کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روحانی باز هم وعده مسکنی داد

24 دی 1397 ساعت 20:27

روحانی در گرگان گفت: استان گلستان نباید مشکل آب داشته باشد و آب دریای خزر وجود دارد و اولویت شیرین‌سازی آب دریای خزر با استان گلستان است.


به گزارش جهان نیوز، حسن روحانی عصر امروز در جلسه توسعه و برگزیدگان و افتتاح همزمان پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: در بخش سیاسی و اجتماعی ما در یک شرایط خاصی هستیم و بحث اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقلین سر جای خودش خوب است اما امروز روز وحدت و اتحاد ما است.

رئیس جمهور ادامه داد: زمانی که دشمن به خانه ما مطرح کرده نباید اختلافات را در این شرایط به میدان بیاوریم و باید حواسمان به کشور و مردم باشد.

وی گفت: ما نباید برابر دشمن تسلیم شویم و نباید مقابل فشار دشمن تسلیم شویم. من به کشور و آینده انقلاب امیدوارم و حتما ما از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی تاکید کرد: ما موفقیت‌های بسیار بزرگی را بدست خواهیم آورد اما می‌دانم مردم ما در سختی و مشکلات هستند و ما هم تلاش می‌کنیم مشکلات را کم کنیم و نمی‌توانیم مشکلات را صفر کنیم اما در کاهش آن تلاش خواهیم کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: همه ملت‌های دنیا روزهای سخت و مشکل داشته‌اند و آلمان زمانی پیشرفت کرد که در جنگ جهانی نابود شد.

وی با اشاره به اینکه ژاپن هم همین وضعیت را داشته و خیلی از کشورها روزهای سخت داشته و دارند، گفت: زمانی که کشور عراق اشغال شد تا امروز دچار مشکل بوده و عراق مستقل هنوز به صورت کامل آزاد نشده است.

روحانی بیان کرد: عراق بعد از این‌همه سال با این همه مشکلات هنوز تحت فشار سازمان ملل است اما ملت ما در مذاکرات از فصل هفت خارج شده که این یک افتخار بزرگ برای دیپلماسی کشور است.

در دادگاه لاحه موفق شدیم برابر آمریکا بایستیم و موفقیت به دست آوریم
رئیس جمهور تاکید کرد: ما تنها کشوری هستیم که ما را به فصل هفت بردند و ما با قدرت بدون جنگ و تسلیم و اشغال خارج شدیم و در دادگاه لاحه موفق شدیم برابر آمریکا بایستیم و موفقیت به دست آوریم و در حکم موقت دادگاه لاحه به نفع ما و علیه آمریکا رای داده و ما باید به این موضوع افتخار کنیم.

وی افزود: این حرف درست است که امروز همه جناح‌ها و افراد باید متحد باشیم و برابر افرادی که به دنبال ضربه زدن و عقب راندن کشور به ۴۰ سال پیش است بایستیم.

رئیس جمهور گفت: در این دولت سفیر خانم و اهل سنت داریم و دارای فرماندار و معاون اهل سنت داریم و به این موضوع افتخار می‌کنیم که در زمان انتخابات همه را به حضور دعوت می‌کنیم امروز هم به این مردم توجه کنیم.

روحانی گفت: مردم حرف، نظر و انتقاد دارند و افتخار می‌کنم دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین انتقادپذیری را داشته و همه نقد می‌کنند.

وی متذکر شد: دامنه انتقاد وسیع است و باید وسیع باشد و همه مردم باید حرف دلشان را بزنند و در عین حال کشورشان را دوست داشته باشند و به کشورشان خدمت کنند.

رئیس جمهور بیان کرد: گلستان دارای استعدادهای فراوانی است و باید از این استعدادها استفاده شود.

روحانی تاکید کرد: استان گلستان نباید مشکل آب داشته باشد و آب دریای خزر وجود دارد و اولویت شیرین‌سازی آب دریای خزر با استان گلستان است.

وی اضافه کرد: محیط زیست ما درباره توشعه گردشگری یک نظراتی دارد و من با سختگیری زیاد موافق نیستم.

رئیس جمهور درباره آشوراده گفت:  بر مبنای توافق و مقررات زیست محیطی این منطقه می‌تواند شرایط جذب گردشگری خیلی خوبی باشد.

روحانی درباره خلیج گرگان گفت: دستور دادم محیط زیست طرح‌ها را هر چه سریع‌تر آماده کند و چون تنها خلیج دریای خزر است باید زودتر برای آن چاره‌اندیشی کرد.

حراست و حفاظت از جنگل‌ها با ماهواره‌ای آینده ایرانی تسهیل‌تر و دقیق‌تر خواهد شد

وی تاکید کرد: پارک ملی گلستان ذخیره‌گاه بزرگ حیات وحش و محیط زیست است و ماهواره‌ای که اخیرا به فضا پرتاب می‌شود رصد جنگل‌ها است و با این تجهیزات حراست و حفاظت از جنگل‌ها تسهیل‌تر و دقیق‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور در خصوص قول‌های سفر قبل به گلستان تصریح کرد: در سفر قبلی برای زهکشی ۲۲ هزار هکتار قول دادم و به ۳۴ هزار هکتار رسید و‌ وعده «آشوراده» را هم با تاخیر عملی کرده‌ایم.

روحانی درباره موضوع راه‌آهن بیان کرد: این طرح حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با یک فایننس خارجی به مرحله نهایی رسیدیم که حوادث ماه‌های آینده کار را سخت کرد اما موضوع را دنبال می‌کنیم و دولت به تنهایی قادر به اجرای کار نیست و اکر بخش خصوص وارد عرصه شود ما هم کمک می‌کنیم که به نتیجه برسد.

تسهیلات 6 درصد برای خانه‌اولی‌ها/ ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت دوازدهم تکمیل می‌شود
وی متذکر شد: به مسکن اولی‌ها تسهیلات ۶ درصد به آنها خواهیم داد اما تسهیلات کمتر از ۶ درصد امکانپذیر نیست. اراده جدی‌تری در وزارت مسکن برای حل مشکل مسکن وجود دارد و وزیر قول داده در این دولت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی را تکمیل و می‌سازد.

رئیس جمهور گفت: دولت نمی‌خواهد خانه‌سازی کند بلکه می‌خواهد کمک کند و با تامین خدمات، فرد توسعه‌گر فرد را اجرا می‌کند و هر جایی که ما می‌توانیم زمین رایگان را در اختیار می‌گذاریم.

روحانی اضافه کرد: اولین هدف ما این است که منازل مردم برابر زلزله احتمالی ایمن شود و مصرف انرژی کاهش یابد و بتواینم رفاه مردم را تامین کنیم.

وی گفت: ما می‌خواهیم به ثروتمند شدن مردم کمک کنیم و در کنار این امر به زیبایی شهر هم در حوزه ساخت مسکن کمک کنیم.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: من از همه بانک‌ها با وجود مشکلات و اختلاف‌هایی که وجود دارد تشکر می‌کنم و ان‌شاالله دست به دست هم خواهیم داد و شاهد ایرانی آبادتر و گلستانی پرگل‌تر خواهیم بود.

منبع: فارس


کد مطلب: 665665

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665665/روحانی-باز-هم-وعده-مسکنی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com