شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بانک‌ها نمی‌توانند رکود مسکن را تحمل کنند

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب: 666339
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: وضعیت بانک‌ها و دولت به گونه‌ای نیست که بتواند رکود مسکن و ساخت و سازها را تحمل کنند.
بانک‌ها نمی‌توانند رکود مسکن را تحمل کنند
به گزارش جهان نيوز، فرج‌اله رجبی عصر امروز در همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی اظهار کرد: امروز کشور دچار چالش‌های عظیمی است که هر روز در رسانه‌ها و فضای مجازی نمود پیدا می‌کند؛ در مواجهه با این چالش‌ها همه اقشار جامعه درگیر هستند اما تنها گروهی که باید در عمل این چالش‌ها را رفع کنند، مهندسان و جامعه مهندسی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: اگر قرار است زاینده‌رود، زاینده‌رود شود همت من و شما را می‌طلبد، ما مهندسان یا راهی را پیدا می‌کنیم و یا راهی را می‌سازیم.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولیت خطیر ملی مهندسان در این برهه از هر صنف دیگری بیشتر است تا با ساز و کارهای نوین، مشکلات کشور را حل کنند؛ اگر بخواهیم اقتصاد را هم درست کنیم باید از ذهن مهندسان استفاده کرد.

رجبی اذعان داشت: در حوزه طراحی، نظارت و اجرا دستورالعمل‌های زیادی وجود دارد تا مصرف بهینه انرژی عملیاتی و به منصه ظهور گذاشته شود که این امر بر عهده مهندسان است؛ نباید فعالیت مهندسان و دانشجویان مهندسی به کتاب و جزوه ختم شود.

وی تصریح کرد: در رونق ساخت و ساز، اگر دولت بخواهد وارد عمل شود، مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات واگذاری یا باید از جیب مردم داد و یا باید مهندسان از قِبل صرفه‌جویی از مصرف انرژی به منابعی برای تأمین رونق مسکن برسیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: باید تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود تا براساس آن یک پیوست انرژی ساختمان‌ تهیه شود؛ وضعیت بانک‌ها و دولت به گونه‌ای نیست که بتواند رکود مسکن و ساخت و سازها را تحمل کنند.

وی با بیان اینکه باید از طریق صرفه‌جویی انرژی در ساخت و سازها به ارزش افزوده برسیم، تأکید کرد: یکی از مشکلات ما در مواجهه با چالش‌ها، معضل حکمرانی است؛ چرا در مقابل نابودی ظرفیت‌های ملی دچار مماشات هستیم؟

رجبی با تأکید بر حکمرانی صحیح عنوان داشت: مردم باید بدانند که سیاست‌های ثابت ماندن نرخ خدمات، «خدمت» محسوب نمی‌شود؛ هزینه انرژی در کشور ما بسیار پایین است و این امر باعث بسیاری از مشکلات می‌شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *