جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
در مراسم روز ملی هوای پاک مطرح شد

تلاش برای سوق دادن مدارس به سمت مدارس سبز

شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 666555
مدیر دفتر هوا و اقلیم سازمان محیط زیست در جمع دانش آموزان یکی از مدارس شهر تهران گفت: هدف اصلی از نام گذاری روز ملی هوا پاک را اطلاع‌رسانی در زمینه آلودگی هوا است و در تلاشیم که مدراس را به سمت مدارس سبز سوق دهیم.
تلاش برای سوق دادن مدارس به سمت مدارس سبز
به گزارش جهان نيوز ، صبح امروز  به مناسبت «روز ملی هوای پاک» مراسمی در مدرسه آرمینه مصلی‌نژاد منطقه ۶ تهران برگزار شد.

کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان در جمع دانش آموزان این مدرسه با اشاره به اینکه از ۲۴ سال پیش ۲۹ دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک  نامگذاری شد، گفت: اگر  بتوانیم در خانواده‌ها و مدارس کودکانی مسئول در قبال محیط زیست تربیت کنیم، کیفیت محیط زیست‌مان حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان سفیران محیط زیست هستند اظهار داشت: ارتباط مناسبی که میان سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش به وجود آمده باعث تدوین کتاب «انسان  و محیط زیست» شد.

کلانتری با اشاره به تردد روزانه ۴ میلیون خودرو و ۳ میلیون موتور سیکلت در خیابانهای پایتخت خطاب به دانش آموزان  ابراز داشت: اگر از وسائل حمل و نقل عمومی و دوچرخه برای رفت آمدهای خود استفاده کنیم، هوای پاک وتمییزی خواهیم داشت.

محمدی معاوت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا سلامت دانش آموزان را به مخاطره می اندازد گفت: باید شرایطی فراهم آوریم که دانش آموزان با پای پیاده و یا دوچرخه به مدرسه بیایند، تا هم آمادگی جسمانی‌شان افزایش یابد و هم فعالانه به حفظ محیط زیست کمک کنند.

مسعود زندی مدیر دفتر هوا و اقلیم سازمان محیط زیست نیز با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌ برای روزی ملی هوای پاک به صورت نمادین برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید در تمام روزها حواسمان به هوای پک باشد.

زندی هدف اصلی از اجرای این برنامه را اطلاع‌رسانی در زمینه آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که مدراس را به سمت  مدارس سبز سوق دهیم.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه در مدارس رشد روحیه مسئولیت اجتماعی، دینی و اخلاقی است.

گزارش: حامد زبیراوی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *