جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عباس در نشست اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 666265
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در نامه ای به رئیس جمهوری لبنان تصریح کرد که به علت ریاست نشست 77+چین در نیویورک امکان شرکت در اجلاس اتحادیه عرب را ندارد.
عباس در نشست اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، بیروت روز یکشنبه آینده میزبان نشست سران اتحادیه عرب در منطقه ساحلی معروف به «سی ساید آرنا» است اما روز جمعه در هتل «فینیسیا» جلسه وزرای خارجه، اقتصاد و تجارت عرب را میزبانی خواهد کرد و امروز پنجشنبه نشست آمادگی برای اجلاس توسعه ای، اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب را برگزار می کند.

در همین چارچوب عزام الاحمد عضو کمیته اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطینی و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نامه ای را در بیروت به میشل عون رئیس جمهوری لبنان داد که در آن محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با تقدیر از مواضع عون در دفاع از قضیه فلسطینی، مردم فلسطین و قدس نوشته است که امکان شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب را به دلیل ریاستش بر جلسه گروه «77+چین» در نیویورک ندارد و «رامی حمدالله» نخست وزیر تشکیلات را مامور حضور در نشست اتحادیه عرب کرده است.

سازمان گروه «77+چین» محملی برای بیان و ارتقای منافع جمعی کشورهای در حال توسعه و افزایش قدرت مذاکره این کشورها در سازمان ملل متحد در زمینه مسائل اقتصادی و امکانی برای افزایش همکاری فنی و اقتصادی میان کشورهای عضو است.
تشکیلات خودگردان فلسطینی دو روز پیش ریاست این مجموعه را بر عهده گرفت.

همچنین خبرگزاری عربستان اعلام کرد: سازمان همکاری اسلامی از آغاز ریاست دولت فلسطین بر گروه 77 و چین استقبال کرد و آن را دستاوردی تاریخی دانست که می تواند جایگاه سیاسی و قانونی فلسطین را در جهان تثبیت کند.

دکتر یوسف العثیمین، دبیر کل سازمان با تبریک به رئیس دولت فلسطین به خاطر این موفقیت تاکید کرد که این کشور توانایی انجام این وظیفه را با شایستگی و اقتدار دارد.
وی همچنین بر پشتیبانی سازمان از مسئولین دولت فلسطین در مسیر تلاش برای عضویت فلسطین در سازمان های بین المللی و دفاع از حقوق ملت این کشور تاکید کرد.

نخستین اجلاس سطح وزیران این نهاد در سال 1967 در الجزیره پایتخت الجزایر با عضویت 77 کشور برگزار شد. اکنون 132 کشور در گروه 77 عضویت دارند اما با همان نام اولیه شناخته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *