کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت مرغ به ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید

23 دی 1397 ساعت 15:26

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار را اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز، مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی  از افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ نسبت به روز گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۶۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۳ هزار، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و ۲۰۰ و خرده فروشی ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.
 

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۳ هزار و ۲۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.
یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۴ هزار، سینه بدون کتف ۲۵ هزار و فیله مرغ ۲۷ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی سیر صعودی قیمت نهاده‌های دامی را دلیل اصلی افزایش  قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش‌ینی می‌شود که قیمت مرغ در دامنه ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان در نوسان باشد.

وی با اشاره به اینکه نرخ واقعی مرغ کمتر از قیمت فعلی موجود در بازار است، بیان کرد: هم اکنون نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۳ هزار تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی ادامه داد: تا کنون عرضه مرغ منجمد با نرخ مصوب ۸ هزار و ۹۰۰ و مرغ گرم با نرخ مصوب ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه تره بار تاثیر چندانی بر تعادل قیمت در بازار نداشته است.

وی با انتقاد از شرایط کنونی بازار نهاده‌های دامی گفت: در شرایط فعلی قیمت نهاده‌های تولید اعم از جوجه یکروزه، کنجاله سویا و ذرت به شدت در بازار بالا رفته است به طوریکه هر قطعه جوجه یکروزه ۳ تا ۳ هزار و ۲۰۰، کنجاله سویا ۳ هزار و ۷۰۰ و ذرت یک هزار و ۶۰۰ تومان به مرغدار تحویل داده می‌شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی قیمت ۲۰ هزار تومانی مرغ برای ایام پایانی سال را تکذیب کرد و افزود: با توجه به بهبود جوجه ریزی در واحدها، قیمت مرغ در ایام پایانی سال به ۲۰ هزار تومان نمی‌رسد.

یوسف خانی در پایان تصریح کرد: با توجه به نوسان چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی، انتظار می‌رود که پشتیبانی امور دام ذخایر خود را در اختیار مرغداران قرار دهد تا بازار به آرامش برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 665435

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665435/قیمت-مرغ-۱۴-هزار-۲۰۰-تومان-رسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com