شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
علیخانی:

اخذ عوارض از طرح زوج‌ و فرد غیرقانونی است

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 666087
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با شاره به اینکه اخذ عوارض از طرح زوج و فرد خلاف است گفت: عموما ثبت‌نام برای طرح ترافیک جدید برای سال آینده در ماه‌های پایانی سال جاری انجام می‌شود.
اخذ عوارض از طرح زوج‌ و فرد غیرقانونی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد علیخانی در حاشیه برگزاری یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تعیین تکلیف اخذ عوارض در طرح زوج و فرد در سال آینده اظهار کرد: معمولا اجرای طرح زوج و فرد زمانی اتفاق می‌افتد که در شرایط بحرانی از نظر آلودگی هوا باشیم و اگر طرح زوج و فرد بک یک طرح دائمی در شهر تهران تبدیل شود قطعا جواب نمی‌دهد و شکست خواهد خورد چرا که شهروندان راه و روش لازم را پیدا خواهند کرد و این طرح را دور خواهند زد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال با خرید دو دستگاه اتومبیل و دو پلاک متفاوت در طرح زوج و فرد حضور خواهند یافت. در سایر کشورها نیز که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند اجرای طرح زوج و فرد شکست خورده و این طرح فقط در مواقع اضطرار جواب می‌دهد.
علیخانی ادامه داد: اتصال طرح زوج و فرد به محدوده طرح ترافیک باید توسط کارشناسان بررسی شود و هر چه سریعتر تکلیف آن مشخص شود.

وی ادامه داد: آنچه که در محدوده طرح ترافیک تصویب شده است مختص این محدوده است و نمی‌توان طرح زوج و فرد را به آن اضافه کرد. از سویی دیگر معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که باید از طرح زوج و فرد عوارض بگیریم که این غیرقانونی است و باید هر چه سریعتر تکلیف آن مشخص شود یا اینکه طرح زوج و فرد به محدوده طرح ترافیک اضافه شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: شورای ترافیک تهران می‌تواند در محدوده طرح ترافیک یا زوج فرد تصمیمات لازم را اتخاذ کند ولی شورای شهر تهران در تعیین محدوده‌ها و ساعات نقشی ندارد.

علیخانی افزود: در شورای ترافیک نیز به این نتیجه رسیده‌اند که دائمی شدن محدوده طرح زوج و فرد اشتباه است و افرادی که دارای خودروهای زوج یا فرد هستند در روزهای مشخص می‌توانند وارد این محدوده شوند و افرادی که دارای طرح ترافیک هستند می‌توانند وارد طرح شوند و هزینه مجددی را برای ورود به طرح و زوج نباید پرداخت کنند.
وی گفت: افرادی که دارای طرح ترافیک هستند باید از محدوده زوج و فرد عبور کنند تا به محدوده طرح ترافیک برسند و این مسیر را نمی‌توانند پرواز کنند.

علیخانی در پاسخ به این سوال که ثبت‌نام برای طرح ترافیک 98 در چه مقطعی آغاز خواهد شد گفت: معمولا چند ماه مانده به پایان سال به عنوان مثال در بهمن ماه فرآیند ثبت‌نام در طرح ترافیک سال آینده (1398) آغاز می‌شود و احتمالا منتظر تعیین تکلیف محدوده زوج و فرد هستند تا هر چه سریعتر نسبت به ثبت‌نام طرح ترافیک 98 اقدام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که طرح زوج و فرد تصویب شود، قطعا در سهمیه‌های طرح ترافیک نیز تجدیدنظر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *