شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۵
۶۴
جلسه، تذکر، اولتیماتوم و برکناری پاسخگو نیست؛

این ۲ عامل نارضایتی مردم ایران را مهار کنید

سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۴
کد مطلب: 666777
خودروسازان با گران کردن بی ضابطه محصولات بی کیفیت خود و همچنین اذیت کردن مشتری در تحویل محصولات خود بساط نارضایتی عمومی را فراهم می‌کنند. 
این ۲ عامل نارضایتی مردم ایران را مهار کنید
گروه سیاسی جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: روز جمعه خبر افزایش قیمت محصولات یکی از کارخانه‌های خودروسازی کشور در رسانه‌ها منتشر شد. شرکت خودروسازی سایپا در یک روز تعطیل اقدام به افزایش قمیت خودروهای خود کرد. بر این اساس قیمت دو محصول پراید و تیبا بار دیگر افزایش پیدا کرد. مطابق اعلام شرکت سایپا قیمت پراید ۱۱۱ از ۲۹ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان به ۳۶ میلیون ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. پراید یکی از خودروهای تولید داخل است که از اساس ایرانی نیست و سال 72 با همین مدل و شکل در کشورمان تولید شده  و نسبت به کیفیت آن بحث‌های مختلفی وجود دارد و حالا به قیمت نجومی 36 میلیون تومان آنهم در کمپانی رسیده است. 

بیش از 20سال است که این خودرو در انواع مختلف و دست کاری‌های نه چندان ارتقاء دهنده در داخل کشور تولید و به مردم عرضه می شود و بعد از پیکان توانسته لقب یکی از قدیمی ترین خودروهای ایرانی را به نام خود ثبت کند. خودرو پیکان هم اصالتی انگلیسی داشت و توسط شرکت ایران ناسیونال تولید شد و تا مدت‌ها کنار زدن این خودرو از بازار ایران به یکی از مشکلات صنعت خودروسازی تبدیل شده بود. 

خودرو پراید در سال 74 با قیمت 6 میلیون و 400 تومان عرضه می شد و امروز توانسته آنچنان در صنعت خودروسازی کشور دوام بیاورد که قیمت خود را به 36 میلیون تومان برساند؛ یعنی چیزی معادل 30 میلیون تومان به ارزش خود بیفزاید. البته بازار داخلی خودور ایران تنها منحصر به این خودرو نمی شود و پراید به عنوان یک نمونه از بلبشو خودروسازی کشور قابل توجه است. 

خودروسازان در این شرایط که کشور با مشکلات مختلف اقتصادی روبروست بدون توجه به حقوق مصرف کننده سعی کرده‌اند جیب خود را پر کنند و تا به حال هیچ کدام از نهادهای مسئول از جمله سازمان حمایت از حقوق مصرف کنند، وزارت صمت، نهادهای قضایی به این موضوع وارد نشده‌اند و کار تنها به اولتیماتوم و هشدارهایی رسید که دیگر خودروسازان را نگران نمی‌کند. 

در همین رابطه، پس از اتفاقی که روز جمعه افتاد و یکی از خودروسازها قیمت خودروهای خود را دگر بار به شدت افزایش داد، شاهد واکنش «رضا رحمانی» وزیر صنعت معدن تجارت به این موضوع بودیم. 

وزیر صنعت در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل سازمان حمایت، ایران خودرو و سایپا برگزار شد، بر ضرورت احقاق حقوق مردم در فروش خودرو تأکید کرد و گفت: « سازمان حمایت و خودروسازان بر اساس مصوبات قانونی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که رضایت مردم در قضیه پیش‌فروش خودروها جلب شود.»

وی افزود: «هیچ گونه مماشاتی از سازمان حمایت در برابر احقاق حقوق مردم مورد قبول نیست و باید به‌صورت روزمره دستورات صادرشده را پیگیری کند.»

سپس با تصمیم اعضای هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا، محمدرضا سروش از مدیر عاملی این شرکت برکنار شد و سید جواد سلیمانی مدیرعامل شرکت سایپا و جانشین سروش شد. 

اما اولتیماتوم آقای وزیر را باید به نوعی نوشدارو پس از مرگ سهراب خواند. پس از اینکه یک خودروساز قیمت محصولات خود را بدون توجه به هیچ نهاد مسئولی گران می کند تنها از سوی وزیر یک هشدار خشک و خالی و بایدهایی که همیشه مطرح شده است، به عنوان تذکر دریافت می کند. این درحالی است که وزیر صنعت بعد از این گرانی بایستی با خودروساز مذکور برخورد جدی می کرد نه اینکه بعد از گرانی تنها به آنها تذکر دهد. این موضوع بیشتر نشان می دهد که چندان اولتیماتوم سفت و محکمی در کار نبوده است و کار از کار گذشته است. گویی پس از اینکه یک کار نامطلوب انجام شده ما به فرد خاطی بگوییم که نباید آن کار را انجام دهد!

انتظار این بود که وزیر صنعت نسبت به بازگشت قیمت محصولات خودروسازی سایپا اقدام کنند اما به جای آن مدیرعامل این شرکت برکنار شد و فرد دیگری به جای او منصوب شد و جالب اینجاست که هنوز از تغییرات قیمت خبری نیست. درواقع با این اوصاف «محمدرضا سروش» مدیرعامل پیشین سایپا قربانی قیمت گذاری جدید شد.


از سوی دیگر، «محمدجواد حشمتی»، معاون دادستانی کل کشور در رابطه با قیمت‌گذاری و تخلفات حوزه خودرو، گفت: «دادستانی کل کشور به این موضوع به علت احقاق حقوق عامه به طور خاص ورود می‌کند.»

وی در خصوص ورود دادستانی کل کشور به موضوع تضییع حقوق مردم در رابطه با مشکلات مربوط به ثبت سفارشات، توزیع و قیمت گذاری خودرو، گفت: «برخی شرکت‌ها تعهدی ایجاد می‌کنند و از مردم پول می‌گیرند، اما به درستی به تعهد خود عمل نمی‌کنند، وقتی قرار نیست تحویل بدهند چرا تعهد می‌کنند. ابتدا ۲هزار ثبت نام می‌کنند و بعد ۹۰۰ خودرو تحویل می‌دهند.»

قوه قضائیه چندی است که به نام حمایت از حقوق عامه به برخی از تخلفات خصوصا اداره‌ها و سازمان های مختلف ورود پیدا کرده است، اما اینبار به نظر می رسد با توجه به تضییع حقوق مردم در رابطه با تحویل خودرو سفارشی و همچنین بازاری که به شدت این روزها در تلاطم است و از هر تکانه کوچکی موجی بزرگ بوجود می آورد و با این رفتارهای خودروسازان بیشتر متشنج می شود، باید به طور جدی در این موارد ورود پیدا کند.

از لحاظ حقوقی در صنعت خودروسازی کشور مصرف کننده از هر جهت، چه در قیمت گذاری و چه در کیفیت کالا و چه در نحوه تحویل گرفتن آن با بازده زمان طولانی و طاقت فرسا و چه در خدمات پس از فروش و ... به شدت اجحاف صورت می گیرد. مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه ورود خاصی نکرده است و اخیرا خبر رسیده پس از گرانی‌های سرسام آور بهارستان‌نشینان کلیات طرح ساماندهی صنعت خودرو را تصویب کردند. 

با این حال مشکلات صنعت خودرو باعث نارضایتی شدید مردم می‌شود که بعضا ممکن است به دیگر موارد تعمیم داده شود؛ چراکه این دو کارخانه انحصارطلب خودرو ساز وابسته به نهادهای دولتی هستند و از این لحاظ مردم این موارد را از چشم مسئولان می بینند. خصوصا اینکه خودروسازان نیز از همین مسئله برای خود یک دژ و مصونیت آهنین ایجاد کرده‌ و می‌کنند و مردم را با مشکل مواجه می‌سازند و بساط نارضایتی را جور می‌کنند. به هر جهت ورود جدی به مسئله خودروسازی در این برهه زمانی خاص یکی از دغدغه های بسیاری از مردم است که با اولتیماتوم های خشک و خالی به نظر نمی‌رسد مسئله حل و فصل شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر نمی رسد نتیجه مثبتی حاصل شود.چرا که دادستان محترم تلویحا گرانی به استناد ارائه مجوز از سوی خودروساز را بدون اشکال دانسته اند و البته صدور مجوز از دستگاه های متولی هر چند پس از تحقق افزایش قیمت ها، بعید به نظر نمی رسد!
مهار نمیشه یعنی خودشون نمیخوان مهارش کنن وقتی میدونن اگه پراید 100 میلیون باشه باز این ملت خریدارش هستن
United States
...
حتمیه...
Iran, Islamic Republic of
ملت چیکار کنن؟؟
نخرن ارزون میشه!؟ بخدا که نمیشه چون دولت پشتشونه
اون دانمارک و سوییسه که با نخریدن ارزون میشه نه اینجا..ملت نمیتونن با الاغ و قاطر برن اینور اونور که!!
fallahiazar
Iran, Islamic Republic of
....
کاربر گرامی با تشکر مطلب و نظریه باید مختصر و مفید باشد مطلب شما طولانی است / اگر مطلبی تحقیقی دارید از طریق سردبیری اقدام و ارسال نمایید تا بعد از بررسی اقدام شایسته صورت گیرد. جهان نیوز
fallahiazar
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ای کاش قبل از نوشتن و تاختن و قضاوت کردن و .... کمی مطالعه می کردین تا نوشته شما به حقیقت نزدیک تر میشد اینکه مدیرعامل سایپاقربانی قیمت جدید شده به نظر درسته چرا که قیمت ها برنگشته اگرچه همین قیمت اعلامی مطابق مجوز صادره بوده یک قیمت ازابتدای شهریور تا کنون و قیمت جدید بر اساس 5 درصد زیر قیمت بازار
اما موضوع مهم بازی رسانه ها در زمین دلالان هست این رویه تنها به نفع دلالان هست مردم عادی که با اینن مشکلات مالی و تورم وحشتناک توان خرید خودرو جدید ندارن مگر چند درصد خریدارن خودرو مصرف کننده واقعی هستند بهتر کمی تحقیق کنید تا حقیقت روشن بشه
بر خودرو ساز می تازین اما آیا تا حالا کسی از سود های سرسام آور دلالان خودرو در این آشفته بازار و ضرر خودرو ساز سخن گفتن کسی گفته که چرا خودرو بیش از دو برابر قیمت کارخانه در بازار خرید و فروش میشه این سود تو جیب کی میره و چرا هرگز هیچ مالیاتی از این درآمدها اخذ نمیشه؟ اما خودرو ساز چون به خاطر فشار مسئولان برای مهار قیمتها پیش فروش کرده هم باید خودرو به قیمت قبل از افزایش نرخ ارز بده هم سود مشارکت و سود تأخیر بده 27 درصد سودمشارکت و تأخیر آیا جایی برای بقا میذاره؟ هم باید قیمت قطعات رو به نرخ های جدید تو بازار بخره ؟
جناب نویسنده مدعی میشه بفرمایید ماشین از چی ساخته میشه مواد اولیه خودرو چیه میشه بفرمایید قیمت مواد اولیه طی یکسال گذشته چقدر افزایش داشته؟؟؟
خبر از قیمت آهن پلاستیک مواد شیمیایی و پتروشیمی و رنگ و ... دارین؟
اگر داشتین و منطقی بودین منصف بودن و آگاه و حقیقت طلب اینگونه نمینوشتین
مشکل اصلی باید رفع بشه
چرا از اصل ماجرا نمیگین؟ چرا فقط فرا فکنی میکنید و ادای دفاع از مظلوم در میارین؟؟؟
وقتی ارز تا 6 برابر افزایش پیدا می کنه و الان سه برابر قیمت سال قبل هست وقتی قیمتها در بازار چندین برابر شده چرا انتظار دارین قیمت خودرو مثل قبل باشه؟
صادقانه بگین چرا اینقدر سنگ دلالان رو به سینه میزنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر نقد میکنید منصفانه و واقعی نقد کنید.
Iran, Islamic Republic of
موضوع اینه که قیمت این فرغون ها و ارابه های مرگ ساخت داخل در مقایسه با قیمت خودروهای باکیفیت خارجه هیچ جوره منصفانه نیست و حتی اگه پراید پنج میلیون تومان هم شود باز با توجه به امنیت صفر درصدی و کیفیت و امکانات هیچ درصدی در مقایسه با خودروهای مشابه خارجی باز هم گران است
Oman
همین آهن و پلاستیک و مواد پتروشیمی گران، در خودروهای ژاپنی و کره ای هم استفاده می شود! احتمالا تامین کننده بخشی از آن هم خودمان هستیم! تازه بعد از هزینه ی گران انرژی و نیروی کار در ژاپن و کره و همچنین هزینه ی حمل و نقل از آن سوی دنیا به این سو و گارانتی و خدمات عجیب و کیفیت فوق العاده خوب، باز هم قیمت تمام شده شان تقریبا معادل همین خودروهایی است که خودروسازان داخلی تحویل مردم می دهند! اما این کجا و آن کجا! ...
Oman
بقیه ی کامنت من دقیقا چه مشکلی داشت که سانسور کردید؟ چرا هر انتقادی را خفه می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
با کدام دلار داری حساب می کنی ؟ شاید هم از قماش دلال هستی
Oman
سراتو مدل جدید مونتاژ کره تحویل همین امروز در عمان 170 میلیون تومان از دم قسط! ولی سراتو مدل قدیمی مونتاژ سایپا در ایران قیمت کارخانه 176 میلیون تومان نقد البته اگر فروش داشته باشند! تحویلش را هم فقط خدا می داند کی است! بحث خدمات، کیفیت و گارانتی هم که کاملا روشن است! دلار را هم 12 هزار تومانی حساب کردم که بالاتر از نرخ نیمایی است، البته بماند که خودروساز ارز را با قیمت پایین تر از این حرف ها تهیه می کند.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز بسیاری از رسانه ها چون در خدمت دلال های ثروتمند هستند واقعیات را نمیبینند و سعی در هدایت افکار عمومی از دزدی ها به سمت مظلوم هستند اگر نه 10 سال پیش پراید بدون ایربگ و ترمز ای بی اس و کاربراتوری 7 میلیون بوده با دلار 1000 تومانی الان تازه اگه بگزارن شده 37 میلیون . پیدا کنید رسانه حلال خور را.
Iran, Islamic Republic of
یک مفروضه نادرست در استدلال شما اینه که خودروساز و دلال را دو مقوله جدا از هم تلقی نموده اید!
Oman
دلال و خودروساز ممکن است یکی نباشند ولی همکاری تنگاتنگی دارند. واگرنه چطور کارخانه ماشین برای تحویل و فروش به مردم را ندارد آنوقت همان ماشین را دلال و نمایشگاه دار عرضه میکنن؟ این ماشین ها از کجا آمده؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که کارخانجات تحت حمایت بی دلیل دولت باشند و از کیفیت پایین تولیدات خود متضرر نشوند، هیچگاه کیفیت تولیدات خود را افزایش نمی دهند زیرا دلیلی برای بهبود کیفیت نمی بینند و برای جبران مدیریت غلط و ناشایسته سالاری خود، از جیب ملت برداشت می کنند
احمد
Iran, Islamic Republic of
توجیب دلال بشه تا خودروسازها بهتره
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
....
ناصر
Iran, Islamic Republic of
برادر یا خواهر محترم: موضوع آینه که دلال خودرو همان شرکت های ایران خودرو و سایپا هستند. خودشان هستند که تولید می کنند و با قیمت بازار آزاد می فروشند و بعد می گویند تولید نداریم. اگر تولید ندارند پس این همه ماشین با قیمت بازار از کره مریخ آمده؟!!
حتمیه...
Iran, Islamic Republic of
جالبه بعد هر جلسه شون با اتاق اصناف و بازرگانی و سازمان حمایت از امور مصرف کنندگان نتیجه جلسه میشه افزایش قیمت..جلسه نذارن ما راحتتریم بخدا
این کشور شده یه سیرک بزرگ
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد دارم:
مدیریت خودرو سازی رو از وزارت صمت به وزارت دفاع منتقل کنند
Iran, Islamic Republic of
مافياي خودرو و ذينفع هاي انان فكر ميكنند مردم سر گنج نشسته اند كه هرروز به بهانه اي قيمت را بالا ببرند
سیفی
Iran, Islamic Republic of
الان در عراق خودروهایی مثل تویوتا و هوندا و هیوندای مدل 2012 به قبل را به قیمت کمتر از 10 میلیون دینار به راحتی میتوانید بخرید یعنی زیر 35 میلیون تومان آن هم قسطی. آن وقت یک مشت لگن ساز بنجل قاتل جاده ها دارند منت سر ملت میذارن و لگن های مونتاژی با قطعات فیک و درجه چهار را با هزار منت و سنت به چند برابر قیمت میفروشند و ادا و اصول درمیاورند. خداییش سود این شرکتها توی جیب کیا میره که کسی حرفی نمی زنه و اعتراضی نمی کنه؟؟؟
همان ماشینهایی که در عراق ارزان است را اینجا کمتر از دویست سیصد میلیون نمیتونید پیدا کنید اما به بهانه حمایت از بنجل سازان وطنی اجازه نمیدهند بدون گمرکی و به طور وسیع این خودروها را که در اروپا و ژاپن اسقاطی محسوب می شوند وارد کنند
Iran, Islamic Republic of
سایپا و ایران خودرو کاملآ بی تقصیر هستند. چرا؟! آقا تو محل شما بقالی ها خوراکی کپک زده کشنده بفروشند کسی میخره؟ یا چندماه نمیخرند تا اون بقال ها به خاک سیاه بنشینند و بساط کلاهبرداری از مردم رو جمع کنند بروند؟
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل، نمی شود وقتی هوا آلوده است نفس نکشید، این موجودات اگر نمی توانند کار کنند باید کنار روند. ولی ظاهرا" این مدیران تا ته دیگ را کامل نخورند و خود دیگ را سوراخ و به گردنشان نیندازند ول کن ماجرا نیستند.
Iran, Islamic Republic of
در دولت اصلا را چیزی حساب نمی کنند کار خودشان را می کنند و مردم عددی به حساب نمی آیند دلار ۲۰۰۰۰ توان صنعت خودرو دست مافیا است این وزیر هم از جنس همان صنعت خودرو است از روز اول تمام کارش شده قیمت خودرو را هر روز بالا ببره مردم به جهنم
Iran, Islamic Republic of
با سلام اينجانب و گروهي زيادي از مشتريان شركت كرمان موتور در خرداد ماه 97 اقدام به ثبت نام خودرو با قيمت قطعي نموديم.
در آستانه 40 سالگي انقلاب اين شركت در اقدامي عجيب مبالغ زيادي بروي قرارداد هاي قطعي كه قيمت انها مشخص مي باشد كشيده است(35 ميليون تومان) .با تشكر از زحمات شما در رسيدگي به مشكلات مردم وجامعه
مردم
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس تعرفه واردات خودرو را صفر نمایند یا حداقل 10درصد کنند تا ببینند قیمت خودروهای داخل چند می شود.
Iran, Islamic Republic of
كسي هست در دكون خودشو تخته كنه
Iran, Islamic Republic of
درصدي از خودرو به اقايون زير لفظي ميدن چقدره
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
در صورت حذف تعرفه خودروهای خارجی رقابت هم بوجود می آید و خوب است مثلآ میبینن یک هیوندای معمولی با پراید هم قیمت شده آنوقت به پراید آپشن اضافه میکنند که مثلآ برف پاک کن به جای چپ و راست، جلو و عقب برود و با کوبیده شدن به شیشه برف ها ریخته شود!
Iran, Islamic Republic of
در محله شما دلار هزار تومان هست؟ با دلار 10 هزار تومانی ارزان ترین هیوندای اکسنت حدود 200 میلیون قیمت میخوره به علاوه مالیات افزوده و بیمه و شماره گذاری و ....
Iran, Islamic Republic of
دم قسطه جانم بعد بازم چند سال بعد كمپاني ماشين قبلو بر ميداره مدل جديد تر ميده اگر خواستي اي عامل جيره خوا 1259 خودرو سازان
Iran, Islamic Republic of
خودرو سازان كودتاي اقتصادي كردند
Iran, Islamic Republic of
دلار جهانگیری بدهند تعرفه را بردارند خط تولیدشو بیاورند داخل مثل کشورهای پیشرفته برای مدتی حمایت کنند مالیات نگیرند اونوقت از پراید هم ارزونتر تموم میشه
Iran, Islamic Republic of
....
حتمیه...
Iran, Islamic Republic of
ینی تو فک کردی دولت ب خودروسازا دلارو همون ۱۰،۱۲ تومن میده که به ماها میده؟؟؟!
United States
این دو خودروسازی را تعطیل کنید اون بندگان خدایی هم که بیکار می شوند بروند کار دیگری پیدا کنند به خاطر ی اقلیت که نمیشه کل مردم ایران را بیچاره کرد. بعدش نشون دادن که عرضه تولید خودرو رو ندارند. یاعلی
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
این مافیا دست پرورده ی دولتهاست منتهی در این دولت
علی برکت تر شد
Iran, Islamic Republic of
چندماه در ایران خودرو بصورت پیمانکاری کار میکردم به طرز فجیعی از کارگراشون کار میکشیدند در شیفت های طولانی مدت و با کارهای سنگین طوری که جنازه کارگر بیچاره میرسه پیش زن و بچش و باید تا شیفت بعدیش بگیره استراحت کنه بخوابه ولی در عوض مدیرانش در هر سطحی سلطنت میکردند اگه ایران خودرو و سایپا رو درشو تخته کنند بیشتر مدیرانش آسیب میبینند تا کارگراشون
Oman
ساکن عمان هستم، دیروز از نمایندگی خودروسازی با من تماس گرفتند، منت می کردند که تشریف بیاورید فلان شاسی بلند آمریکایی نو را با 30 درصد تخفیف، گارانتی پنج ساله با سرویس رایگان، از دم قسط به قیمت حدود 320 میلیون تومان همین امروز تحویلتان بدهیم! با خودم فکر میکردم، با این قیمت احتمالا در ایران بهتر از شاسی بلند ایران خودرو نصیبم نمی شود، تازه آن هم اگر فروش داشته باشند و اگر تحویل بدهند باید پولش را تمام و کمال و نقدا پرداخت کنم!
United States
....
United States
بدید خودروسازی را به بچه های سپاه ببیند از توش چی در میارن
Iran, Islamic Republic of
مشکل اصلی مردم قیمت خودرو گوشت مرغ ملک و ... نیست
بلکه ریشه اصلی اینها افت ارزش پول ملی است که دلیل آن هم بانکداری ربوی است. اگر دنبال حل مشکل مردمید مشکل بانکها رو حل کنید که در این چهل سال از مستضعفین انتقام گرفته اند. این مطالب عوام پسند دردی رو دوا نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد محتكر محور ه همه خرابند
Iran, Islamic Republic of
تعطیلش کنن خیال همه راحت میشه. بیکاری کارگران بهانه است. خودشون عرضه مدیریت ندارن.
Iran, Islamic Republic of
از داستان خودرو تو این کشور فقط باید به خدا شکایت برد.

الا لعنت الله علی القوم الظالمین...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست این خودرو سازا پشتشون به کجا گرمه ، که اینطور ترکتازی می کنن و کسی هم جلو دارشون نیست ؟! موضوع داره امنیتی می شه !!!
Iran, Islamic Republic of
پشتشون به اين گرمه كه پول بده رو سبيل شاه نقاره بزن
Iran, Islamic Republic of
سلام
مقصر این انحصار طلبی خود مردم هستند. نخرند
Iran, Islamic Republic of
دقیقآ کاری که مردم اروپا کردند آشغال نخریدند رقابت تو کیفیت ساخت و واردات رفت بالا و پیشرفته شدند
United States
با برجامقرار بود مشکل همه چیز حل بشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
چرا خسارات بی عرضگی خودرو سازان را مردم پرداخت کنند . خودروسازان سال گذشته از مردم ودیعه گرفتند د رآن زمان دلار حدود 4000هزارتومان بود .از طرفی خودرسازان در زمان انعقاد قرار داد با طرف خارج مثلا رنو باید درخواست خسارت می کردند که اگر بی دلیل ایران را تحریم کنند باید خسارت بدهند . فردی که با رنو قرداد بسته چه کسی بوده که الان رنو از ایران خارج شده و خسارت را باید مردم پرداخت کنند . اگر شرکتهای خودرو ساز زیان ده هستند چرا به اعضای هیات مدیره پاداش کلان پرداخت میکنند کدام شرکتهای زیان دهنده کا پاداش نباید بدهند .
چرا در هنگام عقد قراداد طویل المدت صنعت خودرو سازی را به کشورمنتقل نمیکنند؟
Iran, Islamic Republic of
راه حل این مشکل در دست مدیران جهادی و متعهد و مردمی است،
از سپاه میخواهیم خودرو بسازد،
سپاه خودرو بساز
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد یان
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خلايق هرچي لايق
Iran, Islamic Republic of
افراد ... در خودروسازی همگی اخراج بشن خودروسازی تحویل بچه های انقلابی سپاه بشه اونوقت هم کیفیت خودروها بالاتر میره هم قیمت ها عادلانه تر میشه.
حمیدرضا جلالی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست
تا وقتی مرکبی به خوبی راکب را حمل میکند راکب حکومت میکند
چاره کار نخریدن است
اکثر قریب به اتفاق خریداران خودرو به دنبال سفته بازی و درآمدند و همگی خوشخیالانه در محل نشست داخل کشتی مشغول سوراخ کردن بدنه کشتی !! غافل از اینکه همه با هم در این سوداگری کاذب متضرر خواهیم شد
ماشین را با فلان قیمت خواهیم فروخت و فلان مقدار استفاده خواهیم برد و غافل از اینکه در این حین گوشت را با فلان قیمت و مرغ را با بهمان قیمت و مسکن را با آن مقدار متنابه مجبور به خریدیم
دود کارهای اشتباهمان به چشم خودمان خواهد رفت
سبحان
پس تقصیر ما چیه که تحویلمان بهمن ماهه؟؟؟دی با بهمن یا اسفند چه فرقی داره؟اینم مثل قیمت گذاری در حاشیه بازاره که معلوم نیس کدام از خدا بی خبری گرفته؟خدا ازتون نگذره ...اصلا چرا تا آخر دی؟؟؟؟کی اینو گفته حداقل تا پایان سال 97 معقول و منطقی بود