پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶

ساخت مترو اسلامشهر آغاز شد

چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 665964
ساخت مترو شهرستان اسلامشهر با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران آغاز شد.
به گزارش جهان نيوز، مترو اسلامشهر در امتداد خط 3 مترو پایتخت احداث می شود و نقش مهمی در جابه‌جایی مسافران در جنوب و جنوب غرب استان تهران به پایتخت خواهد داشت.
 
فرماندار شهرستان اسلامشهر در این آیین گفت: این پروژه سال 86 به تصویب رسید که بنا به دلایلی عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.

مسعود مرسل‌پور همچنین از پیمانکار این طرح (قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا) تقاضا کرد که اگر از محل این پروژه انتفاعی حاصل شد دو مدرسه با نام مترو در شهرستان اسلامشهر ساخته شود و در اختیار مردم قرار بگیرد.

 انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در آیین کلنگ‌زنی این طرح اظهار خوشحالی کرد که پس از 11سال توقف پروژه، اقدامات خوبی برای ساخت مترو اسلام‌شهر انجام گرفته است.

وی گفت: این پروژه در دولت ردیف اعتباری خوبی گرفته و تلاش می‌کنیم این اعتبار را افزایش دهیم و پروژه کمربندی اسلامشهر به رباط کریم و بهارستان نیز در دستور کار قرار گیرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در این مراسم گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت بهره‌برداری از 289 کیلومتر خط مترویی در دست ساخت در کلانشهرها تا پایان سال 1402 جمع خطوط مترویی در دست بهره برداری به 584 کیلومتر افزایش یابد و تعداد سفرهای سالیانه از طریق مترو به 2337 میلیون سفر افزایش یابد.

وی یادآور شد: مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ و از آنجا به سمت کلانشهرها باعث عدم توازن شده و این پدیده باعث بروز برخی مشکلات در شهرهای حاشیه‌ای کلانشهرها و پایتخت نظیر اسلامشهر شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: اگر با این شیب تند مهاجرت شهروندان از شهرهای کوچک به کلانشهرها روبرو باشیم در آینده نه چندان دور روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه می‌شوند و ضرورت دارد که تمامی مسئولان در دولت و مجلس به ابعاد مختلف این مباحث بطور ویژه توجه کنند.

جمالی‌نژاد گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه حمل و نقل ریلی، اتصال خطوط مترویی درون شهری و حومه‌ای به لحاظ اهمیت و جابه‌جایی سفرهای روزانه بین شهر مادر و شهرهای اقماری و حومه‌ای می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: اتصال خطوط حومه‌ای با شبکه حمل و نقل عمومی شهر به لحاظ کاهش ترافیک جاده‌ها،‌ کاهش تصادفات و افزایش حجم سفرهای بین شهر مادر و شهرهای حومه‌ای و کاهش آلودگی هوای کلانشهرها موثر می‌باشد.

پروژه مترو اسلامشهر، که مجری آن شهرداری این شهر می‌باشد، در امتداد خط 3 مترو تهران راه‌اندازی می‌شود و طول آن 15 کیلومتر است و 5 ایستگاه برای آن در نظر گرفته شده و عملیات فاز نخست آن از ایستگاه آزادگان متروی تهران آغاز می‌شود.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Russian Federation
خدا کنه پروژه کمربندی اسلامشهر به رباط کریم هم بزودی اجرایی بشه تا بار ترافیکی مسیر اسلامشهر به گلستان و رباط کریم هم کاسته بشه.
Iran, Islamic Republic of
صحبت می کنم همین طور بشه
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
باید کلنگ متروی اسلام شهر توسط سران فتنه جنابان کروبی میرحسین و خاتمی زده می شد من اصلا باهاتون قهرم
چرا سران فتنه ازاد نمی شن!!!
محمد بهرامی ( مخالف هر فتنه گر در هر لباس و پست )
Iran, Islamic Republic of
مواظب باشیم به احتمال قوی سال آینده فتنه کنند بعضی از کسانی که الان پستی دارند فتنه نکنن که بعد مثل سران فتنه حصر شدن جای گله نباشه
حالا به حرف من گوش نکن
Iran, Islamic Republic of
چرا قاتل خاشق چی اعدام نمی شه
Iran, Islamic Republic of
ساخت ویلا حصر برا ی فتنه گران سال 98 هم در نظر بگیرید