفهوم اصلاح کردن چیست آیا اشتباه است؟
اصلا اصل اصلاحات باید جراحی شود. چه کسی می‌گوید اصلاحات من می‌گویم شعار ندهیم، اصلاحات واقعی را انجام دهیم، با فقر و فساد و تبعیض مواجهه داشته باشیم. در حقیقت شعار آزادی ندهیم اما خودمان دیکتاتور باشیم. اساس حرف من این است که در انقلاب اسلامی قرار شد که همه با مردم روراست و نوکر مردم باشند. من می‌گویم با اسم اصلاحات یا به اسم چیز دیگری این درست نمی‌شود، حقیقت ماجرا را باید پیگیری کرد.

*جریان مقابل اصلاحات توانسته آنگونه که شما می‌گویید عمل کند و کار را پیش ببرد؟
ما به آنها هم معترض هستیم و به دنبال این هستیم که آنجا هم اصلاحات انجام شود. اصلا اصلاحات که جزو ذات انقلاب اسلامی است. موضوع این است که عده‌ای نان اصلاحات را می‌خورند اما خودشان دیکتاتور هستند. من می‌گویم دیکتاتوری نکنید، وگرنه اصلاحات که از اساس خوب است، اصلاحات جدی هم که باید انجام شود، ناظر به فقر، فساد و تبعیض است که مشکل مردم حل شود.
 
*با وضعیتی که کشور دارد، قابل اجراست؟
بله کاملا قابل اجراست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت ما امروز تشنه عدالتيم و برخورد قاطع با كاخ نشين ها و اختلاس گران كه اصلاح طلبي خود منشا بي عدالتي است ليبراليسم در كشور فرانسه شكست خورد واي بحال اينجا كه اصلاح طلب شاخه اي افراطي از ليبراليسم ميباشند اصبلح طلب بمعني پول پرستي مطلق هستند
عدالت با عینک آزادگی
Iran, Islamic Republic of
اگر تشنه عدالت هستیم، باید با عدالت از زاویه ی ازادگی و رادمردی نگاه کنیم و با عدالت خدایی نکرده جناحی برخورد نکنیم....
Iran, Islamic Republic of
اگر زمان انتخابات نماینده ها بعنوان پیش شرط کاندیدا شدن اموال خود و نزدیکانش را اعلام کنند ، آنوقت مردم می توانند کسی را انتخاب کنند که محل زندگی خودش و فرزندانش معلوم است و حداقل از جنس خودشان باشد.
Iran, Islamic Republic of
ما دو طيف داريم كاخ نشين و ديگري كوخ نشين بقيه داستان سرايي است و اتلاف وقت مردم يك كلام ميتوانيد رفاه برايم فراهم كني يانه نميتواني برو
Iran, Islamic Republic of
كسي كه فرصت ساز است براي ادامه كاخ نشيني دست كمي از انها ندارد و عامل نيابتي كاخ نشينان است
جاوید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ما کوخ نشینان غم سیلاب نداریم .
United States
الان دیگه اصولگرا نیستی ؟
دیگه تمومه ماجرا
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی!!!
شما یک از اصولگراهایی هستید که زیر این پرچم سال ها سینه زدید!
حالا دارید طوری صحبت می کنید و از جریان اصولگرایی انتقاد می کنید که گویا کی بود کی بود من نبودم؟!!!
وضعیت حال حاضر کشور و بلایی که جناح ها بر سر این کشور آوردند، حاصل عملکرد افرادی چون شماست و جنابعالی و دوستانتان باید پاسخگو باشید...
Iran, Islamic Republic of
وضعیت امروز کشور حاصل عملکرد احزاب کارگزاران و اصلاحات است که 32 بعد از انقلاب زمام امور کشور را برعهده داشته اند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب می شود اگر اسامی مسئولین متخلف ، دو تابعیتی ، محکومین قضایی ، فراری و ... با گرایشات فکری و جناحی اش اعلام شود.
منظری
Iran, Islamic Republic of
...
از
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی قانون از کجا آورده ای که ۴۰ سال هیچ یک از دولتها انجام نداده اند با یدا اجرایی شود تا مملکت وانقلاب بدست صاحب اصلی برسد انشا الله این ها که گفته می شود همه اش شعاره وسلام؟؟؟؟؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
احساس و برداشت جناب زاکانی از شعار اصلاح طلب و اصولگرا دیگه تمومه ماجرا !!!!! دقیقأ مثل ما مردم است !!!! چه خوب !!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا اصلاح گر !
Iran, Islamic Republic of
اگر طالب عدالت هستیداول ازهمه حزبی هایشان شروع کنید که با قالب کردن دولت قبلی هشت سال که سهل یک قرن مملکت را به عقب انداخت و دولت جدید را مجبورم به مردم تحمیل کرد و......
حمید
Iran, Islamic Republic of
عزیزم آدرس غلط نده 8 سال دولت قبل از نظر پیشرفت علمی ورفاه اجتماعی با هیچ یک از دولتهای قبلی قابل مقایسه نیست در پیشرفت هسته ای از 3 به 20 درصد رسیدیم در نانو ، لیز، هوافضا، موشکی و.... پیشرفت چشمگیر ودر سطح جهانی جزء 10 کشور جهان شدیم نابودی همه اینها با برجام شما بود وتوان ارسال موفق یک ماهواره را نداشتید.
دولت یازدهم و دوزدهم تبلور دولت هاشمی وخاتمی است با همان وزراء وژنرالها است که پراید 16 میلیونی سال 92 را 40 میلیون به مردم قالب می کنند دلار 3000 تومن تا 19000 تومن پیش رفت و سکه و گوشت و......
زنگنه 24 سال وزیر این دولت ها بوده چه شکوفایی در صنعت نفت داشتیم؟ چرا باید هنوز نفت خام صادر کنیم؟ چرا اول دولت روانی تولید بنزین بومی را متوقف کرد و کارت سوخت را حذف و به واردات روی آورد؟ منافع در کجا خوابیده بود؟ اگر بنزین تولیدی کیفیت نداشت چرا برای کیفیت آن تلاش نکردند وچرا دوباره تولید آنرا شروع کردند؟
در خصوص شعور ملا چی فکر می کنید؟
محمد
United Kingdom
یعنی کلا دیگر مردم از اصولگراها و اصلاح طلبها قطع امید کرده و به هیچکدام رای نخواهند داد.همه سر ونه یک کرباسند.
علی
Iran, Islamic Republic of
بی وجدانها و بی دین ها این احزاب را برای منافع خود می خواهند نه خدمت به مردم و مملکت خدا نسلشان را به حق شهدا نابود کند
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی شما که از وضع موجود انتقاد می کنید عملا اختیاری در اداره مملکت نداریدو مثل ما هستید چون به حرف ما هم گوش نمی دهند. بنابراین سخنرانی نتیجه ای ندارد مگر این که با این حرف ها بخواهید برای اینده خودتان را مطرح کنید و دیدیم در دوره های قبلی مجلس اوضاع بدتر شد تا الان که کلا خراب است گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان است.
Iran, Islamic Republic of
دقيقاً براى خودش دست و پا ميزنه ! اين بار مطمئنا هفتاد هزار راى هم نمياره ! اينو يه جايى ياداشتش كن جهان !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بجاي مجيز گويي تاكتيك مبارزه با كاخ نشينان بده
Iran, Islamic Republic of
احسنت يك زمان با مجيز گويي نماينده شدي الان جواب نميده