پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کی‌روش: باید قدردان تیم داوری باشیم

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب: 666144
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، گفت: دو موقعیت بسیار خوب داشتیم که نتوانستیم آنها را تبدیل به گل کنیم.
کی‌روش: باید قدردان تیم داوری باشیم
به گزارش جهان نيوز، کارلوس کی‌‌روش بعد از تساوی بدون گل مقابل عراق و صعود به عنوان تیم اول گروه چهارم به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری بعد از بازی، گفت: بازی پر فشاری را شاهد بودیم. در این بازی هر دو تیم بازی خوبی انجام دادند. بدون شک هواداران هر دو تیم از این بازی لذت بردند.
* در نیمه دوم استراتژی ما تغییر کرد

وی افزود: در نیمه اول فاتح میدان بودیم. دو موقعیت بسیار خوب داشتیم که نتوانستیم آنها را تبدیل به گل کنیم. در نیمه دوم از بعد استراتژیک برنامه تیم ملی ایران تغییر کرد.تلاش کردیم روی ضد حملات کار کنیم. می‌خواستیم اجازه بدهیم عراق کار خودش را انجام دهد. در نیمه دوم بازی تقسیم شد. ما یک فرصت و عراق هم یک فرصت به دست آورد. بابت روحیه‌ای که از تیم شاهد بودیم امروز بازی خوبی انجام دادیم.
* از این پس همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده است

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا امروز تیم ایران محک خوبی خورد؟ گفت: در حال حاضر تیم نیاز به استراحت دارد.باید از لحاظ روحی و روانی خودمان را متمرکز بازی‌های پیش رو کنیم. جام‌ ملت‌ها به معنای واقعی از این به بعد شروع می‌شود چرا که از این پس همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده است.باید نگاه‌مان را بسیار دقیق کنیم و با تمرکز بالا آماده مسابقات بعدی شویم.
* شاهد حضور 3 تیم خوب در زمین بودیم

کی‌روش در ادامه خاطرنشان کرد: باید بگویم امروز شاهد حضور سه تیم خوب درون زمین بودیم. تیم‌های خوب ایران، عراق و تیم داوری. داور با تجربه‌ای بازی امروز را قضاوت کرد و تصمیمات خوبی گرفت. سه هدف داشتیم. هدف اول ما این بود که صعود کنیم وقتی حس کردیم می‌توانیم صعود کنیم هدف بعدی ما برای صعود به عنوان تیم دوم بود. هدف سوم ما این بود که از تمام بازیکنان استفاده کنیم. نسبت به مسابقات قبلی 5 تغییر داشتیم و همه ثابت کردند توانایی بازی درون زمین را دارند.
* بازیکنان شخصیت بزرگ و کاراکتر فرهیخته‌ای دارند

وی افزود: بازیکنان من ثابت کردند همه آمادگی لازم را دارند. وقتی نیاز به انجام بازی روان بود این کار را کردند. در دقایقی که بازی احساسی و پر فشار شده بود بازیکنان نشان دادند شخصیت بزرگ و کاراکتر فرهیخته دارند.آنها نشان دادند تصمیم درست را می‌گیرند و حتی اگر نیاز باشد در کنار زمین آواز بخوانند یا هر کاری دیگر انجام دهند در این راستا اقدام می‌کنند.
* هر روز فرصت بازی مقابل مسی یا رونالدو را به دست نمی‌آورید

کی‌روش در مورد اینکه چرا او قبل و بعد از بازی داور را تحسین می‌کند و آیا این یک پیام برای داوران است، یادآور شد: به هیچ عنوان. شما هر روز فرصت بازی مقابل مسی و رونالدو را ندارید. این داور هم با توجه به تجربیات بزرگ و عدیده‌ای که در فوتبال دنیا و جام جهانی دارد یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین داوران دنیا است و برایمان باعث افتخار بود که او امروز قضاوت این بازی را برعهده داشت.
* باید قدردان تیم داوری باشیم
سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: باید قدر دان تیم داوری باشیم. داوری را دیدیم که بازی وقتی احساسی و پر فشار بود خیلی قاطع تصمیم گرفت و مثل برخی داوران نبود که در مواقع حساس عصبی می‌شوند و بهم می‌ریزند. باید قدردان این دستاورد داور باشیم. فوتبال برنده این بازی بود.
* انتقاد کی روش به خبرنگار عرب زبان

در ادامه کی‌روش خطاب به این خبرنگار عرب زبان، که از داوری سوال پرسیده بود، گفت: به خوبی سوال دیروز شما را به خاطر دارم. سوالی که در جمع همکارانتان پرسیدید و اشاره کردید که هنوز انتقاداتی در ایران از سوی یک مربی در مورد شما ( کی‌روش ) وجود دارد. حرف‌های دیروز خودم را هم به خوبی در خاطر دارم. دیروز قدرت عراق و مربیان این کشور را تحسین کردم. شما که نماینده یک سرویس خبری بسیار قوی هستید باید بیشتر دقت کنید شاید یک مقدار در اطلاعاتتان گمراه شده‌اید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *