پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دستور آلمان به فیسبوک برای توقف جمع آوری داده‌های کاربران

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 665615
یک نهاد نظارتی ضدانحصار در آلمان به فیس بوک دستور داده تا از جمع آوری داده های خصوصی کاربران دست بردارد.
دستور آلمان به فیسبوک برای توقف جمع آوری داده‌های کاربران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فایومک نوشت: یک نهاد نظارتی ضدانحصار در آلمان به فیس بوک دستور داده تا از جمع آوری داده های خصوصی کاربران دست بردارد.

 البته این دستور فعلا در مراحل اولیه اجرایی است. اداره کارتل فدرال که نهاد ملی آلمان در زمینه بررسی وضعیت رقابت های تجاری در این کشور است، از چهار سال پیش در حال تحقیق در مورد عملکرد فیس بوک است.

اداره مذکور فیس بوک را به سواستفاده از تسلط خود بر بازار شبکه های اجتماعی متهم کرده و می گوید شبکه اجتماعی یادشده بدون کسب رضایت یا آگاهی کاربران اطلاعات خصوصی آنها را جمع آوری می کند.

قرار است یافته های این نهاد در اختیار فیس بوک قرار بگیرد تا تصمیم گیری عملیاتی در این مورد تسهیل شود. البته فیس بوک صحت یافته های گزارش یادشده را زیر سوال برده و افزوده که از موضع خود در این زمینه دفاع می کند.

فیس بوک تا به حال بارها از برنامه های ثالث برای جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران استفاده کرده و سپس این اطلاعات را در اختیار شرکت های ثالث قرار داده که این امر در مواردی رسوایی به بار آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *