کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فراخوان تظاهرات فراگیر در پایتخت سودان

24 دی 1397 ساعت 11:26

انجمن مشاغل حرفه‌ای و احزاب معارض سودان طی فراخوانی مردم این کشور را به تظاهرات عصر فردا (سه‌شنبه) در خارطوم پایتخت سودان دعوت کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، انجمن مشاغل حرفه‌ای و احزاب معارض سودان از مردم این کشور خواستند در تظاهرات عصر فردا (سه‌شنبه) در دو شهر خارطوم و أم درمان شرکت کنند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، فراخوان برگزاری تظاهرات گسترده در پایتخت سودان در حالی است که در اعتراضات روز یکشنبه (دیروز) نیز ۱۱ نفر زخمی شدند.

در بیانیه مشترک انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان متشکل از پزشکان، مهندسان و معلمان و نیز احزاب معارض «تحالف نداء سودان»، «الإجماع الوطنی» و «التجمع الاتحادی» آمده است که نیروهای امنیتی سودان به سمت معترضان گلوله جنگی شلیک می‌کردند در حالی‌که تظاهرات به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که گام بعدی اعتراضات «سرنوشت‌ساز» خواهد بود و آن «اعتصاب فراگیر» است.روز یکشنبه (دیروز) نیز اعتراضات در شش شهر سودان از جمله شهرک بحری در خارطوم برگزار شد و معترضان سقوط نظام را خواستار شدند.

انجمن پزشکان مستقل سودان نیز اعلام کرد که در این اعتراضات ۱۱ نفر زخمی شدند که یکی از آنها مورد اصابت گلوله جنگی قرار گرفته بود.بنابر این گزارش، بقیه زخمی‌ها نیز در اثر استنشاق گاز اشک‌آور و یا جراحت سطحی در اثر اصابت گلوله جنگی، زخمی شدند.

دولت سودان اعلام کرده است که از زمان آغاز اعتراضات در سودان در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ تا کنون ۲۴ نفر کشته و ۱۳۱ نفر زخمی شده‌اند و این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل شمار کشته‌ها را ۴۰ نفر اعلام کرده است.


کد مطلب: 665584

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665584/فراخوان-تظاهرات-فراگیر-پایتخت-سودان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com