سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

حاج‌علی‌اکبری: طلاب وارد شبکه تعلیم و تربیت شوند

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 666035
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: آموزش و پرورش را دست کم گرفتیم و از این بابت خیلی لطمه خوردیم.
حاج‌علی‌اکبری: طلاب وارد شبکه تعلیم و تربیت شوند
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در ششمین نشست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طلاب و روحانیون کرمان در آستانه فرارسیدن ایام فاطمیه (س) و ایام‌الله دهه فجر با اشاره به اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید نگاه ما به نقشه عمومی فرهنگی تربیتی کشور متناسب با چهلمین سال باشد اظهار داشت: آن نگاه یک نگاه عمیق و پخته است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به نگاه گذشته خود بازنگری داشته باشیم و نقاط ضعف و اشکالات را شناسایی کنیم گفت: مسجد یک مسئله مهم و محوری در این زمینه بوده و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امام جماعت بودن مسجد یک افتخار بزرگ است افزود: مسجد یک کانون فرهنگی و تربیتی در اسلام است و یک مرکز خدانهاد است و امام جماعت باید برای بهزیستی دینی و انقلابی مردم در محیط مسجد تلاش کند.

وی با بیان اینکه باید به مسجد برگردیم چرا که هر چه داریم از مسجد است عنوان کرد: بیش از ۹۷ درصد شهدای ما از بچه‌های مسجد بودند که سرنوشت جنگ تحمیلی را تغییر دادند.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه انسان مجاهد و مومن حاصل تربیت مسجد است و خاک مسجد شهیدپرور است بیان کرد: عمران و آبادانی مساجد یک ضرورت و مقدمه کار است که باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندانه در مساجد ایجاد سرمایه اجتماعی می‌کند و امروز یک ضرورت است گفت: امام جماعت باید با بافت اجتماعی هر محله ارتباط صمیمی داشته باشد و اگر این چنین شد خانه امام جماعت بیت‌النور می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را دست کم گرفتیم و از این بابت خیلی لطمه خوردیم افزود: طلاب باید وارد شبکه تعلیم و تربیت شوند و اگر هزاران نفر از طلاب وارد این قضیه شوند هنوز کم است.

وی با بیان اینکه نخستین گروه مخاطب کودکان و نوجوانان هستند گفت: مرکز اصلی شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها را رها کردیم و از مشکلات امروز ابراز نگرانی می‌کنیم.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *