کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب داخلی اظهارات نتانیاهو درباره حملات در سوریه

24 دی 1397 ساعت 12:53

یک وزیر اسرائیلی درباره علت سکوت طولانی مدت تل‌آویو در قبال حملاتش علیه سوریه این گونه مدعی شد که تل‌آویو نمی‌خواسته طرف "خسارت دیده" در این حملات را تحت فشار قرار داده و مجبور به پاسخ دادن به این حملات کند و نگران بوده این موضوع به اقدامات عملی در آینده ضربه وارد کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، تساحی هنگبی، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی از حزب لیکود مدعی شد، این دو دلیل مدت‌هاست که دیگر وجود ندارند، به ویژه پس از مصاحبه روز چهارشنبه گادی آیزنکوت، رئیس در حال بازنشستگی ستاد ارتش این رژیم که گفت، اسرائیل هزاران بار به سوریه حمله کرده است.

هنگبی در ادامه مدعی شد، اسرائیل در دو سال گذشته موفق شد مانع تلاش‌های ایران برای حضور نظامی در سوریه شود اما این به معنای آن نیست که ایران این اقدامات خود را متوقف کرده است.

این وزیر اسرائیل در پایان باز هم مدعی شد، حملات اسرائیل علیه اهداف ایرانی در سوریه برای این بود که تهران متوجه شود اقداماتش در سوریه بی‌نتیجه هستند و ترجیح دهد پول بیشتری را در سوریه هدر ندهد.

در این راستا تلویزیون "مکان" اسرائیل نیز به نقل از ایلیت نحمیاس فاربین، نماینده حزب کارگر این رژیم با انتقادات شدید به نتانیاهو او را به نقض خطرناک قانون نظارت بر روند نظامی متهم کرد و گفت: نتانیاهو با اظهاراتش درباره حمله به سوریه منافع سیاسی خود را بر منافع امنیتی ترجیح داد و با این مانور ضررهایی را متوجه ارتش اسرائیل کرد.

اما منبعی دیگر یعنی آوی دیچر، رئیس کمیته امنیت و خارجه در پارلمان این رژیم اظهار کرد: اظهارات نخست وزیر را درباره حملات هوایی به سوریه تایید می‌کنم. وی در توجیه این اظهارات گفت: این موضع‌گیری‌ها باعث بازدارندگی می‌شود.

دیچر افزود: اسرائیل هرگز به دشمنانش اجازه نخواهد داد بر نزدیکی مرزهایش تمرکز کنند.


کد مطلب: 665613

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665613/بازتاب-داخلی-اظهارات-نتانیاهو-درباره-حملات-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com