کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاخص کل افزایش یافت/بازار شاخص‌های سبز

24 دی 1397 ساعت 23:19

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۴ دی ماه ۹۷ با افزایش ۲۰۲ واحدی به رقم ۱۶۴ هزار و ۶۹۶ واحد رسید.


به گزارش جهان نیوز به نقل از بازار سرمایه، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۶۲۴ میلیارد تومان رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۶۵ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۶۳ هزار و ۴۴۰ نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش ۱۸۰ واحدی عدد ۲۸ هزار و ۹۸۳  واحد را نشان داد. شاخص سهام آزاد شناور با افزایش ۴۲۳ واحدی رقم  ۱۷۹ هزار و ۸۸۷ واحد را ثبت کرد. آیفکس نیز با افزایش ۱۵ واحدی در هزار و ۹۴۹ واحد ایستاد.

امروز شرکت‌ های فولاد مبارکه با ۱۰۶ واحد، بانک تجارت با ۷۷ واحد و داروسازی دکتر عبیدی با ۵۴ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند و در مقابل، بیشترین تأثیر منفی بر نماگر متعلق به شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۸  واحد کاهش، ایران خودرو با ۶۷ واحد کاهش و گروه سایپا با ۶۰ واحد کاهش بود.

در پایان معاملات، نمادهای متعلق به شرکت‌ مهندسی مرآت پولاد، پتروشیمی فارابی، نوش مازندران، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، قند نیشابور، بین‌المللی قند پارس، ایران خودرو، عمران و سازندگی استان قزوین، ایران خودرو دیزل، مهرکام‌پارس، گروه کارتن ایران، زامیاد، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، کارخانجات پارس الکتریک، فرو سیلیس ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری بینالود، صنایع جوشکاب یزد، نوسازی و ساختمان تهران، قند هکمتان، شیشه و گاز، بازرگانی آینده‌سازان بهشت پارس و آسیا سیر ارس متوقف شدند.

همچنین گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه ۶۹۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال دادوستد شد. گروه خودرو به ارزش ۸۴۹ میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش ۴۱۱ میلیارد ریال، جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند. گروه فراورده های نفتی با دادوستدی به ارزش ۳۲۴ میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت. گروه فلزات اساسی نیز با معاملاتی به ارزش ۲۲۱ میلیارد ریال رده پنجم را به خود اختصاص داد.

منبع: مهر


کد مطلب: 665687

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665687/شاخص-کل-افزایش-یافت-بازار-شاخص-های-سبز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com