کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد یک فعال اصلاح طلب:

شان اصلاح‌طلبان بالاتر از چانه زنی برای چند وزراتخانه است

23 دی 1397 ساعت 9:47

آقای واعظی دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 بیایند و کاندیدای ریاست جمهوری شوند تا دقیقا وزن سیاسی‌اش مشخص شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با آرمان به اظهارات رئیس دفتر روحانی واکنش نشان داده است که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:

*آقای واعظی در مقام رئیس دفتر آقای روحانی قرار دارند و باید به فکر وحدت و تامین نظر گروه‌های سیاسی حامی دولت باشند تا طرح سخنان شبهه‌برانگیز. بهتر است این مباحث توسط افراد خارج از دولت مطرح شود. واعظی بهتر است شکاف‌های موجود بین جریان اصلاحات و دولت را ترمیم کند. البته بنده شخصا شکاف آنچنانی مشاهده نمی‌کنم اما باید سعی شود تا هر مساله‌ای بین جریان اصلاحات و دولت وجود دارد، برطرف شود و به انسجام بیشتر فکر کنند تا تفرق و جدایی. این اختلافات نه به نفع دولت و نه به نفع حامیان آن خواهد بود و حاصلی در بر نخواهد داشت.

*اصلا آقای واعظی دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 بیایند و کاندیدای ریاست جمهوری شوند تا دقیقا وزن سیاسی‌اش مشخص شود. اما در شرایط فعلی وظیفه ایشان چیز دیگری است و بهتر است به آنها بپردازند.

*ائتلاف با جریان هم وزن صورت می‌گیرد. آن‌موقع جریان هم وزنی وجود نداشت که ائتلافی هم بشود یا نشود. قطعا وزن حزب اعتدال و توسعه به اندازه نبود که اصلاح‌طلبان بخواهند با آن ائتلاف کنند. اساسا تا سال 92 این حزب را کسی نمی‌شناخت و جایگاهی نداشت.

*شأن و جایگاه جریان اصلاحات خیلی بالاتر از این است که برای چند پست و وزارتخانه، وارد چانه زنی با دولت و آقای روحانی می‌شد یا دست به ائتلاف می‌زد. در سال 92جریان اصلاحات منافع خود را در نظر نداشت و در سال 96 هم به منافع ملی و مردمی پایبند ماند .


کد مطلب: 665317

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/665317/شان-اصلاح-طلبان-بالاتر-چانه-زنی-چند-وزراتخانه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com