پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
در جمع مردم استان گلستان:

روحانی: ۲ ماهواره به فضا پرتاب خواهیم کرد

دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 665603
رئیس جمهور در جمع مردم گلستان گفت: در روزهای پیش رو انشاالله ۲ ماهواره را به فضا پرتاب خواهیم کرد.
روحانی: ۲ ماهواره به فضا پرتاب خواهیم کرد
به گزارش جهان نيوز، روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جمع مردم گلستان و در ورزشگاه گنبد کاووس بیان داشت: بسیار سپاسگزارم از مردم عزیز و بزرگوار استان گلستان که در واقع گلستان ایران عزیز ما هستند.

وی ادامه داد: از صفا، صمیمیت، استقبال و حضور با شکوه مردم در این ورزشگاه و اظهار محبت مردم در مسیر راه تا اینجا متشکرم. همواره این مردم خوب، مخلص و ایثارگر در همه صحنه‌ها به عنوان مردمی مرزدار و عاشق انقلاب و اسلام حضور داشتند. این استان را باید استان وحدت اقوام مختلف نام گذاشت.

رئیس جمهور با اشاره به تقدیم ۳ هزار و ۸۰۰ شهید در استان گلستان اظهارداشت: ۵۱۲ شهید مربوط به شهرستان گنبد است که نشان می‌دهد شیعه و سنی و اقوام مختلف برای نظام و وطنشان ایثار و فداکاری داشته و دارند.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: اینجا سرزمین تاریخ است، تاریخ هزاران سال قبل، تاریخ هزار سال پیش از حکومت آل زیاد و سرزمین بزرگان و میزان بوعلی سینا و ابوریحان بوده است.

روحانی بیان داشت: ما احترام می‌کنیم به این سرزمین و مردان بزرگ و زنان دلاور این دیار که همواره مرزبان خوبی برای کشور عزیزمان بوده‌اند. اهمیت این استان علاوه بر تنوع اقلیمی، استان کوه و دریا و جنگل و تالاب و خلیج و مناطق بسیار مهم و دیدنی و پارک ملی است. از همه مهمتر مردمان خوب، همزیستی مسالمت‌آمیز و اخوت و برادری است؛ بسیار خوشحالم از این منطقه هیچ‌گاه بوی اختلاف استشمام نکرده‌ایم، شیعه و سنی در کنار هم بوده‌اند. دست همه بزرگان این دیار را به خاطر وحدتی که بوجود آورده‌اند می‌بوسیم. همواره در این سرزمین ایستادگی و مقاومت به عنوان یکی از صفات برجسته مردم این دیار و سرزمین بوده است.

روحانی اضافه کرد: این اجتماع بزرگ شما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، ما همه ۴۰ سال پیش در این روزها و ایام منتظر بودیم که دیکتاتور، این سرزمین را ترک کند و ملت ما برای فرار او جشن بزرگ را به پا کند؛ ۲۶ دی‌ماه روز فرار این دیکتاتور از این سرزمین بود و مردم بزرگ ما در انتظار راهبری به حق بزرگ خودشان امام راحل (ره) بودند و انقلاب ما را به پیروزی رساندند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما مهم است این است که امروز همه کاره این کشور ملت ایران است. ملت ایران است که در تمام انتخابات تصمیم می‌گیرد چه کسی بر کُرسی مسئولیت بنشیند. این شما مردم بزرگ دیار گلستان بودید که در سال ۹۲ و ۹۶ با رأی بلندتان بار مسئولیت را به دوش ما گذاشتید. از اینکه من تاریخ این استان را ورق می‌زنم می‌بینم در بعضی از شهرستان‌ها بیش از ۹۵ درصد مردم به این بنده کوچک رأی دادند در برابر عظمت این مردم و احساس مسئولیت مردم سر تواضع فرود می‌آورم. هر کار برای این مردم کنیم ذره کوچکی از وظایفی است که بر دوش داریم.

روحانی تأکید کرد: ما با همه توان باید کشورمان را آباد کنیم. امنیت امروز در این سرزمین افتخار ماست. هوشیاری و بیداری مردم افتخار ماست. تحصیل‌کرده‌های این دیار و اوج مسئله آموزش و تحقیقات علمی افتخار ماست. ما به عنوان کشوری هستیم که در روزهای پیش رو انشاالله ۲ ماهواره را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

وی بیان داشت: ماهواره پیام که به زودی توسط ماهواره‌بری که ساخت خودمان است پرتاب خواهند شد. ماهواره و ماهواره‌بَر ساخت خودمان است که ساخت ایثارگران، اندیشمندان و جوانان غیور این دیار است، انشاالله به زودی ماهواره پیام که به دست دانشگاهیان و به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده در ۶۰۰ کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور تأکید کرد: این ماهواره می‌تواند وضع آب و هوا، کشاورزی، آب‌های سرزمینی و وضع جنگل‌ها را برای ما رصد کند و در اختیار ما گذارد. این ماهواره در روز ۶ نوبت از بالای سر ما عبور خواهد کرد. اولین ماهواره بلند عملیاتی کشور عزیز ایران است. ما در گذشته در این صنعت ورود کردیم و ماهواره‌های تحقیقاتی متعددی را پرتاب کردیم اما این ماهواره تحقیقاتی نیست بلکه ماهواره عملیاتی است و برای اولین بار ماهواره‌ای را پرتاب می‌کنیم که روزانه همه مسائل کشور را و تمام سرزمین را در اختیار ما از طریق دوربین‌ها و سنسورها قرار می‌دهد.

رئیس جمهور بیان داشت: ما کشوری هستیم که برای اینکه به دنیا ثابت کنیم «ما ملت علم هستیم» در زمینه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم، آخرین آمار علمی چند هفته پیش نشان می‌دهد در زمینه علم ژنتیک ایران در کل منطقه خاورمیانه مقام اول را داراست. این نشان می‌دهد مردم ما، مردم علم‌دوست، سرافراز و با فناوری‌های مختلف قدرت بزرگ علمی- فناوری، اقتصادی و دفاعی را برای ما به وجود آوردند.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه از توطئه‌های دشمن هراسی نداریم، گفت: ما مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. ملت ما بداند این مشکلات پیش روی ما باقی نمی‌ماند و از آن عبور خواهیم کرد. نه آمریکا و صهیونیست و برخی اذنابشان قادر نخواهند بود این ملت بزرگ و رهبری شجاع ملت را به زانو در آورند. ما با همه قدرت در برابر دشمنانمان ایستاده‌ایم.

وی افزود: شما می‌خواهید مردم ما را از غذا، دارو و تجهیزات محروم کنید؟ ما با تمام دوستانمان در عالم، با اکثر همسایگانمان که روابط برادرانه داریم از ترکمنستان گرفته تا قزاقستان، روسیه، جمهوری آذربایجان، تا ارمنستان، ترکیه، عراق، کشورهای جنوبی خلیج فارس و تا پاکستان و افغانستان همسایه‌های برادر و دوست ما هستند. ما با همسایگانمان بهترین روابط را داریم و یکی دو همسایه هم اگر مشکل داریم آمادگی داریم تا مشکلات را با آنها حل کنیم. ما در یک شرایط سخت و صبر در منطقه قرار گرفته‌ایم. صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را در برابر آنچه که اهداف آنهاست از پا در بیاورند، نخواهند توانست.

وی با اشاره به بودجه تقدیمی مجلس بخصوص تبصره‌های ۱۴، ۱۸، ۱۹ و ۲۱ گفت: اولین قدم در تبصره ۱۴ برای ادامه کمک به اقشار محروم این جامعه طراحی شده است و برای رفع فقر مطلق ۷ هزار میلیارد تومان برای سال آینده در تبصره ۱۴ اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم. در تبصره ۱۸ برای تحول در اشتغال که مهمترین مسئله امروز ما اشتغال جوانان است ما می‌دانیم در این مقطع حساس جوان‌های ما باید در مسیر شغل قرار گیرند و از مسئولین استان گلستان تشکر می‌کنم که از نظر آمار امسال نسبت به پارسال در بیکاری کاهش داشته‌ایم، یعنی از ۱۱.۷ به ۱۰.۷ رسیدیم که به این معناست که مردم غیور این استان در کنار مسئولین استان تلاش می‌کنند تا از مشکلات عبور کنیم.

وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در این سرزمین قدم‌های مهمی در این چند سال برداشته‌ایم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم. ما در فصل پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال طبق آمار ۶۰۰ هزار اشتغال درست شده اما همچنان بر بیکاری ما افزوده می‌شود، یعنی نیرویی که وارد بازار کار می‌شود بخش عمده‌ای جذب بازار کار می‌شود و متأسفانه بخش کمی باز به بیکاران گذشته اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در تبصره ۱۸ برای اینکه مردم عزیز ایران و مردم گلستان و گنبد مطلع باشند برای سال آینده یک تحرک وسیع در زمینه ساخت و ساز مسکن انجام خواهیم داد. دیشب در دولت بحث و تصویب کردیم که انشاالله در سال ۹۸ تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزارت مسکن، توسط توسعه‌گران برای این مردم ساخته شود. بخش مسکن یک تحرک بزرگ در صنعت و شغل‌ها است، ما در زمینه کارورزی و مهارت آموزی و کارآموزی جوانانمان بودجه خاصی اختصاص داده‌ایم تا بتواند در کارگاه‌ها، بنگاه‌ها و کارخانه‌ها مشغول به کار شوند تا هم شغل یاد بگیرند و هم اشتغال خود را ادامه دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این استان زمینه‌های بسیار زیادی برای حرکت اقتصادی وجود دارد. آماری که استاندار ارائه داد این بود که در یکسال گذشته ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این استان صرف شده که علامت بسیار خوبی برای تحرک اقتصادی است. همه بانک‌ها را تشویق می‌کنیم در این استان بسیار مهم و مرزی و استانی که می‌تواند یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری کشور باشد فعالیت کند. ما باید هتل‌ها، مناطق لازم و راه‌های لازم را بسازیم. استان گلستان معبر نیست تا مردم از جاده عبور کنند و به زیارت ثامن‌الحجج مشرف شوند بلکه مقصد هم هست و عده‌ای بیایند و روزها و هفته‌ها در این استان بمانند. گردشگری عامل بزرگ در این استان است، در این سفر چندین هتل و مناطق مسکونی برای جذب گردشگر افتتاح خواهد شد و در مجموع برای سال‌های آینده ۱,۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش گردشگری قرار داده‌ایم.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: جاذبه اول استان، گردشگری است. جاذبه دیگر کشاورزی است. ما زمین شما را باید تجهیز کنیم. آن ۲۸۰ هزار هکتاری که باید زهکشی شود. در سفر قبلی استانی به مردم قول دادم که تا پایان دولت یازدهم ۲۲ هزار هکتار از زمین‌هایی باید زهکشی انجام گیرد عملیاتی شود. الحمدولله امروز آمار به ما نشان می‌دهد از آن مقداری که قول دادیم در این زمینه، پیشرفت ما بیشتر است و ۳۴ هزار هکتار عملیات زهکشی انجام شده و به حول و قوه الهی تا پایان دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد ۵۰ هزار هکتار دیگر زهکشی‌اش انجام شود.

روحانی خاطرنشان کرد: آب یکی از مسائل مهم این استان است. در شورای اداری به تفسیر شرح خواهم داد که طریقه‌های زیادی وجود دارد که باید از همه آنها استفاده شود تا آب لازم را در اختیار مردم قرار دهیم. برای اینکه این استان بتواند شاهد یک تحول بزرگ باشد.

وی با اشاره به زمین، هوا و مردم مساعد استان گلستان اظهارداشت: کار دیگری که ما در پی آن هستیم مسئله راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار است که باید برقی، تجهیز و دوخطه شود. ما همه مراحل این کار را طی کردیم. می‌دانید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو هزینه این طرح است یعنی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان که باید برای این پروژه خرج کنیم. این کار به زودی آغاز، اجرایی و عملیاتی خواهد شد که کار بسیار عظیم و بزرگی است و کار استانی و ملی است.

روحانی خاطرنشان کرد: ما به جای ۲ میلیون تن می‌توانیم حمل بار را به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن از این طریق افزایش دهیم. خود اینچه برون یکی از مناطقی است که باید منطقه آزاد باشد و جزء قول قبلی من است. ما لایحه مربوط را آماده کردیم و تحویل مجلس شورای اسلامی دادیم، مجلس همان را تصویب کرده و مراحل نهایی آن دارد طی می‌شود. منطقه آزاد اینچه‌برون یک تحول بزرگ برای این استان خواهد بود.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم در برابر دشمنانمان بایستیم باید روی پای خود بایستیم و تلاش و کوشش کنیم، البته این روزها سختی‌های فراوانی وجود دارد، کشتیرانی، بانک‌ها و نفت ما را آمریکا تحریم کرده، ما در برابر این تحریم می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم، اما می‌دانید که کار آسان نیست. اینکه رابطه بانکی‌مان را بخواهیم با کشورها علیرغم فشار آمریکا به وجود آوریم کار سخت و مشکلی است اما این کار را انجام می‌دهیم. ما هم دام زنده را داریم وارد می‌کنیم، هم گوشت منجمد را وارد می‌کنیم که متأسفانه همین امروز صبح یکی از این هواپیماهایی که گوشت را وارد می‌کرد دچار مشکلی شد و حادثه‌ای برای آن پیش آمد. همه این تلاش‌ها انجام می‌گیرد تا رنج مردم کمتر شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز روز امتحان دولت به تنهایی نیست، بیان داشت: روز امتحان همه ماست. در روز سختی همه باید کنار هم قرار گیریم و اینکه بنشینیم بگوییم دولت تو این کار و آن کار را بکن. دولت به عنوان خادم، نوکر و نماینده شماست.

دولت دارد همه تلاش خود را می‌کند اما همه باید دست به دست هم دهیم. شما فکر می‌کنید اشتغال با دولت درست می‌شود؟ اشتغال با دولت و ملت درست می‌شود.

بانک باید اعتبار دهد، کشاورزان و صنعتگران ما باید تلاش کنند. این کار، کار دولت نیست، کار همه ماست. ما ملت ایران در این امتحان الهی که امتحان همه ما است اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا. قرآن به ما می‌گوید در این مقطع باید هم استقامت به خرج دهید و هم مردم را به استقامت دعوت کنید و پیوندتان را با هم مستحکم کنید. شیعه، سنی، فارس، ترکمن، ترک، بلوچ، سیستانی، همه و همه.

وی تصریح کرد: باید پیوند مستحکم بین همه ما برقرار شود آن وقت پیروزی و رستگاری است، من شک ندارم و تردید نمی‌کنم ملت ایران در برابر آمریکا یا هر دشمنی به حول و قوه الهی پیروز خواهد شد منتهی یک دوران پر زحمت و آزمایش و امتحان پیش روی ماست که همه ما باید به آن آزمایش توجه کنیم.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: در این استان از لحاظ خدمات بهداشتی متأسفانه مقداری عقب است. ما ۲ هزار تخت بیمارستانی کلاً در این استان داریم. این کافی نیست، برخی از مناطق ما از این نظر محروم هستند و باید تلاش بیشتری شود. خوشحالم در این سفر اعلام می‌شود که در ۴ منطقه و در خود گرگان ساخت بیمارستانی آغاز می‌شود علاوه بر اینکه فردا صبح بیمارستان ۱۵۲ تخت‌خوابی افتتاح می‌شود. من اینجا قول می‌دهم و از آقای استاندار می‌خواهم، از وزیر بهداشت و درمان، مسکن و سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم که تا پایان این دولت این ۲۰۰۰ تخت بشود ۳۰۰۰ تخت و ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی انشاالله تا پایان دولت دوازدهم در این استان باید اضافه شود تا مردم در رفاه بیشتری قرار گیرند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سلامت مردم برای ما مهم است، تأکید کرد: در اینجا می‌گویم امنیت جاده‌ها که جزء سلامت مردم است برای ما اهمیت دارد. ۵۲ نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد که تصحیح ۲۲ نقطه آن شروع شده است، ۳۰ نقطه دیگر باقی مانده، از اینجا برای این ۳۰ نقطه که جزء برنامه سفر ما نبود به سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم بودجه‌ای برای این مسئله در نظر گیرد تا آن ۳۰ نقطه حادثه خیز برای حلش اقدامات شروع شود. جان مردم، امنیت مردم، و حیثیت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و انشاالله به حول و قوه الهی در این سفر ما ۶۳ طرح و پروژه را اجرایی می‌کنیم که مجموعاً از بودجه عمومی دولت ۱,۴۳۴ میلیارد تومان بودجه و اعتبار تا پایان دولت دوازدهم گذاشته‌ایم. ۲۵۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه و ۱,۲۱۰ میلیارد تومان از بودجه دستگاه‌های مختلف اجرایی مجموعه اعتباری که در نظر گرفته‌ایم ۲,۸۹۴ میلیارد تومان برای این استان در نظر گرفته‌ایم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *