کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معنا ندارد اقلام‌ضروری در انحصار افرادی معدود باشد

24 دی 1397 ساعت 20:32

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است افسران و سربازان جنگ اقتصادی امروز، تولیدکنندگان هستند و باید توجه داشت اگر در این جنگ کسی مجروح شد، باید به کمک او بیایند، نه اینکه او را در وسط میدان جنگ رها کنند.


به گزارش جهان نیوز، نشست دولت سایه با اعضای اتحادیه های مرتبط با «مرغ و طیور» برگزار شد.

دکتر جلیلی در این دیدار با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیلی توسط دشمنان ملت گفت: افسران و سربازان جنگ اقتصادی امروز تولیدکنندگان هستند اما باید توجه داشت اگر در این جنگ کسی مجروح شد، باید به کمک او بیایند، نه اینکه او را در وسط میدان جنگ رها کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بسیاری از کارهای تولیدی را اگر یک دستگاه دولتی میخواست به جای مردم  انجام دهد، باید کلی هزینه میشد و چه بسا دست آخر هم نافرجام بود. لذا حضور مردم در عرصه تولید و اقتصاد یک فرصت است.

وی از عدم همبستگی لازم در میان فعالان صنفی یک صنعت انتقاد کرد و ابراز داشت: اگر انسجام لازم در زنجیره صنعتی یک صنف وجود داشته باشد، آن موقع مطالبات و پیشنهادها خیلی روشن‌تر، دقیق‌تر و مشخص‌تر مطرح میشود، خلاء ها بهتر شناخته شده و موانع راحت تر برطرف خواهد شد.به عنوان نمونه وقتی همبستگی لازم در صنفی بوجود آمد آنوقت در بحثی مانند تامین نهاده‌ها نیز انحصارات شکسته میشود.

معنا ندارد که تامین یک قلم کالا تنها توسط عده‌ای معدود صورت بگیرد؛ وقتی صنفی یکپارچه باشد، او هم میتواند این انحصار را شکسته و نیازهای خود را برطرف کند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشورمان با اشاره به ظرفیت صادرات به کشور های همسایه گفت: بررسی ها نشان میدهد کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و کشور های حوزه خلیج فارس نزدیک به 3.5 میلیون تن واردات گوشت مرغ دارند؛ طبیعتا این بازار برای کشوری مانند ایران که در منطقه خود سرآمد تولید است، بسیار مغتنم است تا تولیدکنندگان علاوه بر تامین بازار داخلی بتواند اضافه ظرفیت تولیدی خود را صادر کند.

همچنین در ابتدای این نشست تعدادی از اعضای اتحادیه های مرتبط با «مرغ و طیور» نقطه نظرات خود در محور ها زیر ارائه کردند:


کد مطلب: 665667

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665667/معنا-ندارد-اقلام-ضروری-انحصار-افرادی-معدود-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com