جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

حداقل حقوق دریافتی سربازان باید چقدر باشد؟

جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 666369
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره میزان حقوق دریافتی سربازان در دوران خدمت وظیفه عمومی توضیحاتی ارائه داد.
حداقل حقوق دریافتی سربازان باید چقدر باشد؟
به گزارش جهان نيوز، سلمان خدادی نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با افزایش حقوق سربازان اظهار کرد: در دوره‌های گذشته مجلس‌ شورای اسلایم با توجه به مشکلاتی که برخی از سربازان در هزینه‌های خود داشتند، پرداخت حقوق جزئی به مشمولان، با همکاری مجلس و دولت صورت پذیرفت.

این نماینده مجلس افزود: با توجه به هزینه‌هایی که سربازان برای رفت و آمد و فعالیت‌های دیگر خود داشتند، یک ردیفی تعریف شد که بر اساس آن ارگان‌ها و سازمان‌های نظامی موظف به پرداخت حقوق به سربازانشان شدند که این امر در همان زمان تصویب شد.
وی با اشاره به محدودیت‌های مالی گفت: وجود برخی از محدودیت‌های مالی و اعتباری طی ۲ سال اخیر، موجب شد تا این مقدار حقوق افزایش پیدا نکند.

خدادی با بیان اینکه افزایش حقوق سربازان اقدامی مناسب و ضروری برای مشمولان خواهد بود، تصریح کرد: سربازی که در مرزها و خیابان‌ها برای ایجاد نظم و امنیت در حال خدمت است، در شأن او نیست که نیازمند مادیات باشد، چراکه این مسأله بر روحیه، نظم و پاسداری او اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر مبلغی که به سربازان تعلق می‌گیرد، بسیار ناچیز است و نمی‌توان گفت که این میزان حقوق نیازهای آنان را برطرف می‌کند.

خدادی با بیان اینکه این میزان حقوق حتی در حد ایاب و ذهاب سربازان هم نیست، گفت: حل این مسأله امری لازم و ضروری است و باید اقدامات لازم در جهت افزایش حقوق سربازان صورت گیرد، چراکه ۲ سال از بهترین دوران زندگی این جوانان در سربازی سپری می‌شود و برخی از آن‌ها متخصص و تحصیل کرده هستند و اگر در راستای تخصص خودشان از آن‌ها استفاده نشود، به گونه‌ای عمرشان تلف شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محدودیت‌های مالی طی  ۳ سال اخیر افزایش حقوق سربازان را غیرممکن کرده است، تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که دارم امسال موضوع افزایش حقوق سربازان در لایحه دولت مطرح نشده است و امیدواریم که نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی بتوانند برنامه‌ای را برای افزایش حقوق این افراد پیش‌بینی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق دریافتی سرباز باید چه میزان باشد، افزود: حداقل حقوق دریافتی یک سرباز باید ۱.۲ حقوق کارگران باشد.

خدادی با بیان اینکه در حال حاضر حقوق افراد تحت حمایت کمیته امداد ۱.۴ حقوق کار است، گفت: بر این اساس حقوق سربازی که در رفت و آمد است و وضعیت مالی مناسبی هم ندارد، نباید کمتر از ۱.۲ یا ۱.۳ حقوق کار باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
United States
ايا اين صحيح است كه .....و يا اون يكي ده ها ميليارد تومان بابت تبديل لغت هلي كوپتر به بالگرد پول بگيرد انوقت خرج سربازان را پدر مادر ها بدهند و يا سرباز گرسنه بخوابد ؟