کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد یک اصلاح‌طلب دیگر از واعظی؛

آقای واعظی شما در حد ائتلاف با اصلاح‌طلبان نبودید

23 دی 1397 ساعت 12:46

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در واکنش به اظهارات اخیر واعظی مبنی بر عدم ائتلاف با اصلاح‌طلبان تندرو گفت:‌ حزب واعظی درحد ائتلاف با اصلاح طلبان نبود.


به گزارش جهان نیوز، واکنش‌ها به گفت‌وگوی اخیر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با تسنیم، درباره عدم ائتلاف با اصلاح‌طلبان تندرو در انتخابات‌ 92 96 همچنان ادامه دارد.

واعظی در بخشی از این گفت‌وگو به اظهارات اخیر سعید حجاریان که از تئورسین‌های اصلی جریان اصلاحات به حساب می‌آید، واکنش نشان داده بود. 

حجاریان درباره  رابطه اصلاح طلبان با دولت گفته بود: اصلاح‌طلبان با  روحانی ائتلافی نداشتند و وقتی  رئیس‌جمهور به وعده‌های خود عمل نکرده است به این معنا است که از خودش عبور کرده است،، طبعاً بخشی از اصلاح‌طلبان هم ناگزیر با ایشان زاویه پیدا کردند

 رئیس دفتر روحانی که سخنان حجاریان به مذاقش خود نیامده بود در واکنش به این اظهارات گفت: "ائتلاف در ذهن برخی این معنی را می‌دهد که هر فرد و هر گروهی که از کسی حمایت کرده به‌معنی ائتلاف آن گروه با جریان پیروز بوده است، نه! ما می‌گوییم اینها همراهان بودند و با ما کار کردند".

واعظی ادامه می‌دهد: "ائتلاف در ادبیات سیاسی به این معنی است که ما بنشینیم قول و قرار بگذاریم که دولت را چطوری تشکیل بدهیم،‌ چند نفر از این طرف و چند نفر از آن طرف در دولت باشند. چه‌مقدار سهم وزیر و چه‌مقدار سهم استاندار دارند، پس ما چنین ائتلافی با هیچ گروهی از جمله اصلاح‌طلبان نداشتیم.

اظهارات واعظی بلافاصله با واکنش تند بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب همچون محمدعلی ابطحی، صادق جوادی حصار، حسین مرعشی، یدالله طاهرنژاد، عبدالله ناصری  و ... همراه شد.

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، آخرین فعال سیاسی اصلاح طلب است که به  مواضع این روزهای رئیس دفتر روحانی پرداخته است.
قنبری در واکنش به بخشی از اظهارات واعظی که حزب اعتدال و توسعه را عامل اصلی پیروزی روحانی در انتخابات 92 و 96 معرفی می‌کند، گفته است: حزب واعظی درحد ائتلاف با اصلاح طلبان نبود

وی ادامه داده است: " درست است که حزب اعتدال و توسعه در جریان انتخابات وارد عرصه رقابت‌ها شد، اما خود آنها هم می‌دانند که جایگاه‌شان چه بوده و به آن معنی وزنه‌ای نداشتند که برای آقای روحانی رأی کسب کنند. زیرا جامعه، شناختی از این حزب نداشت. حال اگر واقعا آقای واعظی قصد تست کردن وزن حزب اعتدال و توسعه را دارند می‌تواند در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی، لیست جداگانه‌ای بدهند تا جایگاه و میزان مقبولیت خودشان را امتحان کنند، اشکالی هم ندارد.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 665390

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665390/آقای-واعظی-حد-ائتلاف-اصلاح-طلبان-نبودید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com