کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک ماه پس از بحران هوایی در انگلیس؛

اخلال گر فرودگاه گاتویک لندن دستگیر شد

30 دی 1397 ساعت 10:05

یک ماه پس از بحران هوایی فرودگاه گاتویک لندن که سه روز این فرودگاه را در ایام پرتردد تعطیلات کریسمس به تعطیلی کشاند، منابع انگلیسی از دست‌گیری فردی خبر می‌دهند که در همان ایام به پرواز پهپاد در نزدیکی فرودگاه هیترو متهم شده است


به گزارش جهان نیوز، منابع انگلیسی اعلام کردند: «جورج روسو» 38 ساله متهم است که در تاریخ 24 دسامبر (سوم دیماه) در نزدیکی باند فرودگاه هیترو لندن، پهپاد خود را به پرواز درآورده است. او قرار است روز سه‌شنبه در دادگاه حاضر شود.

اخباری در رابطه با اتهام او و حادثه فرودگاه گاتویک منتشرنشده است اما گزارش‌ها حاکی است که این حادثه درست سه روز پس‌ازآن رخ‌داده است که در اثر پرواز پهپادهای ناشناس در نزدیکی فرودگاه گاتویک صدها پرواز لغو و ده‌ها هزار مسافر سرگردان شدند.

این وضع، سه روز فرودگاه گاتویک را به تعطیلی کشاند تا درنهایت ارتش انگلیس با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته نظامی، پهپادهای مزاحم را زمین‌گیر کرد و سرانجام فعالیت این فرودگاه پس از 72 ساعت از سر گرفته شد. 

مقام‌های فرودگاه هیترو لندن نیز دو هفته پیش اعلام کردند که تمام پروازهای خروجی از این فرودگاه را به دلیل مشاهده یک پهپاد ناشناس متوقف کرده‌اند. یک ساعت پس از دخالت مأموران پلیس، اعلام شد که مشکل برطرف و پروازها دوباره از سر گرفته‌شده است. 

پلیس انگلیس هنوز گزارشی درباره شناسایی اخلال گران این دو حادثه ارائه نداده است.

مقام‌های دو فرودگاه گاتویک و هیترو لندن به‌تازگی از تصمیم خود برای خرید تجهیزات ضد پهپاد خبر دادند. این تجهیزات چند 10 میلیون پوندی، از همان نوعی است که از سوی ارتش برای زمین‌گیر کردن پهپادهای مزاحم به کار گرفت.

دولت انگلیس نیز در نظر دارد تا برای جلوگیری از تکرار بحران فرودگاه گاتویک، قدرت پلیس این کشور را برای مقابله با پرواز پهپادهای مزاحم و غیرقانونی افزایش دهد.

یادآور می شود سطح هشدار امنیتی در انگلیس اکنون در مرحله شدید قرار دارد که به معنای احتمال زیاد وقوع حمله تروریستی در این کشور است.

منبع:ایرنا


کد مطلب: 666741

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/666741/اخلال-گر-فرودگاه-گاتویک-لندن-دستگیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com