جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حزب‌الله: آمریکا دستاورد سیاسی در لبنان نخواهد داشت

يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 665455
عضو شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد آمریکا هیچ دستاور سیاسی در لبنان به حساب مقاومت نخواهد داشت زیرا معادلات مقاومت، مستحکم و ثابت است.
حزب‌الله: آمریکا دستاورد سیاسی در لبنان نخواهد داشت
به گزارش جهان نيوز، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای اجرایی حزب‌الله طی یک سخنرانی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب «سلام‌الله علیها» اعلام کرد فداکاری‌های مقاومت از دستاوردهایی بود که شامل امت اسلام شد و پروژه‌های تکفیری، اسرائیلی و آمریکایی را در سوریه شکست داد.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، شیخ قاووق ادامه داد واشنگتن امروز به شکست طرح خود در سوریه اقرار کرده بویژه اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم به اخراج نیروهای این کشور از سوریه گرفته که این خود اقراری رسمی به شکست آمریکا از منطقه است.

وی تصریح کرد در مقابل عقب‌نشینی آمریکا، پیروزی سوریه، مقاومت و محور آن قرار دارد؛ این پیروزی‌ها معادلات جدیدی را در منطقه ترسیم و قدرت مقاومت را تقویت می‌کند و از سوی دیگر محور اسرائیلی-سعودی و آمریکایی را تضعیف می‌کند.

شیخ قاووق سپس گفت سفرهای آمریکایی به منطقه و لبنان، صحنه عقب‌نشینی آمریکا از منطقه را پنهان نخواهد کرد و معادلاتی که پیروزی‌های مقاومت و محور آن را ترسیم کرده، تغییر نخواهد داد؛ آمریکا هیچ دستاور سیاسی در لبنان به حساب مقاومت نخواهد داشت زیرا معادلات مقاومت، محکم و ثابت است و هیچ سفر، اظهارات یا ارعابی آمریکایی آن را به لرزه درنخواهد آورد.

 سفارت آمریکا در لبنان شنبه شب (دیشب) اعلام کرد «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه این کشور در امور سیاسی وارد بیروت شده و در دیدار با مقامات ارشد لبنان به مسائل دوجانبه و نیز امور منطقه‌ای خواهد پرداخت.

سفارت آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد هیل روابط خوبی با لبنان و ملت این کشور دارد؛ او به لبنان بازگشته تا بر حمایت آمریکا از دولت لبنان از جمله سازمان‌های امنیتی مشروع آن تأکید کند؛ بیروت مقابله با چالش‌های مهم را ادامه می‌دهد.

در ادامه بیانیه سفارت آمریکا آمده  هیل همچنین بر نگرانی آمریکا از آنچه «فعالیت‌های تنش‌زای حزب‌الله در لبنان و منطقه» خوانده شده، تأکید خواهد کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *