جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لاوروف: به تحرکات ناتو پاسخ می‌دهیم

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 666057
وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه تاکید کرد، مسکو خواستار ارتقای روابط با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است اما قصد ندارد فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهایش را بدون پاسخ بگذارد.
لاوروف: به تحرکات ناتو پاسخ می‌دهیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری در مسکو تاکید کرد: ما همچنان مایل به احیای روابط عادی با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بر پایه برابری و سازش متقابل هستیم. قطعا ما به واکنش به فعالیت‌های نظامی شدت‌یافته ناتو و استقرار زیرساخت نظامی آنها در نزدیکی مرزهای روسیه ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های روسیه مکررا با ابراز نگرانی نسبت به فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه تاکید دارند که آنها تهدیداتی واقعی علیه امنیت روسیه هستند و نقض قانون روابط روسیه – ناتو است که استقرار حجم چشمگیری از نیروها در اراضی کشورهای عضو جدید را منع می‌کند.

سرگئی لاوروف همچنین تاکید کرد، روسیه آمادگی دارد تا برای نجات معاهده قوای هسته‌ای میان برد موسوم به آی‌ان‌اف، به‌رغم مشکلات متعدد همکاری کند و امید دارد واشنگتن رویکردی مسوولانه در قبال پیمان‌های کنترل تسلیحاتی اتخاذ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *