پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
برگی از تاریخ؛

منابع آگاه در واشنگتن: آمریکا شاه را رئیس قانونی ایران می‌داند

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 666705
آمریکا شاه را رئیس قانونی ایران می‌داند!
به گزارش جهان نيوز، اسوان -خبرگزاری فرانسه- شاه ایران در نخستین اظهارات خود به مطبوعات از هنگام ورودش به مصر در سه شنبه گذشته اظهار داشت :اوضاع ایران پس از آنکه ابرها آسمان آن را تیره کردند بهبود یافته است.

در اینحال منابع آگاه در واشنگتن گفتند شاه ایران اوایل این هفته وارد آمریکا خواهد شد تا در جنوب کالیفرنیا در اقامتگاه والتر آننبرگ سفیر پیشین آمریکا در انگلستان اقامت گزیند. این اقامتگاه در رانچومیریج نزدیک پالم اسپرینگ قرار دارد و مساحت آن حدود ۸۰ هکتار است مقامهای آمریکایی پس از ورود شاه به این اقامتگاه از آن به عنوان یک اقامتگاه  دیپلماتیک محافظت خواهند کرد. از هم اکنون زمینه تدبیر های امنیتی مناسب برای مقابله با 5 هزار تظاهرات کننده فراهم می شود، و بسیاری از مسئولان کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا به ورود شاه به آمریکا با نگرانی می نگرند ، آنها از آن بیم دارند که حضور شاه به روابط متزلزل آمریکا و مقام های مستقر در تهران لطمه بزند.

مقامهای مجاز گفتند آمریکا شاه را همچنان به عنوان رئیس کشور  قانونی ایران تلقی میکند و قصد دارد از وی به این عنوان استقبال کند و محافظتش را تامین کند.

شورای شهرداری لانچومیریج نزدیک پالم اسپرینگ دیروز تصمیم گرفت از هرگونه تجمعی در این شهر اعیان نشین صحرای کالیفرنیا در پیش بینی ورود شاه و شهبانو به آنجا جلوگیری کند.

از طرفی به نوشته نیویورک پست شاه ایران در نظر دارد ملک بنیادگذار هتلهای هیلتون، کنراد هیلتون را که به تازگی درگذشت در لس آنجلس خریداری کند. این ملک در قسمت اصلی خود دارای 52 اتاق است و قیمت آن 15 میلیون دلار تعیین شده است.

خواهر شاه، شمس صاحب ملکی در بورلی هیلز است. به نوشته مطبوعات آمریکا، ثروت شاه و خانواده اش به 150 میلیارد تومان بالغ می گردد.

منبع: فرهیختگان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما به ويژه كاخ نشينان هميشه شنگول خوبيد