جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تداوم بارش برف و باران تا پایان هفته

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 666238
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه بارش برف و باران در کشور تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: دمای اکثر مناطق طی دو روز آینده کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
تداوم بارش برف و باران تا پایان هفته
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفته، امروز (۲۷ دی ماه) با تقویت سامانه بارشی، گستره بارش‌ها علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و به‌تدریج شرق، شمال شرق و مناطق جنوبی کشور را نیز فرا می‌گیرد و بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با افت ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور به جز شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه ( ۲۸ دی ماه) عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر و به صورت خفیف تر در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود. بارندگی در غالب این مناطق به صورت برف با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وظیفه همچنین بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش باران همراه با وزش باد خواهند داشت و این سامانه سبب کاهش قابل ملاحظه دما -بین ۸ تا ۱۲ درجه- در شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز شنبه ( ۲۹ دی) بارندگی در شرق سواحل دریای خزر، بخش‌های جنوبی دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شمالی و شرق کشور به صورت بارش پراکنده برف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه امروز غرب خلیج فارس و روز جمعه تنگه هرمز، مرکز و شرق خلیج فارس مواج و طوفانی است، گفت: همچنین اواخر امروز و طی فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ دی ماه) نیمه ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید، با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۹ دی ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی ۳ و در حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *