جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماهی که تنها ابرپول داران ایران می‌خورند

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 667097
در بزرگترین مرکز تکثیر ماهیان خاویاری ایران گوشت ماهیان خاویاری به ارزش کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و نوع دودی اش کیلویی ۴۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
ماهی که تنها ابرپول داران ایران می‌خورند
به گزارش جهان نيوز، در بزرگترین مرکز تکثیر ماهیان خاویاری ایران گوشت ماهیان خاویاری به ارزش کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و نوع دودی اش کیلویی ۴۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
شرکت ماهیان خاویاری در سال ۸۱ با پیش تولید ۱۰ تن ماهیان خاویاری در ساری شروع به کار کرده و امروز با تولید 200 تن ماهی خاویاری تبدیل  به بزرگترین پرورش دهنده این نوع ماهی در کشور شده است، مدیرعامل این شرکت مهم ترین هدف خود  را از توسعه، احیا برند خاویار ایران در جهان می‌داند.

اسحاق اسلامی، مدیرعامل بزرگترین پرورش ماهیان خاویاری با بیان اینکه ۷ سال پیش تکثیر ماهیان خاویاری در سمندک ساری که بزرگترین و تنها مرکز تکثیر در ایران است شروع به کار کرده، به خبرنگار ایسنا گفته، به علت محدودیت در آب شیرین و به دنبال افزایش کیفیت خاویار، ۵ هکتار زمین واگذاری دولت کنار ساحل را جهت تکثیر 2000 تن گوشت و ۳۰ تن خاویار در اختیار گرفته است.

این شرکت همزمان مجموعه تکثیر یک میلیون قطعه‌ای ماهیان خاویاری در روستای حسین آباد و تکثیر ۵۰۰ هزار قطعه در سمندک و کارخانه خوراک دام ۲۰ هزار تنی جهت تامین خوراک ماهیان، راه‌اندازی کرده و با به اتمام رسیدن ۴ مجموعه (دو مجموعه تکثیر و دو مجموعه پرورش) در سال ۹۲، تصمیم گرفته محصولات گوشت و خاویار را خام فروشی نکند و با عمل آوری روی ماهیان به دنیا عرضه کند.

اسلامی با اشاره به اینکه عرضه گوشت ماهیان خاویاری کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و اگر دودی شود کیلویی ۴۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، گفت: با اندک هزینه برای دودی کردن ماهیان می‌توان ارزش افزوده فوق العاده به محصول داده و ارز خوبی وارد کشور کرد.

بزرگترین پرورش دهنده ماهیان خاویاری با استفاده از ماهیان خاویاری ۱۱ محصول صنایع چرم، نخ بخیه، لوازم آرایشی، کرم، ادکلن، چسب و روغن تولید می‌کند و درصدد است صفر تا ۱۰۰ این محصولات را در ایران تولید کند.

وی با اشاره به احداث پایانه صادرات عرضه محصول جهت از بین بردن واسطه ها یادآور شد: با احداث این پایانه تمام محصولات خاویار کشور جمع‌آوری شده و با قیمت مقطوع بسته بندی و صادر می‌شود.

اسلامی در ادامه به طرح پایانه صادرات در ۲۴ هکتار اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با ۷ هکتار زمین واگذاری توسط دولت ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی کار، انجام و همچنین در این طرح ۱۱ کارخانه و محل دپوی ماهی نیز گنجانده شده است.
وی، اشتغال‌زایی این شرکت را تاکنون ۳۰۷ نفر و سرمایه گذاری انجام شده را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۲۴ هکتار پایانه صادراتی نیز حدود ۲۸۰ میلیارد تومان هزینه ساخت نیاز دارد.
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *