سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱۱۷
در پی تحریف ناجوانمردانه از اظهارات اخیر علیرضا زاکانی:

وقتی برخی می‌خواهند بن سلمان را به مردم قهرمان خوزستان ربط بدهند/ نامه دکتر زاکانی به مردم خوزستان

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب: 666145
اینکه کسانی که در مناظره دستشان خالی و زبان منطقشان الکن است پس از مناظره بخواهند با تحریف و کج فهمی از عباراتی روشن و تعمیم نادرست آن ضعف خود را جبران کنند، نه از بزرگ منشی و جوانمردی و کرامت هموطنان عزیز عرب چیزی کسر میکند و نه از ارادت قلبی بنده به آنان.
وقتی برخی می‌خواهند بن سلمان را به مردم قهرمان خوزستان ربط بدهند/ نامه دکتر زاکانی به مردم خوزستان
گروه سیاسی جهان نيوز: در پی شیطنت و اقدام غیراخلافی برخی رسانه ها و فعالین مجازی وابسته به جریان فتنه در تحریف برخی از سخنان دکتر علیرضا زاکانی درباره هموطنان عزیز عرب، در جریان مناظره با مصطفی تاجزاده از مسئولین ارشد دولت اصلاحات، ایشان طی نامه ای به مردم خوزستان، در اینباره توضیحاتی بیان کرده‌اند.

به گزارش جهان نيوز، متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

《بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الَّذِينَ هادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ ... بعضی از یهود، سخنان را از جای خود، تحریف می‌کنند؛ نساء۴۶》

هموطنان ارجمند عرب، خصوصا مردم شریف و مقاوم خوزستان
سلام علیکم
در جریان مناظره اینجانب با آقای تاجزاده، در پاسخ به ایشان که خواستار رفع حصر شدند به این بهانه که ما بتوانیم جلوی شیوخ منطقه سر خود را بالا بگیریم! مطلبی ناظر به بن سلمان و ایادی آدم کش وی ذکر کردم که ایشان و رسانه های وابسته سعی نمودند با تحریف مطلب - به شیوه مخالفان صدر اسلام پیامبر - آن عبارت را به همه اعراب خصوصا ایرانیان عرب زبان تعمیم دهند و مثل همیشه برای فرار از واقعیت و انحراف اذهان از شکست در میدان، بر شکافی قومیتی سوار شوند. اکنون توجه شما را به عین متن پیاده شده مناظره جلب میکنم:

تاجزاده:
"مامعتقدیم شکستن حصر به نفع نظام بود. آقای منتظری حصرش شکست چه اتفاقی افتاد؟ کی ضرر کرد جز کسانی که بدخواه این کشور و این سیستم بودند؟ اگر خدای نکرده برای ایشان در حصر اتفاقی می افتاد کی پاسخگو بود؟ الان هم در خصوص آقای کروبی و مهندس موسوی و خانم رهنورد این رو میگیم. ...

هرکدام این حصرها بشکند زبانمان برای این شیوخ تو منطقه بلند میشه که ما در کشوری هستیم با این همه بدخواه و دشمن و توطئه گری که وجود داره، تونستیم تو کشور خودمون مسائل خودمون رو با همدیگه حل بکنیم. بله اختلاف سلیقه داریم، همه کشورهای دموکراتیک با هم اختلاف دارن."

زاکانی:
"بنده معتقدم اگر فتنه و معرکه گیری جدید نباشد اینها باید محاکمه شوند. اینها آمدند یک ادعای دروغی کردند، آبروی ملت را بردند .

برای اینکه شما جلوی این عربهای سوسمارخورِ آدم تکه تکه کنِ عربستان خوشحال بشوید و بتوانید سرتان را بالا بگیرید، ما باید از یک جنایت بگذریم؟

بزرگترین جنایت را در حق ملت ایران کردند. اینطور نیست که بگوییم یه حرفی این زده، یه حرفی اون زده حالا بگذریم. خون از دماغ کسی آمده مسوولیم. آبروی ملت رفت یا نرفت؟ آبروی نظام رفت یا نرفت؟ رای مردم مخدوش شد یا نشد؟ آمریکاییها تحریم کردند یا نکردند؟"

تاجزاده:
"من خودم به سهم خودم عذرمیخواهم از برادران و خواهران عرب ایرانی و از آقای زاکانی هم خواهش میکنم این ادبیات نژادپرستانه عربهای سوسمارخور را بگذارند کنار. ما با عربها همسایه هستیم. احترامشان را باید نگه داریم. در ایران هم عربها بخشی از هموطنان ما هستند. اینها را بگذارید برای نژادپرستها. اگر نمی خواهیم اسلامی هم نگاه کنیم، انسانی نگاه کنیم. حتما توی این جلسه عذرخواهی کنید برای اینکه اینها مشکل ایجاد میکنه تو این کشور."

زاکانی:
"اون نکته ای که آقای تاجزاده گفتند راجع به عربهای سوسمارخور، من گفتم اونی که با اره برقی آدمها رو قطعه قطعه کرد. شما چرا توجه به این نکردید؟ آقای محمد بن سلمان این آدم کشه، کودک کشه، قاتله.

سوسمارخور که درواقع بزرگترین حُسنشه. مگه می خوای از اون دفاع کنی؟ من گفتم شما نمیخواد سرتون رو در مقابل اون پایین بندازید که به اون ها ثابت بکنی، ما اونقدر بزرگی و عزت داریم.

وگرنه اعراب که جزء این مملکت هستن و عزت و بزرگی رو برای جهان اسلام بخش هاییشون دارن ایجاد میکنن."

هموطنان عزیز و فهیم!
همانطور که ملاحظه کردید کل عبارت ناظر به شیوخ خائن عرب و بالاخص بن سلمان، ولیعهد کودک کش عربستان بود که با دستور وی خاشقچی را با اره برقی تکه تکه کردند و قبل از آن صدها نفر از هموطنان عرب، فارس، ترک، لر و ترکمن ما را در فاجعه منا قتل عام نمودند.

امااینکه کسانی که در مناظره دستشان خالی و زبان منطقشان الکن است پس از مناظره بخواهند با تحریف و کج فهمی از عباراتی روشن و تعمیم نادرست آن ضعف خود را جبران کنند، نه از بزرگ منشی و جوانمردی و کرامت هموطنان عزیز عرب چیزی کسر میکند و نه از ارادت قلبی بنده به آنان.

و همانگونه که در پایان گفتم اینان عزت و بزرگی را برای جهان اسلام ایجاد کرده اند.
جالب آنکه بسیاری از دوستان رسانه ای و مدافعان آقای تاجزاده هم اکنون در شبکه ایران اینترنشنال متعلق به خاندان سعودی و با پول مستقیم محمدبن سلمان در حال ارتزاق هستند و خوشمزه آنکه همینها اکنون در تحریف متن مناظره برای دروغگویی از یکدیگر سبقت می گیرند.

به هر حال همین اتفاق فرامتنی هم به فهم مخاطب از متن مناظره کمک شایانی میکند؛ چراکه موضوع مناظره مربوط به حادثه ای در بیست سال قبل بود و آقای تاجزاده مدعی صداقت در بیان وقایع آن گذشته دور بود در حالیکه به راحتی و برای رسیدن اغراض سیاسی و آدرس غلط دادن به مخاطب سخن چند دقیقه قبل طرف مناظره اش را به راحتی تحریف کرد و سرنخ دروغگویی را به رسانه های حامی اش القا نمود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
کمترین خادمتان علیرضا زاکانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تاجزاده داره از هوای نفسش حرف میزنه آقای زاکانی نگران نباشید بزودی مفتضح خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی به ارزوی دیرینه اش یعنی مناظره با تاج زاده رسید ...............
نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران
Iran, Islamic Republic of
کسانی که شعارشان زمانی این بود: "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" حالا در برابر صحبت واضح زاکانی که خطاب به سعودی هاست می گویند به عرب ها توهین شده است!
Iran, Islamic Republic of
هر قومی چه عرب و چه عجم خوب و بد دارد، در عجم کسانی مانند چمران بود که نور با خود داشت، و مثل رجوی پست و خونخوار نیز در بین ما هست، در عرب هم کسی مانند نصرالله است که جان من عجمی به فدایش، و کسی مانند محمد بن سلمان اره به دست هم هست که ای کاش سوسمارخوار بود، او خودش سوسماری خونخوار و آدم خوار است
Iran, Islamic Republic of
لطفا به سوسمار توهین نکنید با مقایسه بن سلمان پلید با این حیوونی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز دست نگه دار !!!
تاجرزاده ها همسن ما باید بررسی کرد چطور رشد کردن !! چرا امثال من افت کردیم !
....
Iran, Islamic Republic of
خوردن سوسمار و مارمولک های بیابانی در بخش هایی از صحرای عربستان اکنون یک واقعیت است که عکس های آن در اینترنت موجود است. این اتفاق، اما، در عراق، سوریه، لبنان، ایران و مانند آن گزارش نشده است.
Iran, Islamic Republic of
مردم غیور ایران اعم از عرب ،کرد، لر ، آذری ،ترکمن ، فارس و ...و زرتشتی ،کلیمی ، مسیحی و مسلمان سنی و شیعه با هم دوست و برادرند و در مقابل تهاجم بیگانگان مشتی واحد هستند در دهان آنها.
یک بام و چند هوا؟
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجزاده دوستان اصلاحاتی بالاخره عربها خوبن و محترم یا ...
لطفا یه سری به نظراتتون در خصوص سایر موضوعاتی که بحث عربها و مسلمونها مطرح بوده بزنین شاید در تنویر افکار محترم و روشنفکرمابانه تان موثر افتد!
United States
...
United States
سانسور و سانسور و سانسور ها ها ها فقط وابسته باشید و بخورید و اختلاس کنید مردم هم خفه !!!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل تاجزاده سیاسی نیست...
Iran, Islamic Republic of
عرب های ایران مثل خودمان فلافل و بندری می خورند، دم همه شان هم گرم، مع السلام.
Iran, Islamic Republic of
....
من عرب نیستم اما امام من علی (ع) است
Iran, Islamic Republic of
من عرب نیستم؛ اما امام من مولا علی (ع) هاشمی عربی است، همو که از هر عرب و عجمی به غیر از محمد (ص) برتر بود.
جان من فارسی به فدای خاک کفش علی (ع) باد
لعنت خدا بر جانوران سعودی و منافقین خلق، چه عرب، چه عجم
درود بر یاران مهدی آخرالزمان، چه عرب، چه عجم.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش سعودی ها و نیز امثال رجوی ها سوسمارخوار بودند، آنان موجوداتی پست و خونخوارند که به جان و ناموس عجم و عرب رحم نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
تاجزاده ها در بحران هایی مانند سوریه و یمن و عراق نشان داده اند که در سمت خونخواران سعودی اند نه در سمت اعراب مقاوم منطقه
Canada
آقا من اصلا با عرب های ایران کاری ندارم.همون بن سلمان. بن سلمان از فرعون بیشتر کودک کشته؟(اگر تعدادش مهم باشه اصلا). خدا به موسی فرمود که با فرعون چگونه حرف بزن؟
Iran, Islamic Republic of
خود همان خداوند هم در قرآن به تحقیر آمیز ترین شکل می فرماید:
بسم الله الرحمن الرحيم تبت يدا اءبى لهب و تب (1) ما اءغنى عنه ماله و ما كسب (2) سيصلى نارا ذات لهب (3) و امراءته حمالة الحطب (4) فى جيدها حبل من مسد (5)1 - بريده باد هر دو دست ابولهب (و مرگ بر او باد). 2 - هرگز مال و ثروت او و آنچه را به دست آورد به حالش سودى نبخشيد.3 - و به زودى وارد آتشى مى شود كه داراى شعله فروزان است . 4 - و همچنين همسرش در حالى كه هيزم به دوش مى كشد،
5 - و در گردنش طنابى از ليف خرما است !
Iran, Islamic Republic of
....
هاشمی : مرگ بر فتنه گر و درود بر همه اقوام ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ما ملت ایران تشکیل شده از عرب و فارس و ترک و لر و بلوچ و ترکمن و سایر قومیت ها هستیم همه عزیز و بزرگوارند
فتنه گران کور خوانده اند و باید آرزوی اختلاف افکنی را به گور ببرند
فتنه گران باید محاکمه و به سزای عملشان برسند
حساب هموطنان عرب ما از شیوخ آل سقوط و ...جداست
Iran, Islamic Republic of
اما به نظر من ایشون اشتباه کرد. چه نیازی بود ایشون بگه سوسمارخور،
حداقل خوب بود در انتهای نامه یه عذرخواهی می‌کرد و می‌گفت اگر بر اثر سهو من جمله ای گفتم که تکدر خاطر هم وطنان عرب زمان را فراهم کرده، از ایشان عذرخواهی می‌کنم. نه فقط توجیه بکنند که نه من منظورم فلان بود بهمان شد.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
برای چی آقای زاکانی باید عذر خواهی کنه ؟
خود عذر خواهی یعنی اینکه بنده توهین کرده ام !
در صورتی که ایشون توهینی نکرده
البته بهتر بود که با بکار بردن این کلمه بهانه دست فتنه گران افسادطلب نمی داد
ولی منظور ایشون از سوسمار خور ، وهابی ها بوده نه اعراب حتی عربستان
منظور زاکانی مشخص بود، اما امثال تاجزاده به دنبال فتنه گری خودشان اند
Iran, Islamic Republic of
مگر شما تاجزاده را نمی شناسید؟
Netherlands
....
United Kingdom
اقای هاشمی الان ساندیس خنک مزنه اش چنده ؟
Iran, Islamic Republic of
تو انگلیس هم ساندیس میدن انگار
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بستگی داره با دلار جهانگیری محاسبه کنی یا دلار آزاد یا دلار رقابتی.
البته قرار بود که چنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که به یارانه نیازی نداشته باشیم.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
مظنه یا مزنه دوست عزیز باسواد!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم آقای تاج زاده از آقای زاکانی دفاع کنند و سوتفاهم ایجاد شده نسبت به هموطنان عرب زبان و دیگر عرب زبانان برطرف شود...
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
دفاع تاجزاده از بن سلمان قاتل کودکان و زنان یمن و قاتل جمال خاشقچی مظلوم مایه تاسف و شرمساری است .
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
کودتاچیان سال 88 که باعث تهدید امنیت ملی و ترغیب دشمن به تحریمهای ظالمانه و خسارات فراوان به کشور شدند باید اعدام شوند رفع حصر سران فتنه خیانت به ملت شریف ایران است .
اول یک محاکمه آزاد و علنی
Iran, Islamic Republic of
وقتی از محاکمه وحشت دارین صحبت از اعدام فقط برای خندیدن خلق الله خوبه
Iran, Islamic Republic of
حداقل مجازات سران فتنه به جرم تهدید امنیت ملی و تهییج مردم به بلوا و آشوب اعدام است .
Iran, Islamic Republic of
خوبه برای یک دفعه وبرای همیشه محاکمه واعدام کنید.
رضا
United Kingdom
ویدیو موجود هست و همه میفهمند کی دروغ میگه. با کسره فتحه هم نمیشه جمعش کرد.
دلواپس
Romania
...
Iran, Islamic Republic of
اعراب خوزستان ایرانی هستن و عزیز دل مردم ایران هستن اعراب ملخ خور و سوسمار خور اعراب جاهل کشورهای حاشیه خلیج فارس هستن که ترامپ دولت های آنها را مثل گاو شیرده می دوشد و تاراج می کند.
ج ر
من مخالف استفاده از این الفاظ هستم که میتونه باعث ناراحتی مردم عادی از هر کشوری بشه اما در رابطه با اعراب ایران اینکه بخشی مهم و اتفاقا آباد و پر نعمت بوده و هستن و هیچ زمانی نیاز به خوردن ملخ یا سوسمار نداشتن ، اینا مربوط به تاریخ بیابانهای بی آب و علف عربستان میشه که شاید عادت ایجاد کرد برای اونها تا سالیان
عرب
Iran, Islamic Republic of
خیلی تند رفتی عزیز ,عرب عرب هست چه ایرانی چه هرکشوری . نه تنها شما ونه آقای زاکانی نمیتونند این اهانت را ببخشند.
یک عرب ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مشخص است که هدف آقای زاکانی اعراب ایران نیست و حتی قوم عربی هم نیست، بلکه ایشان به درستی جماعت سلفی و وهابی اره به دست سعودی و اماراتی را خطاب کرده که از قضا بمب و موشک بر سر اعراب یمنی و ایرانی و لبنانی و سوری نیز ریخته و می ریزند....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ای والله دکتر دمت گرم ای جانباز انقلاب ودوران دفاع مقدس.
Iran, Islamic Republic of
وقتی می بینی طرفت تقوای رسانه های را رعایت نمیکند چرا مناظره میکنی؟
اینها دنبال فرصتی بودند تا از گاف خویینی ها فرار کنند که این مناظره داد
ولو به نفع ذاکانی تمام شده باشد
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست میفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بجای شما بودم مرتب از حرفهای اخیر خویینیها میپرسیدم تا جریان تزویر رسوا شود و سر بلند نکند
Iran, Islamic Republic of
من اون مطلبو دیدم با اینکه موافق اقای زاکانی هم نیستم اما کار اشتباهی کردند چون ایشون توهینی به اعراب نکرد .
تفرقه نیندازیم ما همه زیر یک بیرق و پرچمیم با همه اختلاف نظر هایی که داریم هممون اگر اذن جهاد باشه جانمون بر کف برای فارس و عرب و لر و کرد خواهد جنگید .
عادل ایرانی
اقای زاکانی جوگیرشدی یک مطلب نامعقول رابیان کردی حالاداری توجیه میکنی..از88 به اندازه کافی بهره برداری کردید..ولله اگه موسوی وکروبی به اندازه یکصدم احمدی نزادودارودسته اش به این نظام لطمه زده باشندچرادرمورد انهاحرف نمیزنیدوسکوت کردید.
منصور
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد به این کشور و مردم خدمت کرد اما موسوی و کروبی و خاتمی خیانت کردند.
United Arab Emirates
از امثال تاجزاده چقدر می توان توقع داشت؟!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
اه اه ! حالم بهم ميخوره از اين نوع جرزنى ! مرد حسابى تو اشتباه كردى الآن هم درست نيست بعد از مناظره به تاجزاده و جناحش بد و بيراه بگى !!!!
Iran, Islamic Republic of
فرض مثال ایشان اشتباه کردند آیا باید از آن سوء استفاده کرد و تفرقه انداخت؟
Iran, Islamic Republic of
اه به خودت
United Arab Emirates
در مواقع تهوع که ظاهرا زیاد به شما دست می ده توصیه اطبا خوردن متوکلوپیرامید است.بخورید افاقه می کنه.
عباس
Iran, Islamic Republic of
ولله آقای زاکانی حرف شما با هر تعریفی مصداق بارز نژاد پرستی است. چه خوشتان بیاید و چه نیاید.
هاشمی : به عباس
Iran, Islamic Republic of
پس حرف قرآن هم نژاد پرستی است که می گوید
الاعراب اشد کفرا و نفاقا ؟
اعراب بیابانی جاهل لجوج را می گوید که حاضر نبودند به حرف گوش کنند و اگر خوب بود بپذیرند
اعراب کشور ما مسلمان و انقلابی هستند و هرگز حاضر نیستند با بن سلمان و دیگر جنایتکاران در یک گروه به حساب بیایند و از آنها متنفرند
Iran, Islamic Republic of
از قران برای زاکانی مایه نذار
بشین سر جات
Iran, Islamic Republic of
آنانی ضد عربند که بر سر عرب یمنی موشک می ریزند، امثال زاکانی که حتی به قیمت فحش خوردن از برخی هموطنان خود، در فتنه ی منطقه ای پشت سر اعراب با غیرت عراق و سوریه و لبنان و یمن ایستاده اند.
Iran, Islamic Republic of
مردم سوريه آيا عرب نيستند ؟!
هاشم
Iran, Islamic Republic of
از قرآن برای نجات شما از گمراهی مایه می گذارم عزیزم
اصلا زاکانی و امثال او به کنار
ببین شما چقدر کج و لجوج هستید
یعنی شما هم خوی همان اعراب لجوج بادیه نشین زمان پیامبر را دارید
Iran, Islamic Republic of
خراب کردی اقای زاکانی.
شما اگه کمتر حرف بزنی مشکلی پیش میاد؟
United Arab Emirates
اونوقت زمینه برای مزخرف گویی امثال شما باز می شه. بزار چهارتا آدم حسابی هم حرف بزنن.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه ی مناظره با امثال تاجزاده همینه، اون ها هویتشون همین کاراست، نه چیز دیگه. تاجزاده ها هشت ماه کشور رو به آشوب کشیدن، به جای مجازات، باهاشون مناظره می کنند
Netherlands
آدم حسابى ؟! اى خدا به كى ميگه ادم حسابى ؟!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
"اونوقت زمینه برای مزخرف گویی امثال شما باز می شه." تویی که گفتی و تویی که منتشر کردی.
حلالتون نمیکنم.
عباس
United Arab Emirates
دوست من چند نکته وجود دارد.
۱. بسیار بسیار ناپسند است که خود را موجوداتی مصون از اشتباه بدانیم و برای توجیه آن به هر وسیله ای متوسل شویم. این خصلت فی نفسه بسیار خطرناک است.
۲. نژاد پرستی سخن جناب زاکانی در سوسمار خور نامیدن نژادی از انسان ها( گروهی از انسان ها) می باشد و به نظرم جای هیچ توجیهی ندارد.
۳. آیه ای که شما ذکر کردی بیان یک انتقاد یا بیان یک حقیقت در مورد اعراب بادیه نشین است از جانب خدا و کوچکترین توهین و تحقیری توش نیست. نمیدونم واقعا چه ربطی به توهین جناب زاکانی داشت. ما هم میتونیم به هر کسی نقد داشته باشیم بدون توهین تحقیر و نژاد پرستی.
Iran, Islamic Republic of
البته آقای زاکانی می توانستند بهتر بیان کنند. برخی از اعراب هموطن و مسلمانمان از این توع تعابیر ناراحت می شوند. این نکته را به یاد داشته باشید که حریف جنگ روانی را خوب بلد است. پس بدون دادن بهانه بحث کنید.
United Arab Emirates
اتفاقا فتنه گری امثال تاجزاده بهترین سندش همینه
م. ناظر
United Arab Emirates
آقای زاکانی
علیرغم مخالفت شدیدم با امثال حضرتعالی، به علت اهانتها، تهمتها و همراهیهایتان با کارفرمایان و عملهٔ فتنهٔ۸۸ در هتکِ احمدی‌نژاد؛ اطاعت از ....لَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ.... ملزم میسازدم که پیشنهاد کنم آیات الهی مثل الْأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْرًا وَنِفَاقًا وَأَجْدَرُ أَلَّا يَعْلَمُوا حُدُودَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ
ﺑﺎﺩﻳﻪ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ [ ﺟﺰﻳﺮﻩ ﺍﻟﻌﺮﺏ ﺑﻪ ﺳﺒﺐ ﺩﻭﺭﻯ ﺍﺯ ﻋﻠﻢ، ﺩﺍﻧش، ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺑﻴﻨﺶ ]ﺩﺭ ﻛﻔﺮ ﻭ ﻧﻔﺎﻕ [ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ] ﺳﺨﺖ ﺗﺮ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻫﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﺣﻜﺎم ﻭ ﺣﺪﻭﺩ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ، ﺳﺰﺍﻭﺍﺭﺗﺮﻧﺪ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ؛ را پیشِ چشم و گوش این قبیل موجودات بیاورید، شاید، شاید، شاید در مغزشان هم فرورود. البته بعید میدانم که قلوبهم غُلف.
گل افشان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
باید یک محاکمه ای که کشورهای غربی و اروپائی محکوم شوند برگزار شود چون آنها تلاش داشتند از هم پاشی و فرو پاشی ملت ایران را کلید بزنندشاید بشود گفت باید یک مناظره باید صورت پذیرد اما الان زمانش نیست باید بگذارند یک دو تا پنج سال دیگر این کار انجام شود باید خارجیها بدانند ایرانیان با هم هستند در مقابل توطئه های مستکبران و اگر بخواهند آنها را بپاشونند آنها با خردورزی آنها را از هم می پاشند و نظام مستکبرشان را منقرض می نمایند ولی الان به دلائل امنیتی صلاح نیست چنین کاری انجام شود چون هنوز دشمنان از ضربه زدنهایشان کاملا دست برنداشته اند و همینطور اگر می خواهد حصر این سه آدمی که در سیاست جائی نخواهند داشت برطرف شود باید ضمانت کتبی بدهند که با دشمنان ایران رفتاری همسو نخواهند داشت و فعالیتهای سیاسی و تشنج آفرین نخواهند داشت و از کشور هم خارج نشوند و تحت نظر باشند و بدون و سر و صدا هم حصر بداشتنشان باشد متاسفانه همین رسانه ها بعضی اوقات آبشخور نیات سوء دشمنان می شوند حتی اگر چنین نیتی نداشته باشند و کم کم و بتدریج حصر برداشتن ممکن شود و علتش پیشگیری از سوء استفاده نیات سوء دشمنان خارجی و سوء استفاده از عوامل داخلی باشد.
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک بچه حزب اللهی عرض می کنم. عباراتی که اقای زاکانی بکار بردند اشتباه بوده. سوسمارخور بودن و ملخ خور بودن اعراب (حتی اعراب سعودی) یه عبارت نژادپرستانه است. از شما که عنصر بسیجی هستید بیستر از این انتظار می رفت. با سلاح منطق جلو برید. امیدوارم نظرم منتشر بشه
هاشمی: به ۷:۵۸
Iran, Islamic Republic of
لطفا نگو بچه حزب اللهی !
بگو دوستدار انقلاب و نظام اسلامی
وقتی امام سجاد (علیه السلام) با آن مقام عصمت در دعا به خدا عرضه می دارد
" اللهم اجعلنی من حزبک "
خدایا مرا از حزب خود (حزب الله) قرار بده می فهمیم که حزب اللهی بودن مقامی بس والا می باشد که امام آن را از خدا می خواهد و خود را حزب اللهی نمی داند
آن وقت ما خیلی راحت خود را حزب اللهی بدانیم واقعا چگونه قابل قبول است دوست عزیز
البته استدلال فوق را از صحبت های آقای قرائتی یادگرفتم و نقل کردم
Netherlands
....
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی حدیث امام هادی رو بخونید امام هادی علیه السلام :مجادله پیوند دوستی‎ها را می‎گسلد و برادری را از بین می‎برد، کمترین چیزی که در مجادله وجود دارد غلبه یافتن بر یکدیگر است و این خود عامل اساسی قطع رابطه است.
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
در حال جناب آقای زاکانی شما کمی ناپخته گری کردید و نباید این حرف رو میزدید، مومن باید زیرک باشد. هیچ ضرورتی نداشت که شما این لفظ رو بکار ببرید . خواهشا در خروجی کلامتان بیشتر دقت به خرج بدهید . چرا که بعضی صحبتها برای نظام هزینه دارد. البته که ما واقف به منظور شما بودیم و هستیم لیکن نباید آتو بدست مخالفین بدهید. کمی مراقبت بیشتر در گفتار.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم ایشون اشتباه کرد. چه نیازی بود ایشون بگه سوسمارخور،
حداقل خوب بود در انتهای نامه یه عذرخواهی می‌کرد که اگر بر اثر سهو من جمله ای گفتم که تکدر خاطر هم وطنان عرب زمان را فراهم کرده، از ایشان عذرخواهی می‌کنم. نه فقط توجیه بکنند که نه من منظورم فلان بود بهمان شد.
Iran, Islamic Republic of
منم نظر شما را دارم
به جای این همه توجیه بگه اینجای حرفم اشتباه بود ببخشید
"اگر برای یک اشتباه هزار دلیل بیاوری می شود هزارو یک اشتباه"
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
چرا تاجزاده را محکوم نمی کنید که دارد حرف زاکانی را تحریف می کند
و فقط به زاکانی می گویید اشتباه کرده ای که این حرف را زده ای
زاکانی توصیح کامل در مورد حرفش داد
امام علی هم خطاب به اعراب می گوید : شما آب تیره می خوردید و ...

بخشی از خطبه:
خطبه اي است از آن حضرت (علیه السلام):
در اين خطبه عرب را پيش از بعثت پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله )توصيف مي کند، سپس حال خود را پس از بيعت با او بيان مي نمايد.

عرب پيش از بعثت

"خداوند متعال، محمد (صلي الله عليه و آله )را تبليغ کننده بر عالميان و امين براي فرستادن قرآن و رسالت، مبعوث نمود. در آن حال شما گروه عرب، داراي بدترين دين بوديد و در بدترين جامعه زندگي مي کرديد. در ميان سنگهاي سخت و مارهاي ناشنوا سکني داشتيد. آبهاي تيره مي آشاميديد، و غذاي خشن مي خورديد، و خونهاي يکديگر را مي ريختيد، و از خويشاوندان خود قطع رابطه مي نموديد. بتها در ميان شما (براي پرستش) نصب شده و گناهان و انحرافها سخت به شما بسته بود."
آیا این کلام امام علی هم تبعیض نژادی است ؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
United States
در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی بین قومیت ها نیست . سالهاست که دکتر زاکانی را می شناسم. مردی بزرگوار. باسواد و توانمند و انقلابی و بسیار خاکی. در ضمن ایشون رزمنده و جانباز دفاع مقدس هم هستند. متاسفانه سالهاست که اصلاح طلبان و امثال تاجزاده دارن با این کار ها و حرف ها دارن به حیات سیاسی خودشون ادامه میدن.
عباس
United Arab Emirates
اصلا نیست اصلا.
ما هم کر و کوریم تو ایران.
حسین
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر زاکانی عزیز، در همین حد که به طور دقیق نام بن سلمان و تکه تکه کردن با اره برقی را در ابتدا به زبان نیاورده اید برای شما که هم سخنورید و هم سیاست مدار، جای اشکال را بر شما وارد می کند. به دلیل اینکه منظورتان شاید به درستی گفته نشده و یا به درستی برداشت نشده باشد بهتر است برای جلوگیری از هرگونه ابهامی در همین حد نیز عذرخواهی کنید. مطمئن باشید عذرخواهی چیزی از بزرگی انسان نمی کاهد. کاری که دکتر محسن رضایی در خصوص کربلای 4 انجام داد و زود جمع شد شما نیز انجام دهید
Iran, Islamic Republic of
سخنور ؟! سياستمدار ؟!
آدم بى مايه ! كلمات محترمند ، بى حساب خرج نكن ! انسان كه نبايد هر خزعبلى به ذهنش اومد بلغور كنه، زاكانى يه مهره اجرائيست، نه كم نه زياد !
United States
از برادر زاكاني انتظار بيشتري داريم، ايشون بايد فصاحت كلام داشته باشند، متاسفانه اين كمبود خودش رو در بحث هاي ايشون در كميسيون بررسي برجام هم نشون داد.
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
دکتر زاکانی پیرو واقعی رسول الله و ائمه هستند که همگی عرب هستند.
البته جناب زاکانی اشتباه کردند. کاش این حرف رو هم نمی زدند.
کسانی که سالهاست از کمک ایران به اعراب فلسطین، لبنان، عراق و سوریه شاکی هستند حالا برای توجیه عملکرد زشت خود از یک اشتباه لپی زاکانی سوء استفاده می کنند.
شاهد بودید که نماینده سراوان وقتی می خواست اشتباه خودشو توجیه کنه، عمل زشت خود رو مرتبط به قوم بلوچ و اهل تسنن نمود. مسلم است که این اقدام او از فحش او به کارمند گمرک بسیار زشت تر بود.
این رفتارها نشان می دهد امثال تاج زاده و نماینده سراوان دلشون برای ایران و اسلام نمی سوزد.
Iran, Islamic Republic of
اعتراض به عملكرد ايران در مورد سوريه يا يمن چه ربطى به نژادپرستى داره ؟!
Iran, Islamic Republic of
خودت میدونی که ربط داره...
چرا وقتی زن وبچه یمنی و سوری کشته میشن شماها صداتون در نمیاد ولی اگر چند نفر اروپایی کشته میشن شمع روشن میکنید؟
شماها با اعراب مشکل دارید ولی الآن از اشتباه زاکانی دارید استفاده سوء می کنید.
تاج زاده نماینده فتنه گران 88 در تمام دنیا بود که مقابل زاکانی مناظره کرد. شکست تاج زاده، تمام فتنه گران را به دست و پا انداخته و دنبال ایجاد حاشیه هستند.
Iran, Islamic Republic of
عجیب طایفه ای هستند این افسادطلبان فرصت طلب ازیک طرف نظام را محکوم ودایم شعار نه غزه ونه لبنان ونه‌ عراق ونه سوریه ونه یمن میدهند وازاینطرف برای جانبداری‌ازعربها یقه چاک میدهند همین الان جریان وابسته به تاجزاده درجلسات تشکیلاتی خود فشاربه نظام را برای پذیرش برجام منطفه ای که همانا خارج شدن از سوریه ولبنان وحماس است تصویب میکنند
United Arab Emirates
اشخاص بی تقوا وقتی در منطق کم ميارن، وچیزی برا گفتن ندارن دست به فتنه گری میزنن. تاجزاده هم الآن چون کم اورد خواست دست به فتنه دیگری بزنه (مثلاً ما اعراب خوزستان رو تحریک کنه). که بار دیگه رسوا شد.
غلامرضا جعفری
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی خود را در تله این غیر خودی ها نیندازید. آنها از صدر تا ذیل مصداق
يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ . فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ . وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ . أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰكِن لَّا يَشْعُرُونَ
هستند.در گیر حواشی نشوید.
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
گرچه آقاي زاكاني شايد منظورشان همه عربها نبوده است ولي بايد در اداي كلمات دقت بيشتري مبذول فرمايند تا نياز به نامه نگاريهاي بعدي نباشد.
راستش در اين مناظره آقاي زاكاني بارها از الفاظ زشت ديگري هم درباره برخي افراد استفاده نمودند.
Iran, Islamic Republic of
اما آنچه زاکانی درباره کوی دانشگاه گفت، روایت تکرار شده بیست سال گذشته بود که در صدا و سیما پخش شده بود. در مقابل تاجزاده به استناد به گزارش‌های منتشر شده توسط نهاد‌های رسمی حاکمیتی، سعی داشت جریان مقابل را محکوم کند.
M
United States
عرب شامل اهوازی ویمنی وعراقی هم میشه اقای زاکانی توهین هم توهینه فرق هم بذاری به همه برمیخوره حالاشخم زدن بدترمیکنه نه بهتر
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی این مردم هستند که در رابطه با مناظره باید داوری ونظر بدهند اینکه خود شما از حرفهای خودت تعریف وحرفهای طرف مقابل را الکن معرفی کنی ، قضاوت مردم پسند نمی باشد ، مشک آنست که خود ببوید ، نه آنکه عطار بگوید.
Iran, Islamic Republic of
مغلطه و گل آلود کردن موضوع نشاندهنده خباثت ذاتی این دار و دسته است.!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای زاکانی اگر می شود گزارشی از اخرین وضعیت ( رشوه بگیران قرارداد کثیف و ننگین کرسنت ) به مردم بده .
یه بنده خدایی
Iran, Islamic Republic of
سلام
خیلی باحالیم
ما نه تنها دیگران سر کارمون میذارن،‌ خودمونم خودمونو سر کار میذاریم. ...
Iran, Islamic Republic of
افرين دوست عزيز ! اما چه فايده ؟! اين جماعت قسم خورده اند كه چيزى نفهمند !
Iran, Islamic Republic of
چه خبره جهان میخوای احمدی نژاد دوم بسازی حالا نوبت این سوپرمن هست ول کن بابا دیگه مردم رو حرف شما حساب باز نمی کنند .
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی واقعیتش آن است که اشتباه کردی که گفتی عربهای سوسمارخور اگرچه بعدش آمدی درستش کردی گفتی منظور اون شاهزاده بود بهتر بود با یه عذرخواهی مساله را حل می کردی چیزی هم از شما کم نمی شد که شاید بیشتر هم می شد. اما حیف....
Iran, Islamic Republic of
اشتباه كرد ؟! ...
فرانک
Romania
اصلا با خورد و خوراک اقوام و ملل چکار داریم؟؟؟!!! حالا فلان ملت ملخ میخورد یا سوسمار یا سوسک یا موش یا سگ یا خوک یا گربه یا کرم یا گاو یاگوسفند و مرغ و بوقلمون و ...... به ما ربطی ندارد.
هر وقت هم خواستید نام دشمنانتان را ببرید بهتر است از نام ملل و اقوام استفاده نکنید و از نام اصلی آنها استفاده کنید مثل" صدام بعثی "یا" آل سعود " یا " رژیم آمریکا" یا " رژیم صهیونیستی" ...... حتی شعار مرگ بر آمریکا هم غلط است . باید گفته شود "مرگ بر رژیم آمریکا"
Iran, Islamic Republic of
زاکا نی اخه چه عددی که نامه بنویسد
Iran, Islamic Republic of

...
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت حرف آقای زاکانی با تمام احترام اشتباه بود . اینکه اسم عرب بیاورم و بعد پسوند بزاریم و بگوییم منظورمان فلانی بود اشتباه است.
Iran, Islamic Republic of
احتراما یک بار دیگر خود فیلم مصاحبه را ببینید تا دچار خود معلم اخلاق پنداری مجازی نشوید. منظور آقای زاکانی و اشاره ی شفاف ایشان به سعودی اظهر من الشمس است، واضح است اگر مرضی در قلب ها نباشد.
البته یک ایرادبه آقای زاکانی وارد است و آن مناظره با امثال تاجزاده است، این هایی که مناظره برایشان، راهی برای مشروع شدن و فرار از محاکمه و اجرای حدود الهی است.
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی ؛ شهامت عذرخواهی هنر مردان بزرگ است ؛ در مناظره نباید به بهانه کار بد یک نفر از یک قوم مثلأ بن سلمان جنایتکار ؛ جوگیر شد و قومی را متهم کرد و صفتی را به همه آن قوم تعمیم داد /
عذرخواهی از غرور سیاسی بهتر است و دیگر اینکه ؛ تهمت های پس از مناظره به تاجزاده ؛ باز هم کار شما را خراب تر کرد عزیزم !!!!
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی صداش را توجیه کردی بوش را چه میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای زاکانی از اخرین وضعیت (رشوه بگیران قرارداد ننگین کرسنت) گزارشی به مردم بده .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا ادعای تقلب در انتخابات از مجرای قانونی توسط خودمان و بین خود مان حل و فصل نشد . ...
Iran, Islamic Republic of
کشور ایران به جرم حمایت از اعراب غیور لبنا ن و فلسطین و حمایت از سوریه و عراق که دو کشور عرب هستند این طور تحت فشار سه ضلع استکبار و عبری و عربی جاهلی عربستان و امارات قرار گرفته است .
فتنه گران از هیچ عملی برای ایجاد فتنه در کشور فروگذاری نمی کنند حتی در زمان مناظره برای شفافیت در جریانات رخ داده شده در کشور