شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

۸ صلح‌بان سازمان ملل در «مالی» کشته شدند

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب: 666957
حمله مردان مسلح به مقر نیروهای سازمان ملل متحد در مالی، هشت کشته و چندین مجروح برجای گذاشت.
به گزارش جهان نيوز، حمله روز یکشنبه مردان مسلح به مقر سازمان ملل در شمال مالی هشت کشته برجای گذاشت.

 به نوشته «خبرگزاری فرانسه» یک منبع مطلع گفت که در این حمله مسلحانه به یکی از مقرهای سازمان ملل واقع در ۲۰۰ کیلومتری (شمال استان کیدال) نزدیک مرز با الجزایر هشت صلح‌بان اهل کشور چاد کشته شده‌اند.
 

بعد از تصرف بخش‌هایی از شمال مالی در سال ۲۰۱۲ از سوی داعش ،بیش از ۱۳ هزار صلح‌بان از سوی سازمان ملل  در این کشور مستقر شدند.

در حالی که بین دولت حاکم در مالی و گروه‌های مسلح در سال ۲۰۱۵ توافقی صورت گرفت، اما این امر به توقف خشونت از سوی افراط‌گرایان منجر نشده است.

 آمریکا و فرانسه اخیرا از مقام‌های مالی به دلیل ناتوانی در آرام کردن اوضاع و وخیم‌تر شدن امنیت منطقه انتقاد کرده‌اند. این در حالی است که فرانسه پنج سال در این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم مداخله نظامی کرده است.

کشور مالی در غرب آفریقا ماوای عناصر القاعده و داعش است و هر از چند گاهی حملات  مسلحانه مشابهی رخ می‌دهد. فروردین ماه امسال به دنبال یک حمله مسلحانه دیگر در این کشور، ۲ صلح‌بان سازمان ملل کشته و چند تن دیگر مجروح شدند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *