شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش بی سابقه بی خانمانی در آمریکا و اروپا

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 666836
اپیدمی بی خانمانی در آمریکا و اروپا افراد بسیاری را به مشکلات روانی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دچار کرده است.
افزایش بی سابقه بی خانمانی در آمریکا و اروپا
به گزارش جهان نيوز، پایگاه ۲۱stcenturywire در گزارشی به موضوع افزایش بی سابقه بی‎خانمانی دراروپا و آمریکا پرداخته و از آن به عنوان بیماری همه‎گیر جدی یاد می‌کند.

در این گزارش آمده است: با در نظر داشتن آمارهای مربوط به بی‎خانمانی در اروپا و آمریکا آشکار می‌شود که این معضل تنها ناهنجاری اقتصادی- اجتماعی نیست بلکه به اپیدمی همه گیری مبدل شده که همچنان از سوی سیاستمداران مرفه و حامیان منتفع از آنان نادیده گرفته شده و حتی انکار می‌شود.

 

براساس آخرین بررسی‌ها در انگلیس در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۶۰۰ بی خانمان جان خود را در خیابان‌ها یا پناهگاه‌های موقت از دست دادند؛ این آمار به معنای افزایش ۲۴ درصدی مرگ و میر بی خانمان‌ها در ۵ سال گذشته است.

جمعیت بی خانمان در آمریکا نیز پس از وقوع رکود بزرگ به شکلی ناگهانی افزایش یافت. لس آنجلس آمریکا رکورددار بی‎خانمانی در این کشور است. فراتر رفتن هزینه‌های زندگی از حقوق و دستمزد، شمار زیادی از مردم را از اداره زندگی خود ناتوان کرده و سبب شده عملا صدها هزار یا میلیون‌ها آمریکایی از "رویای آمریکایی" دور و دورتر شوند. آژانس بی خانمانی لس آنجلس اعلام کرد: "با وجود بهبود وضعیت اقتصاد کشور، فشار بر افراد فقیر لس آنجلس افزایش یافته است. درآمد محدود این افراد یارای مقابله با افزایش هزینه مسکن را ندارد. "

اخیرا، انتشار داستان زندگی یک برنامه نویس موفق آمریکایی ۴۰ ساله در رسانه‌های اجتماعی توجه زیادی را به خود جلب کرد. این مرد آمریکایی به دلیل مسائل شخصی و افسردگی مدتی قادر به کار کردن نبود و پس از آن خود را در چرخه بی خانمانی یافت و در نهایت خودکشی کرد. وی پیش از اقدام به خودکشی روزمره‌های خود را در حساب کاربریش می‌نوشت. او به درستی ارتباط بی خانمانی و بیکاری را اعلام کرد؛ "شما نمی‌توانید شغلی به دست بیاورید، چون بی خانمان هستید و شما بی خانمان هستید، چون نمی‌توانید کار کنید. "

ناکافی بودن پناهگاه های موقت برای افراد بی خانمان و وضعیت فاجعه بار آن‌ها در آمریکا مشکلات را برای بی خانمان‌ها دوچندان می‌کند. ثروتمندترین کشور جهان بی خانمان‌ها را برای دریافت کمک دو سال در لیست انتظار نگه می‌دارد.مشکلات روانی ناشی از بی خانمانی اغلب به خشونت‌های مرگبار خیابانی منجر می‌شود.

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *