سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

پامپئو به زودی به کویت می‌رود

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 666005
وزیر خارجه آمریکا که سفر خود به کویت را نیمه‌کاره رها کرده بود، در تماس تلفنی با همتای کویتی‌اش اعلام کرد که طی روزهای آتی به این کشور عربی سفر خواهد کرد.
پامپئو به زودی به کویت می‌رود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا عصر (سه‌شنبه) با صباح خالد الحمد الصباح، همتای کویتی خود تماس تلفنی برقرار و اعلام کرد که طی روزهای آتی به این کشور عربی سفر خواهد کرد و رایزنی استراتژیکی میان کویت و آمریکا در روزهای آتی انجام خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کویت، وزرای خارجه کویت و آمریکا در جریان این تماس تلفنی بر عمق پیوندهای مستحکمی که دو کشور دوست را در تمامی زمینه‌ها به هم مرتبط می‌سازد و همچنین تقویت و توسعه همکاری دوجانبه تاکید کردند.
پیشتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرده بود: پامپئو ادامه سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه را به خاطر شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از بستگانش نیمه‌ کاره رها کرده و به واشنگتن بازمی‌گردد. وی سفر خود به کویت را به آینده نزدیک موکول کرد.
وزیر خارجه کویت به همتای آمریکایی خود فوت یکی از بستگانش را تسلیت گفت.
دو طرف در جریان این تماس تلفنی همچنین بر تقویت روابط ریشه‌دار و قدیمی که دو کشور را به هم مرتبط می‌کند، تاکید کردند.
پامپئو در ژانویه سال جاری میلادی سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه را آغاز کرد که این تور خارجی وی شامل عراق، اردن، امارات، مصر، قطر، عمان و عربستان می‌شود. وی همچنین قصد داشت به کویت نیز سفر کند اما به دلیل فوت یکی از اعضای خانواده‌اش سفرش به تاخیر افتاد.
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف سفر به این کشورها سهیم بودن در حل بحران میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (عربستان، امارات، بحرین و مصر) با قطر است.
وی بر ضرورت بازگردان وحدت و یکپارچگی به شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.
کویت از آغاز بحران دوحه با این کشورهای حاشیه خلیج فارس از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ نقش میانجی‌گر را برای حل اختلافات آن‌ها ایفا کرده است.
انتهای پیام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *