پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بیمارانی که نباید عمل زیبایی انجام دهند

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 666927
نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به نکاتی که دیابتی‌ها در مورد جراحی‌های زیبایی باید بدانند،می‌گوید: امروزه در حوزه اعمال زیبایی با افراد غیرحرفه‌ای زیادی مواجه هستیم که با انجام اعمال غیر مجاز، سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.
بیمارانی که نباید عمل زیبایی انجام دهند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران ،در حقیقت انجام عمل زیبایی حتی از نوع غیر تهاجمی نیازمند مهارت و البته بررسی درست وضعیت فرد متقاضی است در غیر این صورت فرد پس از عمل زیبایی گرفتار عوارض احتمالی زیادی خواهد شد.دکتر حامد باطنی می‌افزاید: دیابتی‌ها یکی از گروه‌هایی هستند که باید قبل از هرگونه عمل زیبایی تحت بررسی قرار گیرند.

از آنجایی که دیابت، التیام زخم را به تأخیر می‌اندازد، افرادی که دیابت کنترل نشده دارند باید از عمل‌های غیرضروری پرهیز کنند تا دچار عارضه و چالش‌های فراوان ناشی از آن نشوند. برای حفظ سلامتی‌ این دسته توصیه می‌شود قبل از انجام هرگونه جراحی قندخون تحت کنترل قرار گیرد تا بدنشان کمتر دچار آسیب ناشی از این بیماری شود. دبیر علمی کنگره جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان می‌کند: مبتلایان به بیماری‌هایی همچون بیماری سیستم عصبی و ضعف عضلانی گروه دیگری هستند که نباید برخی اعمال زیبایی را انجام دهند.

تزریق بوتاکس که یکی از ساده‌ترین اعمال زیبایی است نباید برای این افراد استفاده شود. متأسفانه این روزها بسیار دیده می‌شود که افراد غیرپزشک در مراکز زیبایی بوتاکس تزریق می‌کنند. مداخله این افراد می‌تواند برای فرد متقاضی خطرناک باشد چرا که اگر مشکلی پیش آید و فرد درحین تزریق بوتاکس دچار عارضه شود آنها نمی‌توانند شرایط را درجهت حفظ سلامتی بیمار هدایت و کنترل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *