شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

یگانهای کُرد: انفجار «منبج» فقط به سود داعش و ترکیه است

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 666338
سخنگوی گروه «یگانهای مدافع خلق» کُرد اعلام کرد که انفجار روز گذشته در منبج به سود ترکیه است و به حمله این کشور به منطقه مشروعیت می‌بخشد.
انفجار «منبج» فقط به سود داعش و ترکیه است
به گزارش جهان نيوز، یک انفجار انتحاری چهارشنبه (روز گذشته) در شهر منبج واقع در استان حلب سوریه رخ داد.

این انفجار که در نزدیکی یک گشتی آمریکا رخ داد، باعث شد که چهار نظامی آمریکا کشته و سه نفر دیگر از آنان نیز زخمی شوند.

گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد ظهر امروز پنجشنبه اعلام کرد که این انفجار به سود ترکیه است و به حمله این کشور به منطقه مشروعیت می‌بخشد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه 25 دی‌ماه در خصوص مداخله نظامی احتمالی کشورش علیه شبه نظامیان کُرد سوری گفت که آنکارا «برای مقابله با تروریسم، از کسی اجازه نمی‌گیرد».

اخیرا آمریکا به رغم اینکه با اتخاذ تصمیم خروج نیروهایش از شمال سوریه به ترکیه برای عملیات نظامی در این منطقه چراخ سبز نشان داد، تحت تأثیر فشارهای داخلی و متحدان خارجی خود به آنکارا درباره حمله به شبه نظامیان کُرد مورد حمایت واشنگتن هشدار داده است.

«نوری محمود» سخنگوی یگانهای کُرد اعلام کرد که ترکیه قصد دارد در قوانین و منشورهای بین‌المللی دست ببرد و بگوید که «این منطقه، یک منطقه نا امن است و در آن تروریسم وجود دارد».

محمود در گفت‌وگو با شبکه خبری «سکای نیوز» گفت که ترکیه چنین انفجارهایی را بهانه می‌کند تا حمله به منطقه را آغاز کند.

وی در پایان تأکید کرد که این انفجارها فقط به سود داعش و ترکیه است.

 پایگاه خبری معارض «الحل» سوریه هم گزارش داد که ترکیه نخستین طرفی بود که این انفجارها را محکوم کرد و گروههای مسلح تروریستی وابسته به ترکیه نیز شبه‌نظامیان کُرد را در پس این انفجار معرفی کردند.

آنکارا، شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) و «نیروهای دموکراتیک سوریه» (اس.دی.اف) را شاخه سوری گروهک «حزب کاگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و آنها را در فهرست تروریستی قرار داده است.

شهر منبج در شمال استان حلب و در نزدیکی مرزک ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرداد سال 95 به دست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از اشغال داعش خارج شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *