جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دولت یونان از پارلمان رای اعتماد گرفت

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 666193
پارلمان یونان پس از دو روز بحث و تبادل نظر در مورد عملکرد دولت چپگرا و به خصوص مساله حل اختلاف های آتن و اسکوپیا، دوباره به دولت این کشور رای اعتماد داد.
دولت یونان از پارلمان رای اعتماد گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، از مجموع 299 نماینده حاضر در پارلمان یونان و رای گیری، تعداد 151 نماینده رای مثبت و 148 نماینده رای منفی دادند.

با توجه به رای مثبت نمایندگان پارلمان به دولت چپگرای یونان، دولت 'الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان مجدداً رای اعتماد گرفت و به کار خود ادامه خواهد داد.

پس از جدا شدن حزب' یونانیان مستقل' از بدنه دولت ائتلافی یونان به علت مخالفت با توافقنامه آتن و اسکوپیا بر سرنام این کشور، نخست وزیر یونان از پارلمان این کشور خواست به دولت رای اعتماد مجدد بدهند.

نخست وزیر یونان با مثبت و مفید بودن توافقنامه بین آتن و اسکوپیا، قبلاً اعلام کرده بود که این توافقنامه را به زودی به پارلمان یونان برای تصویب و تایید ارایه خواهد کرد که این امر باعث گردید که حزب یونانیان مستقل به رهبری' پانوس کمنوس' از بدنه دولت ائتلافی جدا و از پست وزیر دفاع استعفا دهد.

براساس گزارش های رسانه های خبری یونان، پس از تصویب توافقنامه آتن و اسکوپیا از سوی پارلمان مقدونیه شمالی، یونان در نظر دارد تا پایان هفته آینده این توافقنامه را به پارلمان برای تصویب ارایه کند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ناتو علاقه مند به حل اختلافات آتن و اسکوپیا هستند و از این توافقنامه حمایت می کنند زیرا خواستار هموار شدن پیوستن مقدونیه شمالی به ناتو و اتحادیه اروپا می باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *