پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
احتمال وقوع بارش برف در البرز؛

فعلا بی‌خیال جاده چالوس شوید

يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 665445
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از آماده‌باش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اجرایی برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از ورود سامانه سرد بارشی به استان خبر داد.
فعلا بی‌خیال جاده چالوس شوید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه هواشناسی استان، مبنی بر ورود سامانه بارشی سرد به تدریج از عصر و شب امروز یکشنبه تا شب دوشنبه به منطقه البرز مرکزی، ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان در آماده باش کامل باشند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مدت در استان آسمانی نیمه ابری به تدریج ابری و مه آلود، کاهش دما، رگبار باران و بعضی ساعات به صورت بارش برف در مناطق شهری و در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شاهد بارش برف باشیم.

مهرور افزود: اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و  اطلاع‌رسانی مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها ضرورت دارد.

وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید کرد. 

مهرور بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری تاکید کرد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی همچون جاده چالوس و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خودداری کنند.

وی بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *