پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۷۶
وقتی در پاره کردن برجام هم پای رهبری را وسط می‌کشند

موسویان: پاره کردن برجام تنها با تایید رهبرمعظم انقلاب ممکن است، همانطور که در تصویبش چنین بود!

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 666996
با معضل شدن برجام برای جریان غرب گرا در کشور، مدافعین و تئورسین‌های برجام از چند ماه قبل، بدون در نظر گرفتن نقش خود در تحمیل برجام به مردم و جمهوری اسلامی، در اقدامی وقیحانه رهبری را مسئول و تایید کننده برجام معرفی کردند. اما حال که شرایط سخت تر نیز شده و بی فایده بودن آن بر همه ثابت شده، می گویند، رهبری در نهایت باید تصمیم بگیرد که برجام را آتش بزنیم!
موسویان: پاره کردن برجام تنها با تایید رهبرمعظم انقلاب ممکن است، همانطور که در تصویبش چنین بود!
گروه سیاسی جهان نيوز: با معضل شدن برجام برای جریان غرب گرا در کشور، مدافعین و تئورسین‌های برجام از چند ماه قبل، بدون در نظر گرفتن نقش خود در تحمیل برجام به مردم و جمهوری اسلامی، در اقدامی وقیحانه رهبری را مسئول و تایید کننده برجام معرفی کردند. اما حال که شرایط سخت تر نیز شده و بی فایده بودن آن بر همه ثابت شده، می گویند، رهبری در نهایت باید تصمیم بگیرد که برجام را آتش بزنیم!

به گزارش جهان نيوز، سیدحسین موسویان از اصلی ترین چهره های پشت پرده برجام نوشته است: همان‌طور که اجرای برجام با تصمیم همه ارکان کلیدی نظام اعم از مجلس، دولت، شورای امنیت ملی و در راس آن مقام معظم رهبری صورت گرفت، آتش زدن برجام هم باید قاعدتا همین مسیر را طی کند. ضمن اینکه طبق قانون اساسی، شخص مقام معظم رهبری به تنهایی اختیار کامل دارند.

در یادداشت سیدحسین موسویان در روزنامه اعتماد آمده است:متاسفانه هر چه فشارهای امریکا و تلاش‌های مثلث امریکا-اسراییل و اعراب تکفیری علیه ایران بیشتر می‌شود، اختلافات داخلی کشور درمورد مسائل حیاتی سیاست خارجی و امنیت ملی مانند برجام، مذاکره با امریکا، لوایح مبارزه با پولشویی، کار با اروپا و امثالهم هم بیشتر می‌شود.

لذا به چهار موضوع مهم مورد دعوا اشاره می‌کنم:

1- رابطه با اروپا:

برخی معتقدند اروپا در مقابل ایران نقش پلیس خوب و امریکا نقش پلیس بد را بازی می‌کند. بر اساس این ادعا، دست اروپا در دست امریکا است، ازپشت به ایران خنجر می‌زند و خلاصه باید گفت‌وگوی با اروپا را هم قطع و بساط روابط را جمع کرد!

حقیقت این است که منافع اروپا در روابط با امریکا حیاتی و استراتژیک است و لذا باید از اروپا در حد منافع اروپا توقع داشته باشیم. البته این موضوع در مورد روسیه، چین و هند هم صدق می‌کند. از ابتدای خروج امریکا از برجام، بارها نوشتم که اروپا اراده سیاسی را برای حفظ برجام دارد اما ظرفیت آن را ندارد. به نظرم از ابتدا توقعات غیرواقع‌بینانه از اروپا مطرح شده و لذا در افکار عمومی هم توهمات بی‌اساسی در مورد توان اروپا به وجود آمده است. اختلاف اروپا و امریکا در مورد برجام واقعی و جدی است اما اختلافات اروپا با ایران در مورد سایر موضوعات مانند بحران‌های منطقه، آزمایش‌های موشکی، تسلیحات، ایدئولوژی و غیره خیلی گسترده‌تر و جدی‌تر است.

2- مذاکره ایران با امریکا:

با وضع فعلی شرایط داخلی، مذاکره با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا موجب تعمیق شکاف‌ها و اختلافات داخلی شده و روند ازهم‌گسیختگی داخلی را تقویت می‌کند. مباحث جاری درمورد برجام و قطعنامه ۵۹۸، لایحه پولشویی و... نمونه‌های روشنی است که نشان می‌دهد وضعیت داخلی ما به‌گونه‌ای است که هر مذاکره و توافقی چه خوب یا چه بد، به موضوع اصلی کشمکش داخلی ‌و تفرقه و شکاف بیشتر تبدیل خواهد شد.

شانس پایداری هر مذاکره‌ای با امریکا درباره یک مورد خاص، کم است چون دامنه اختلافات و مسائل دو کشور به یک یا دو موضوع محدود نمی‌شود. گفت‌وگوی جامع با امریکا در صورتی ممکن خواهد بود که در ایران، ابتدا راس نظام و بعد همه نهادهای کلیدی متفق، هماهنگ و متحد در این زمینه عمل کنند و یکی دیگری را خنثی یا متهم به خیانت یا وطن‌فروشی نکند. هر مذاکره‌ای ممکن است به توافق یا به شکست برسد. اگر به توافق برسد، هم امتیاز گرفته می‌شود و هم امتیاز داده می‌شود. امتیاز یک‌طرفه غیرممکن است. بنابراین هر نوع توافق احتمالی هم هزینه خواهد داشت و هم فایده. شرایط داخلی باید به‌گونه‌ای باشد که همه در هزینه‌ها و هم در فواید شریک باشند و مسوولیت بپذیرند. ضمنا همین مساله در مورد داخل امریکا هم صدق می‌کند. هر توافقی باید با حمایت دولت، ‌کنگره و دو حزب اصلی دموکرات و جمهوریخواه باشد، در غیر این صورت پایدار نخواهد ماند. ترامپ مذاکره برای معامله می‌خواهد، اما مشاور امنیت ملی، وزیر خارجه و اکثریت کنگره چنین چیزی را نمی‌خواهند.

3- خروج از برجام:

همان‌طور که اجرای برجام با تصمیم همه ارکان کلیدی نظام اعم از مجلس، دولت، شورای امنیت ملی و در راس آن مقام معظم رهبری صورت گرفت، آتش زدن برجام هم باید قاعدتا همین مسیر را طی کند. ضمن اینکه طبق قانون اساسی، شخص مقام معظم رهبری به تنهایی اختیار کامل دارند. منتها سابقه رهبری ایشان نشان می‌دهد که در موارد حساس، نظرشان عمدتا بر همفکری و تصمیم جمعی بوده است. بنابراین سبقت بر رهبری مجاز نیست.

اما متقاضیان خروج از برجام به یک نکته کلیدی عنایت کنند که خروج ایران از برجام به معنی قابلیت بازگشت 6 قطعنامه قبلی شورای امنیت است که در دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید. آن 6 قطعنامه بدون مذاکره و توافق با ایران آن هم با اجماع هر پنج قدرت جهانی تصویب و اعمال شد و بعد هم منوط به اجرای برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت، لغو شد.

طبق این قطعنامه‌ها:

اولا: کلیه فعالیت‌های غنی‌سازی، آب سنگین، موشکی، تجارت تسلیحاتی و... ایران باید معلق شود آن هم به مدت نامعلوم و تا زمانی که قدرت‌های جهانی به ایران بتوانند اعتماد کنند!

ثانیا: تحریم‌ها با اجماعی جهانی اعمال شد،

ثالثا: ایران در فصل هفت منشور سازمان ملل قرار گرفت و به عنوان تهدید صلح و امنیت بین‌الملل تلقی شد و...

در حقیقت یک فرضیه اصلی ترامپ درمورد خروج امریکا از برجام این بود که ایران هم خارج خواهد شد و هر 6 قطعنامه قابلیت بازگشت مجدد خواهند یافت. امروز هم همه تلاش امریکا و اسراییل و عربستان و متحدانش این است که شرایط به‌گونه‌ای باعث خروج ایران از برجام شود.

4- احتمال حمله نظامی امریکا به ایران:

 ترامپ شخصا دنبال معامله است و نه حمله نظامی. اکثریت دو حزب بزرگ و کنگره امریکا هم با حمله نظامی به ایران و اصولا هر جنگ جدید امریکا در خاورمیانه مخالف هستند. اروپا و روسیه و چین و اکثر کشورها هم مخالف چنین سناریویی هستند. اسراییل، عربستان و متحدان امریکایی‌شان که در برخی پست‌های حساس در واشنگتن هم در قدرت هستند، به دنبال ایجاد سناریویی هستند که ترامپ را در این دام گرفتار کنند. لذا باید مراقب بود که بهانه به دست آنها داده نشود. ضمنا هر چه شرایط داخلی ترامپ بدتر شود، احتمال به‌راه انداختن یک جنگ برای خروج از بحران داخلی افزایش پیدا می‌کند. سابقه تاریخی نشان می‌دهد وقتی رییس‌جمهور امریکا وارد یک جنگ خارجی می‌شود؛ پرونده‌های داخلی علیه او به تعلیق در می‌آید.

نکته اول و آخر هم اینکه مهم‌ترین عامل مقابله با تهدیدهای فعلی، همدلی، وحدت ملی و همکاری ملی است. لذا معتقدم با توجه به موارد فوق، برای تحقق این مهم چاره‌اندیشی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عمار
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی
رئیس‌جمهور اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیّت ملّی (دامت توفیقاته)

با سلام و تحیّت؛
اکنون که موافقت‌نامه‌ی موسوم به «برجام» پس از بررسی‌های دقیق و مسئولانه در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه و دیگر کمیسیون‌ها و نیز در شورای عالی امنیّت ملّی، سرانجام از مجاری قانونی عبور کرده و در انتظار اعلام نظر اینجانب است، لازم میدانم نکاتی را یادآور شوم تا جنابعالی و دیگر دست‌اندرکارانِ مستقیم و غیرمستقیم آن، فرصتهای کافی برای رعایت و حفظ منافع ملّی و مصالح عالیه‌ی کشور در اختیار داشته باشید.
-رهبر هوشمند انقلاب شروط9گانه برای اجرای برجام ابلاغ فرمودند ویکی از آنها یک گام در مقابل یک گام بود .
-اگر با نظر رهبر پیش میروید چرا روز اول همه تعهدات ایران انجام شد در مقابل قول نسیه کدخدا؟!
-هرجا کم میارید برای فرار از پاسخگویی متوسل به نام رهبری میشوید!!!
-درمورد اروپا هم رهبر معظم فرمایشاتی حکیمانه داشتند که خیلی جدی گرفته نشد!
-تاریخ قضاوت خواهد کرد پس کسی سعی نکند انحراف ایجاد کند هرکسی پاسخگوی تصمیماتش باشد.
جرا دروغ . رهبری با 9 شرط با تصویب برجام موافقت کرد ایا به این 9 شرط عمل شد
مگر تصویب برجام با نظر رهبری بود که حالا سوزاندنش با نظر رهبری باشد
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیما نسبت به باز پخش روند مذاکرات از ابتدا ، سخنرانی مخالفان و موافقان برجام ، مناظره ها و... بدون کم و کاست اقدام نماید تا یاد آوری بشود و مردم بتوانند قضاوت درستی از تصمیمات و تفکرات سیاستمداران و مسئولین کشور داشته باشند.ممنون
Iran, Islamic Republic of
میشود دلیل مخالف بودن و منفی دادن را به این نظر بگویی؟!
لعنت خدا بر کسانی که حکمیت تا برجام به "ولی" جامعه تحمیل کردند
Iran, Islamic Republic of
از آغاز تا کنون افرادی در تاریخ اسلام بودند که امام(ع) و حالا ولی فقیه را مجبور به پذیرش رأی خود کردند. حکمیت به امام علی(ع)، صلح به امام حسن(ع) کربلا به امام حسین(ع) .... قطعنامه598 به امام خمینی(ره) و برجام به رهبری.
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
یک بار با تحمیل برجام شعور مردم را به بازی گرفتید حالا برای خروج هم شعور مردم را به سخره گرفتید. شما خودتان (علی رغم نظر رهبری و خیلی از کارشناسان و مردم) برجام را تصویب کردید حالا هم تا پای جانتان باید پاسخ گوی این خسارت محض باشید.
حمید
Iran, Islamic Republic of
موسویان جاسوس تیم هسته ای و عضو شورای امنیت ملی در دولت اصلاحات بود که در اوایل دولت نهم به آمریکا پناهنده شد و به دلیل نزدیکی با تیم هسته ای دولت یازدهم یکی از صحنه گردانان برجام بود. حالا با چنین خیانتی به کشور دنبال این هستند که رهبری را مسئول این افتضاح بدانند.
آنها در دولت یازدهم با تحمیل برجام به رهبری دو پروژه را دردستور کار داشتند یا رهبر نمی پذیرفت و در اذهان عمومی رهبر را به قول خودشان کاسب تحریم ها وبدبختی های کشور معرفی می کردند و مردم رابه کف خیابان می کشاندند ویا رهبری مجبور به پذیرش بود که رهبری با درایت پذیرفت ولی با اعمال شروط 9 گانه ضمن اینکه صریح فرمودند با مذاکره با آمریکایی ها به دلیل بد عهدی در مذاکرات قبلی موافق نیستند و مطمئن هستند که آنها در برجام نیز عهد شکنند وآنگونه که پیش بینی کردند شد. ولی تیم هسته ای برای به نتیجه رساندن برجام از خطوط رهبری عبور کردند وحال چون نمی توانند پاسخگوی ...خود باشند رهبری را باز می خواهند قربانی کنند.
فرانک
Romania
....
United States
جاسوس! یادتان باشد تهمت زدن بدتر از زنا است. دکتر توکلی بخاطر همراهی اولیه با تهمت زنندگان به ایشان، شجاعانه از ایشان بعد از حکم برائت قوه فضاییه حلالیت خواست اما شما .... خدا به دادتان برسد
Iran, Islamic Republic of
جاسوسی این شخص کاملا عیان شد. هر نسبتی به دکتر احمدی نژاد میدهید تهمت نیست؟؟ این مرتیکه چرا پناهنده شیطان بزرگ شده؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر جاسوس نبوده چه دلیلی داشت آمریکا به یک مقام عالی رتبه کشوری که 40 سال آن را تحریم کرده ومتخاصم می داند اقامت دهد آن هم با امکان تدریس در دانشگاه های آن؟
آمریکایی که یک خبرنگار پرس تی وی را به اتهام واهی دستگیر می کند چرا این مقام بلند پایه کشور را نه تنها دستگیر بلکه اقامت داده؟
واینکه اگر این فرد در دستگاه حاکمیتی کشور به کشور خدمت کرده یعنی با آمریکا مبارزه کرده پس چطور در آنجا احساس امنیت می کند وآنها به ایشان احترام می گذارند و یکسره در نشریات آنها مقاله چاپ می کند؟!!!
2 2=4
Iran, Islamic Republic of
ان روزی که قهقهه برجام سر می دادید واز ظریف امیر کبیر می ساختید وامیر کبیر شما با کری قدم می زد و به منتقدان تهمت بی سواد بی شناسنامه وبروید به جهنم می گفتید و با تکبر امریکا را کدخدا می نا میدید وخدا را بنده نبودید ونصایح وشرایط رهبری را نا دیده گرفتید حال اعلام می کنید رهبری دستور دهند از برچام خارج شویم بدانید این رهبر از تیز هوش ترین رهبرهای جهان است ...
سيامك
Iran, Islamic Republic of
براي تصويب برجام مقام معظم رهبري در تاريخ 29 مهر 1394 ، نه شرط گذاشتند كه متاسفانه دستگاه ديپلماسي بدون توجه به آنها ، با دسپاچگي رفتند و متن معيوب برجام را امضا كردند !!!!

چه شده كه الان توپ را به زمين آقا مي‌اندازند ؟؟؟ !!!
Iran, Islamic Republic of
دادش تاريخ مصرفتون ديگه براي غرب تموم شده بزودي اقا زاده ها را هم از امريكا اخراج و اموال شماها را هم مصادره ميكند و ما هم شما را به كشور مفتكي راه نميديم
Iran, Islamic Republic of
احسنت نو چون به بازار امد كهنه ور افتاد من هم بودم به يكسري سالخورده كه به همو طنان خود هم رحم نكردند و..... دل خوش نمي كردم!!
دادخواه
Iran, Islamic Republic of
ماليات و عوارض كاخ ها در تهران و اطراف تهران سالانه پنج درصد و ساير نقاط ايران سه درصد ارزش فعلي ملك منصفانه است وگرنه ممنوع خروج و ممنوع ورود هستيد پيشنهاد جهت تصويب مجلس بعدي
Iran, Islamic Republic of
به نمايندهاي راي ميديم كه اين طرح را با سه فوريت در صحن مجلس ارايه كند
Iran, Islamic Republic of
تاريخ مصرف داخلي هم پايان يافته مهره سوخته ايد
Iran, Islamic Republic of
ترامپ شرط اوليه ما براي ديدار اينست اول اين مفت خور ها بنام اقا زاده و باباي و بابابزرگ را از امريكا اخراج و اموال انها را به مردم باز گردانيد
Iran, Islamic Republic of

حال که تشت رسواییشان بلند شده می گویند پاره کردنش باید بااجازه رهبری باشد.
آفتاب تابانتان ،دودسیاه ازآب درآمده،اگرعذرخواهی نمی کنیدو اگر حتی شرمنده هم نمیخواهید باشید لااقل رل قهرمانان وطلبکاران را به خود نگیرید.
Romania
چی شد؟؟؟!!!
خخ
Iran, Islamic Republic of
کی بود کی بود ؟! من نبودم !
Iran, Islamic Republic of
این رهبر دوراندیش با صبر و حوصله و درایت مثال زدنی خود دنبال بیداری شماها و برخی از مردم خفته است، امید است که بیدار شوید و بیدار کنید و الا به فرموده امام علی علیه السلام با لگد دشمن یعنی همین آمریکایی که کدخدایش می نامید، بیدار خواهید شد...
Iran, Islamic Republic of
رهبری گفته بودند((بنده به این مذاکرات خوشبین نیستم.))اون موقع چرا به توصیه رهبری گوش نکردید و با آمریکا مذاکره کردین؟.... حالا رهبری باید جلوی ترکشای برجام باشه؟
پيام عاشورايي
Iran, Islamic Republic of
....
در انتظار عدالت واقعی
Iran, Islamic Republic of
چقدر بدبخت شده ایم چه بیچاره ایم که کسی که وطنش را فروخته محرز شدن جاسوسیش برای همه ثابت شده بعد داره الان در مورد برجام نظر میده!!!!
Iran, Islamic Republic of
موسوی همان آدمی است که در تحمیل قرارداد سعدآباد نقش داشت و بعد از 12 سال خسارت محض برجام را به کشور تحمیل کردند.
حق طلب
Iran, Islamic Republic of
چى ميگى جاسوسى ، جاسوسى ؟! مگه قوه قضائيه تبرئه اش نكرد ؟! مگه بزرگان جناح راست ازش حلاليت نطلبيدند ؟!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
همان جماعتی که برای گفتگو و مذاکره با کدخدا ذوق زده بودند و سر از پا نمی شناختند باید برجام را آتش بزنند .
Iran, Islamic Republic of
آتش زدن برجام را حتما با منقل انجام بدهید تا نتوان صورت بعضیها را با هیچ صابونی شست!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرااون موقعی که برجام امضامیشد به فکرهمدلی وهمفکری نبودید؟
چرامذاکرات سعیدجلیلی روادامه ندادید؟
چرابتون کردن هسته ایی روقبل از تعهدات دیگرشرکاانجام دادید؟
چراسیب وگلابیای مصنوعی روبه مردم نشون دادیدامااصلی هاروخودتون خوردید؟
آقای موسوی اینقدرطفره نریدلطفا ازجنگ هم نترس عزیزم شماکه تاهفت دولتتون توامریکاجاداره پس نترس ....
Iran, Islamic Republic of
رهبری گفت اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آنرا آتش می زنیم . سندش موجود است
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همان کسانی که برجام را به کشور تحمیل کردند الان بدنبال احیای جنازه برجام از طریق اروپا هستند تا مثلا حیثیت بر باد رفته را برگردانند. اما زهی خیال باطل.
United States
...
Sweden
بله رهبری این را گفتند ولی این را هم گفتند که به آمریکا خوشبین نیستند و کلی شرط گذاشتن که آقایان از حول حلیم هیچ کدوم رو رعایت نکردند.....
Iran, Islamic Republic of
این مواضع مشکوک نشان از ماهیت گوینده دارد
رهبری ولایی ما بحمدالله از هرگونه خطا منزه و مبراست چون به مدد امام زمان عج در برابر کل استکبار جهانی یک تنه ایستاده و قصدش رساندن انقلاب به دست صاحب اصلیش است انشاالله
منافقین از کفار بدترند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز محترم ، متن من را تایید نکردید اما فکر کنم مطالبم درست است ، دقت کنید.
Iran, Islamic Republic of
روحانی سال ۹۲: من خودم تمام مسؤولیت برجام را به عهده می گیرم
عمار
Iran, Islamic Republic of
هم گفتن بهانه ندیم. لطفا بس کنید.
Iran, Islamic Republic of
هرکاری کنید بازهم نمیتونید ننگ برجام رو از پیشونیتون پاک کنید همونطور که ننگ گلستان و ترکمانچای از پیشونی قاجار پاک نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
مگر رهبری نفرمودن من خوشبین نیستم وروحانی مسخره می کرد که در سیاست خوش بینی وبد بینی معنا نداره؟ اگر دین ندارید آزاده باشید.
ح
Iran, Islamic Republic of
خدا رو شکر که حرف رهبری روی زمین نموند ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا این قوم مریض نمی خواهند بپذیرند برجام با موافقت رهبری به امضا رسید واگر روزی هم به خروج از آن تصمیم بگیریم حتما باید با تایید رهبری باشد.
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
زمان امضاء برجام آنرا فتح الفتوح و حاصل دیپلماسی خودشان میدانستن و به یکدیگر لقب امیرکبیر و مصدق می دادند اما حالا که شکست خورده اند آنرا به رهبری نسبت می دهند که این جفای بزرگی است .
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جاسوس ،وطن فروش ،خائن ، باید اعدام شود
Iran, Islamic Republic of
ای سیاست بازان مکار و حیله گر
موقع برداشت و تبلیغات و انتخابات برجام کار شما بود و حالا که مشخص شد چه خیانت بزرگی است خروج از آن باید توسط رهبری انجام بگیرد؟!؟؟!....
Iran, Islamic Republic of
این جاسوس کی آزاد شد؟
United States
این روز با جاسوسا کاری ندارن٬ میان و میرن.
Iran, Islamic Republic of
چه رویی دارن اینا
یعنی برجام وعواقبش به عهده رهبریه ؟!!!
ای....
Romania
....
ali
Iran, Islamic Republic of
خدا انشاالله شما ها را با برجامتان بسوزاند
United States
...
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
....پیشنهاد میگردد برای بیرون رفت از این معضل ابتداء با تقویت بنیه نظامی و تدارکات لازم برای مقابله دراز مدت با هرگونه تحرک دشمن حربی، کلیه توان هسته ای خود را جهت باز دارندگی دشمن راه اندازی و به کار گیریم. والسام علی من اتبع الهدی.
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جاسوس دو جانبه
United States
...
Iran, Islamic Republic of
ایران به دنبال اتلاف وقت است این برجام که سهل است اگرچندین برجام دیگر شرایط بگذارند میپذیردمنتظرندبرای ترامپ اتفاق بیفتد اگرترامپ ۴ سال دیگرریسجمهورشودمجبورندیک نرمش قهرمانانه دیگری بکنندشرایط امروز شبیه شرایط قاجار و عهدنامه های گلستان .‌.... است علت فقدان سیاست مداران دارای قدرت است کسی که سیاست بلد است از صحنه بدور است کسی که وارد نیست همه کاره است فقط کار کار قاسم سلیمانی است که وارد صحنه شودوامریکا رااز منطقه بیرون کند.....
United Arab Emirates
یاد خونخواهی خون عثمان از امیرالمومنین علی علیه السلام افتادم پیراهن برجام هم شبیه همونه.... من که از این اینها حالت تهوع می گیرم
Iran, Islamic Republic of
خارج شدن از برجام اشتباه است چون امریکا خواست عملی میشود و ان چنان ما را تحت فشار قرار خواهد داد که همین مقدار کم را هم نتوانیم امتیاز بگیریم .به نظر من اگر تحت شرایطی با کمترین هزینه مذاکره کنیم بهتر است و باید قبول کنیم در دنیای کنونی خیلی از کشورها مانند ژاپن و المان استقلال واقعی ندارند و همیشه کارهایشان با همان امریکا است. ما که ۲۰ درصد قدرت و توانایی ان ها را نداریم و شرایط بد اقتصادی فعلی این موضوع را ثابت می کند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مو به مو برجام را اجرا می کنیم اما زمان غنی سازی 20 درصدی دولت قبل تحریمها شدیدتر شده هیچ دلیلی برای ماندن در برجام و ادامه مذاکره وجود ندارد.
United States
آفرین به اقای موسویان. بسیار تحلیل عالمانه و خردمندانه بود. زنده باد بر سید دیپلمات کشور.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
موسویان: پاره کردن برجام تنها با تایید رهبر معظم انقلاب ممکن است، همانطور که در تصویبش چنین بود!
پاسخ : آن همه سنگ به سینه زدن تان چی چی بود؟ ، تلفنی با اوبابا صحبت کردن یادتان رفته ، من اعتماد دارم یادتان رفته حالا که با جسد برجام مواجه شدید میخواهید بکشید کنار ! چهل ساله امام (ره) و رهبر انقلاب و متعهدان تلاش میکنند به امثال شما بفهمانند شیطان بزرگ یعنی چی ! رابطه گرگ و میش یعنی چی! دشمن یعنی چی! مرگ بر آمریکا یعنی چی ! نمی فهمید که نمی فهمید که نمی فهمید، شاید هم می فهمید، آخرین شاهکارتان حراج طلا و ارز مردم بود !!! مرد باشید اعتراف به گناهکار بودنتان بکنید .
Iran, Islamic Republic of
رفتارو اعمال این نااهلان ونامحرمان نسیت به نظام و مردم انسان را یاد جنگ صفین و خیانت اطرافیان امام علی می اندازد. وقتی امام رغم میل باطنی حکمیت را پذیرفت و ان شد که نباید می شد همین حضرات از خدا بی خبر به امام فشار آورده اندکه باید توبه کند. امروز تاریخ دوباره تکرار می شود .حضرات با راهنمایی وکمک غرب بافشار اقتصادی و هیاهوی رسانه ای قصد دارند رهبری را در بین دو راهی ادامه مبارزه یا سازش بکشانند اما به فضل خدا اسلام ونظام مقدس جمهوری اسلامی پیروز است.
Iran, Islamic Republic of
.....
حسن
Iran, Islamic Republic of
تو چی میگی ؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
یامهدی ادرکنی
Iran, Islamic Republic of
اینها ازکثیف ترین افرادجامعه هستند
Iran, Islamic Republic of
...
United States
....
Iran, Islamic Republic of
وقتی ترامپ از برجام خارج شد آقای روحانی به جای این که با مقام معظم رهبری هماهنگی کرده باشد و یا با مجلس تبادل نظر کند و بدون اطلاع همه یکباره در صدا و سیما حاضر شد و اعلام کرد که با اروپا و روسیه و چین برجام را ادامه میدهیم در صورتی که مقام معظم رهبری فرموده بود اگر آمریکا برجام را پاره کند مات آنرا آتش می زنیم اما روحانی آنرا از آتش دور کرد و دود آتش هم به چشم خودش و ملت رفت حالا آقای موسویان برجام را با اجازه رهبر خارج کنند مگر در اجرای آن مقام معظم رهبری 9 شرط قرار ندادند دولت کدامیک از شروط 9 گانه را اجرا کرد چرا به رهبری ظلم میکنید و گناه خود را به گردن رهبر می اندازید خوب است یک بار دیگر تمامی مستندات برجام از صدا و سیما برای ملت پخش شود