جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
حدادعادل:

در تهران بيش از ۸۰ معبد براي پيروان اديان وجود دارد

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 665982
عضو شوراي عالي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: در تهران بيش از ۸۰ معبد براي پيروان اديان وجود دارد.
در تهران بيش از ۸۰ معبد وجود دارد
به گزارش جهان نيوز، رسالت نوشت: غلامعلي حدادعادل در همايش «همبستگي معنوي اديان براي سربلندي ايران» با بيان اين که پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، پيروزي همه پيروان اديان الهي است، گفت: پيروزي يك ملتي كه براي برپايي حكومت ديني قيام كند و بخواهد حاكميت خدا را در جهان عملي و محقق كند، براي هر انسان معتقد به خدا و براي پيروان همه اديان، يك پيروزي است.

وي افزود: انقلاب اسلامي از آن جهت كه از جوهر دين و اعتقاد به خدا و حاكميت خدا دفاع مي‌كند، به همه اديان الهي تعلق دارد.وي با تأكيد بر اينكه هر انسان عاقلي براي اعتقادات خويش دليل و منطق و برهان دارد، گفت: اين مقام حق و منطق و حقيقت و عقل و خرد است كه پيروان اديان سعي مي‌كنند استدلال منطقي براي اعتقادات خود بياورند و اين ساحت منطق در اعتقادات است.

وي افزود: ساحت ديگر در باب اديان، ساحت واقعيت است. اينكه در طول تاريخ و در جهان با تكثر اديان مواجه بوده‌ايم، يك واقعيت است. اين واقعيت براي پيامبران اديان هم بوده است و نمي‌توان واقعيت تعدد و تكثر اديان را منكر شد. ما چه معتقد باشيم و چه نباشيم، نمي‌توانيم وجود اديان مختلف در جهان را ناديده بگيريم.

عضو شوراي عالي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ادامه داد: امروز در تهران كه مركز جمهوري اسلامي ايران است، بيش از 80 معبد براي پيروان اديان غير از اسلام، وجود دارد و به فعاليت خود بر اساس آموزه‌هاي ديني خود مي‌پردازد. از طرفي ما به عنوان مسلمانان معتقد، خودمان را متعهد دفاع از اقليت‌هاي ديني مي‌دانيم و اگر كسي بخواهد در ايران تعرضي به پيروان ديگر اديان كند، فرزندان ما، سربازان ما و خود ما، مدافع حريم آنها خواهيم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...