کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسته حمایتی دولت به کارگران اختصاص نیافته است

24 دی 1397 ساعت 8:41

علی‌رغم وعده دولت برای پرداخت سبد حمایتی به کارگران هنوز این وعده عملیاتی نشده و هیچ‌یک از کارگران سبد حمایتی را دریافت نکرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، اواسط مهر ماه بود که مجلسی‌ها از اجرای طرحی به عنوان بسته‌های حمایتی دولت به اقشار کم‌برخوردار خبر دادند که بعد از طی کردن چندین مرحله جلسه هیئت دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص شد که این بسته‌ها به افرادی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند و همچنین به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تعلق خواهد گرفت. 

بر همین اساس، اولین اقدام برای تخصیص این بسته‌ها انجام شد و به کارمندانی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گرفتند، 200 هزار تومان اختصاص پیدا کرد. همچنین دو هفته پیش، در روز نهم دی ماه، محمد حسن‌زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفته بود: «از امروز (دوشنبه) طی دو تا سه ساعت تمامی بازنشستگان مشمول دریافت سبد حمایتی مبلغ 200 هزار تومان دریافت خواهند کرد.»  در حال حاضر کارمندان دولت منتظر بسته دوم حمایتی هستند اما 14میلیون کارگر که مشکلات معیشتی بدتری نسبت به کارمندان دولت دارند، هنوز این بسته را دریافت نکردند و در این شرایط باید پرسید، تامین بودجه سبد حمایتی کارگران معطل آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه است یا شریعتمداری وزیر کار تعلل می‌کند؟
 

این در حالی است که چند روز پیش محمد شریعتمداری، وزیر کار درباره بسته حمایتی کارگران گفته بود: توزیع سبد کالا میان بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی به پایان رسیده و مرحله بعد شامل بیمه‌شدگان شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی است که کمتر از سه میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. به تمامی این افراد سبد کالا تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی گفته بود: لیست کامل بیمه‌شدگانی که زیر سه میلیون حقوق دریافت می‌کنند از سوی تامین اجتماعی تهیه شده و برای توزیع سبد کالا منتظر تخصیص بودجه هستیم. لیست حقوق این افراد از سوی تامین اجتماعی ارسال شده و به محض دریافت اعتبار خزانه توزیع سبد کالا آغاز می‌شود.گفتنی است، در واکنش به عدم دریافت سبد حمایتی از سوی کارگران، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد با مشخص شدن آمار نهایی بیمه‌پردازان کارگری تامین اجتماعی طی 72 ساعت آینده کمک معیشت مصوب به حساب بیمه‌پردازان تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

منبع: کیهان


کد مطلب: 665507

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665507/بسته-حمایتی-دولت-کارگران-اختصاص-نیافته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com