کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پورابراهیمی:

کاهش نرخ ارز همچنان ادامه پیدا خواهد کرد

24 دی 1397 ساعت 10:13

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ ارز در هفته‌های آتی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: نرخ دلار تا پایان سال جاری حداکثر باید ۵۰ درصد بالاتر از نرخ ارز ترجیحی شود و این عدد نباید از آن ۵۰ درصد بیشتر شود.


به گزارش جهان نیوز، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به کنترل قیمت ارز تا پایان سال گفت: از ابتدای سال جاری و از زمانی که تلاطمات ارزی آغاز شد عنوان کردیم که این تلاطمات با واقعیت‌های اقتصادی ارتباطی ندارد؛ یعنی نرخ ارز باید با مولفه‌های اقتصاد همخوانی داشته باشد.


وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز دو دلیل عمده داشت، تصریح کرد: عدم نظارت بانک مرکزی و ایجاد فضای روانی که از سوی عوامل خارجی ساماندهی شده بوده ازجمله  دلایل افزایش قیمت ارز بود.

پورابراهیمی با بیان اینکه نرخ ارز باید کاهش پیدا کند، اظهار داشت: با توجه به نظارت مدیریتی بانک مرکزی و تغییرات در سیاست‌های ارزی به ویژه مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا،منتظریم تا فضای جدیدی درحوزه مدیریت ارزی شکل بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ ارز در هفته‌های آتی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، گفت:نرخ دلار تا پایان سال جاری حداکثر باید ۵۰ درصد بالاتر از نرخ ارز ترجیحی شود و این عدد نباید از آن ۵۰ درصد بیشتر شود.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: هر چه نرخ ارز به واقعیت‌های موجود اقتصادی نزدیک شود، هم آثار تورمی در اقتصاد کم می‌شود و هم التهابات اقتصادی کاهش پیدا می‌کند.
 
منبع:میزان


کد مطلب: 665558

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665558/کاهش-نرخ-ارز-همچنان-ادامه-پیدا-خواهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com